دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش مرحله به مرحله استفاده از لایو لوکیشن (Live Location) تلگرام
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اخیراً امکانی به تلگرام اضافه شده است که از طریق آن می‌توان با گوشی موبایل پخش زنده داشت .

لایو لوکیشن (Live Location) تلگرام

امکانی به تلگرام اضافه شده است که از طریق آن می‌توان با گوشی موبایل پخش زنده کرد تا اعضای کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی در همان لحظه پخش زنده را ببینند. این کار از طریق یک اپلیکیشن ثالث به نام لحظه نگار مهیا شده است.

به عنوان مثال شما مدیر یک کانال تلگرامی با موضوع طبیعت هستید و به یک منطقه خوش آب و هوا رفته‌اید. اگر می‌خواهید اعضای کانال یا گروه شما همان لحظه از دیدن آن مناظر زیبا بهره‌مند شوند، این امکان مناسب شماست.

عملکرد پخش زنده به این صورت است که شما باید اپلیکیشن لحظه نگار را بر روی موبایل خود نصب و اقدام به پخش زنده نمایید تا مخاطبانتان بتوانند آنرا در تلگرام مشاهده کنند. مشاهده پخش زنده نیازی به نصب اپلیکیشن مجذایی ندارد.

لازم به ذکر است استفاده از اپلیکیشن لحظه نگار رایگان است و افراد می‌توانند به راحتی و با یک اینترنت معمولی، امکان پخش زنده را به گروه یا کانال تلگرامی خود اضافه کنند.

همچنین می‌توانید اپلیکیشن لحظه نگار را از این لینک دریافت نمایید:

آموزش به‌اشتراک‌گذاری زنده موقعیت (لایو لوکیشن) در تلگرام

قابلیت به اشتراک‌گذاری موقعیت کنونی در نه‌تنها در تلگرام بلکه در اکثر پیام‌رسان‌ها وجود دارد. اما قابلیت جدید تلگرام شما را برای یک مدت معین به‌صورت زنده روی نقشه نمایش خواهد داد و حرکت‌های شما نیز روی نقشه مشخص خواهد بود.

  1. تلگرام را در دستگاه هوشمندتان به آخرین نسخه به روزرسانی کنید.
  2. پنجره ارسال پیام به کاربر موردنظر را باز کنید. (امکان ارسال موقعیت زنده در گروه ها و کانال نیز وجود دارد)
  3. روی آیکون ارسال پیوست فشار دهید.
  4. گزینه Location را فشار دهید.
  5. پس از باز شدن نقشه و تشخیص موقعیت مکانی روی گزینه Share My Live Location فشار دهید.

چگونه موقعیت خود را زنده به اشتراک بگذاریم؟

برای این‌کار در یک چت خصوصی و یا گروه کافیست روی علامت گیره کاغذ ضربه زده و “Share My Live Location for…” را انتخاب کنید. حالا می‌توانید از میان گزینه‌های 15 دقیقه، یک ساعت و 8 ساعت یکی را انتخاب کنید تا موقعیت فعلی شما به‌صورت زنده برای این مدت زمان برای افراد حاضر در آن گفتگو روی نقشه نمایش داده شود.

لایو لوکیشن (Live Location) تلگرام

چگونه به اشتراک‌گذاری موقعیت خود (لایو لوکیشن) را متوقف کنیم؟

اگر پیش از پایان بازه تعیین شده قصد متوقف کردن این قابلیت را دارید کافیست روی نوار لایو لوکیشن در بالای صفحه ضربه بزنید تا لیست افرادی که موقعیت خود را با آن‌ها به اشتراک گذاشته‌اید نمایش داده شود. در این لیست زمان باقی‌مانده برای هر فرد به‌صورت جداگانه نمایش داده خواهد شد.

لایو لوکیشن (Live Location) تلگرام

حالا می‌توانید با انتخاب گزینه Stop All همه را متوقف کرده و یا روی هر کدام که می‌خواهید ضربه زده و Stop Sharing Location را انتخاب کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits