دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فلزات و ظروف مسی و نقره را با جلاسنج برق بیندازید
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پولیش فلزات جلاسنج محصولی قدیمی از شرکت جلاسنج می باشد که قابلیت تمیز کردن، پرداخت و براق کردن فلزات و دیگر لوازم با هر جنسی را دارا می باشد.

طرز استفاده صحیح از جلاسنج و کاربردهای آن

تیرگی فلزات را باید چگونه رفع کرد؟ اگر شما هم به دنبال یک راهکار برای رفع تیرگی لوازم فلزی مختلف هستید، احتمالا نام جلاسنج را شنیده‌اید. بسیاری از کارشناسان استفاده از جلاسنج را یکی از بهترین راهکارهای موجود می‌دانند اما آیا در این شرایط استفاده از این ماده بهترین گزینه پیش روی ماست؟ برای یافتن پاسخ این سؤال بهتر است کمی بیشتر با جلاسنج آشنا شویم. به این منظور در این مقاله از مجله دلگرم پس از بررسی مشخصات، طرز استفاده از جلاسنج برای سطوح مختلف را مرور خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

این محصول یک براق‌کننده و پولیش سطوح مختلف فلزی است که با استفاده از آن می‌توانید زیبایی ظاهری لوازم را دوچندان کنید. پس از به‌کارگیری جلاسنج، سطح فلزاتی همچون مس، برنز و استیل درخشنده‌تر شده و با از بین بردن چرک موجود بر روی سطح، زیبایی بصری آن دو جندان می‌شود. البته این تنها کاربرد جلاسنج نیست و شما می‌توانید از آن به منظور از بین بردن خش سی دی (CD) و یا چرک‌برداری برخی سطوح پلاستیکی نیز استفاده کنید. احتمالا می‌پرسید که جلاسنج چطور این سطوح را براق می‌کند؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که جلاسنج در واقع با ایجاد اثر سایشی، سطح بسیار نازکی از بدنه بیرونی لوازم را ساییده تا درخشندگی آنها بیش از پیش شود. با این که طرز استفاده از جلاسنج بسیار ساده است اما شما باید در این روند به برخی از نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید. از آن جایی که اکثر نکات، مربوط به جنس سطحی است که قصد پولیش آن را دارید، ابتدا مراحل میانی استفاده از جلاسنج را شرح داده و سپس نکات مربوط به هر نوع سطح را ذکر می‌کنیم.

جلاسنج

طرز استفاده از جلاسنج

مراحل میانی استفاده از این محصول تقریبا برای همه سطوح یکسان بوده و تفاوت خاصی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. اما این نکته به معنای یکسان بودن جزئیات استفاده از جلاسنج برای همه سطوح نیست و شما باید بسته به جنس سطح، به برخی از نکات دقت کنید. می‌توانید پس از مرور طرز استفاده از جلاسنج، این نکات را نیز مطالعه کنید. مراحل میانی استفاده از جلاسنج عبارتند از:

در قدم اول سطح موردنظر خود را کاملا تمیز کنید تا هیچ گونه آلودگی در این ناحیه باقی نماند.
پس از پاک شدن کامل سطح، یک پنبه تمیز را به جلاسنج آغشته کنید.
در قدم بعد پنبه را به آرامی بر روی سطح موردنظر خود کشیده و این روند را تا رسیدن به یک نتیجه دلخواه ادامه دهید. این مدت زمان به صورت میانگین 5 دقیقه در نظر گرفته می‌شود.
در نهایت پس از براق شدن سطح با استفاده از یک دستمال، جلاسنج را از روی آن پاک کنید.
توجه داشته باشید که اگر دمای سطح ذکر شده نسبت به دمای معمولی داغ‌تر و یا سردتر بود، حتما تا عادی شدن دمای آن منتظر بمانید. می‌توانید پس از رسیدن دمای سطح به دمای اتاق، استفاده از جلاسنج را آغاز کنید. اما همان‌طور که اشاره کردیم این همه ماجرا نیست.

طرز استفاده از جلاسنج برای مس

اگر سطحی که قصد براق کردن آن را دارید از جنس مس است، یک نکته را نباید فراموش کنید. ماندن بیش از حد جلاسنج بر روی سطوح مسی باعث سیاه شدن آن خواهد شد. ایجاد واکنش شیمیایی و اکسیده شدن را می‌توان عامل ایجاد این مشکل دانست. به منظور جلوگیری از بروز این چالش، جلاسنج را در مدت زمان کمتری از روی سطوح مسی پاک کنید. همچنین در مرحله پاک کردن، دستمال را محکم بر روی سطح بکشید تا جلاسنج به صورت کامل از روی سطح برداشته شود.

مشکل دیگر سطوح مسی، سیاه شدن آن‌ها در فاصله زمانی کوتاه پس از به‌کارگیری جلاسنج است. برای این که از بروز این اتفاق جلوگیری کنید، پس از به پایان رسیدن روند استفاده از جلاسنج، کمی پارافین مایع را بر روی سطح مسی بکشید. این راهکار سیاه شدن مجدد این نوع سطوح را به تاخیر خواهد انداخت.

استفاده از جلاسنج

استفاده از جلاسنج برای آلومینیوم

هنگام کشیدن جلاسنج بر روی سطوح آلومینیومی احتمالا متوجه سیاه‌تر شدن آن خواهید شد. جلاسنج پس از برخورد با فلزات نرمی همچون آلومینیوم، باعث سیاه‌تر شدن آن‌ها می‌شود اما جای نگرانی نیست. این سیاه شدن کاملا موقت بوده و شما در نهایت با استفاده از یک دستمال می‌توانید این سیاهی را از بین ببرید. بنابراین ابتدا روند براق کردن را به پایان رسانده و سپس نسبت به پاک کردن سیاهی موجود اقدام کنید.

استفاده از جلاسنج برای برنز

برای جلا دادن سطوح برنزی شما باید روند مشابهی با جلا دادن سطوح مسی را دنبال کنید. برنز نیز همانند مس، پس از برخورد بلندمدت با جلاسنج سیاه خواهد شد در نتیجه جلاسنج را زودتر از روی این نوع سطوح پاک کنید. همچنین استفاده از پارافین مایع برای سطوح برنزی نیز توصیه می‌شود.

استفاده از جلاسنج برای سطوح رنگ شده

می‌توانید از جلاسنج برای چرک‌برداری سطوح رنگ شده نیز استفاده کنید. از این نوع سطوح می‌توانیم به بدنه یخچال، بدنه خودرو و بدنه رایانه اشاره کنیم. طرز استفاده از جلاسنج برای این نوع سطوح تفاوتی با مراحل میانی ذکر شده نداشته و با پشت سر گذاشتن همین مراحل می‌توانید جلا دادن سطوح رنگ شده را به اتمام برسانید.

استفاده از جلاسنج برای شیرآلات استیل

برخی از افراد استفاده از جلاسنج برای شیرآلات استیل را به دلیل سیاه شدن این سطوح توصیه نمی‌کنند. با این وجود اگر شما از جلاسنج در این نوع سطوح برای یک مدت زمان مشخص و محدود استفاده کنید، بروز چنین چالشی دور از انتظار خواهد بود. این مدت زمان باید نسبت به نوع شیرآلات و میزان کثیفی آن‌ها تعیین شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits