دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی (فیک)
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در دنیای امروزه در کنار هر محصول خوبی که ارائه می شود، می توان محصولات بدل و تقلبی را به راحتی پیدا کنیم. حتما برای خودتان یا اطرافیانتان پیش آمده است که به خاطر اینکه نتوانسته اید اصل بودن محصولات را تشخیص دهید، سرتان کلاه رفته است.

سوالی که این روزها در ذهن مشتریان تلویزیون شکل میگیرد نحوه تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی میباشد ! که بزرگترین دغدغه را برای خریداران این محصول مورد نیاز هر خانه را به وجود می آورد و مشتریان را به این وا میدارد که اطلاعاتی در مورد تلویزیون ها به دست بیاورند تا توانایی تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی را به دست بیاورند .

منظور از تقلبی بودن تلویزیون چیست؟

به طور کلی میتوان گفت هر کالایی اگر دقیقا مطابق نمونه اصلی آن نباشد که توسط شرکت سازنده آن محصول معرفی شده، تقلبی به حساب می آید – به عنوان مثال اگر تلویزیون ال جی با سایز ۳۹ اینچ در بازار وجود داشته باشد به طور حتم این کالا جعلی و تقلبی میباشد و تحت هیچ شرایطی اصلی نمیباشد اگر حتی در نمایندگی های مجاز به فروش رسد ! – پس نتیجه میگیریم باید تلویزیون های خریداری شده توسط شما دقیقا مشابه نمونه اصلی آن باشد .

نحوه تشخیص تلویزیون اصل

نکاتی مهم تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی

شکل ظاهری تلویزیون

مهمترین و اصلی ترین نکته ای که باید برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی درنظر گرفت مشاهده شکل ظاهری تلویزیون و مقایسه آن با نمونه ی اصلی آن که در سایت های اصلی تولیدکننده ی آن قرار داده شده میباشد – به عنوان مثال اگر تلویزیون انتخابی شما کاملا مطابق نمونه ارائه شده در سایت اصلی آن باشد ولی فقط قاب دور تلویزیون باریک تر یا ضخیم تر باشد این تلویزیون صد در صد تقلبی میباشد.

امکانات تلویزیون

امکانات تلویزیون از دیگر راه های تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی میباشد: مثلا تلویزیون هوشمند ال جی حتما دارای وای فای و بلوتوث میباشد و حتما میتوانید با آن وب گردی داشته باشید – پس اگر تلویزیون انتخابی شما این موارد را ندارد در حالی که همان مدل در سایت ال جی دارای همه ی این امکانات میباشد و هوشمند هست و فروشنده هم اصرار بر تفاوت این مدل با مدل موجود در سایت ال جی داشته باشد به بهانه جدیدتر بودن یا قدیمی تر بودن و یا هر بهانه ی دیگری بدون شک تکرار میکنم بدون شک تقلبی میباشد.

حتماً بخوانید:
راهنمای کامل نمایش صفحه گوشی موبایل در تلویزیون و کامپیوتر

راهنمای کامل نمایش صفحه گوشی موبایل در تلویزیون و کامپیوتر

آموزش نشان دادن صفحه نمایش گوشی موبایل مدل های مختلف مثل سامسونگ و هواوی در تلویزیون و کامپیوتر برای پخش فیلم و ویدیو.

اندازه تلویزیون

اندازه تلویزیون از موارد دیگر تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی میباشد که همانطور که در پاراگراف بالا خدمت شما عرض کردیم اگر تلویزیون شما دارای اینچ متفاوتی با اینچ های معرفی شده در سایت اصلی محصولات باشد صد در صد جعلی میباشد.

مدل تلویزیون

اگر مدل تلویزیون اعلامی توسط فروشنده در وبسایت اصلی تولیدکننده های تلویزیون موجود نباشد بدون شک این تلویزیون هم تقلبی میباشد.

چگونه تلویزیون اصل را از فیک تشخیص دهیم؟

تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن بر اساس ریموت کنترل

اگر می خواهید به راحتی محصولات اصل را از تقلبی تشخیص دهید به ریموت کنترل آن ها توجه کنید. ریموت کنترل از جمله لوازم جانبی ای هستند که ویژگی های منحصر به فردی دارد. ریموت کنترل تلویزیون های ال جی که از سال ۲۰۱۳ به بعد تولید شده است شکل مشابهی دارند. اگر ریموتی را دیدید که در پایین آن لوگوی بزرگ ال جی وجود ندارد تقلبی است. با لوگویی که در پایین ریموت وجود دارد می توانید به راحتی اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن با استفاده از سریال نامبر

سریال نامبر یا Serial Number سریالی است که در پشت تلویزین درج شده است. هر تلویزیونی سریال نامبر خاص خود را دارد که با داشتن این سریال می توانید تمام اطلاعات تلویزیون تان را از سری و مدل و سال ساخت و غیره آگاه شوید. فقط کافی است که در وب سایت تلویزیون این سریال را وارد کنید تا تمام اطلاعات تلویزیونتان را ببینید. شما میتوانید هر تلویزیونی را که خریده اید در وب سایت تولید کننده کالاهای مشابه اما تقلبی را با محصول اصلی از هر لحاظ مقایسه کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits