دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
استفاده از واتساپ وب و واتساپ دسکتاپ در کامپیوتر
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آموزش دانلود و نصب واتساپ رسمی دسکتاپ روی کامپیوتر برای نسخه های 32 و 64 بیتی ویندوز 10 و 7 علاوه بر استفاده از واتساپ وب.

آیا می خواهید واتس اپ را در کامپیوتر اجرا کنید؟ معمولا کاربران برای اینکه وقتی با کامپیوتر مشغول هستند و اعلان و پیامی در پیام رسان دریافت می کنند را بتوانند در کامپیوتر مشاهده کنند بدون اینکه نیاز باشد هر دفعه گوشی را نگاه کرد، لذا به فکر اجرای پیام رسان ها در کامپیوتر می افتند. اما گاهی بعضی از پیام رسان ها مثل واتساپ نسخه دسکتاپ ندارند بر خلاف تلگرام که شما می توانید مستقلا نسخه دسکتاپ را نصب کرده و استفاده کنید.

بنابراین حداقل می توان در این مورد از نسخه تحت وب واتساپ در مرورگر استفاده کرد، این سرویس روی مرورگرهای اصلی مثل سافاری و کروم و فایرفاکس و اج و اپرا پشتیبانی می شود پس با سیستم عامل ویندوز و یک مرورگر می توانید از طریق کامپیوتر در واتساپ پیام ارسال کنید و پیام ها را دریافت کنید.

و اگر بخواهید از واتساپ بیرون از مرورگر استفاده کنید باید از واتساپ دسکتاپ برای سیستم عامل های ویندوز و مک او اس استفاده نمایید. البته برنامه هایی مانند ChatMate for WhatsApp هم وجود دارند که به عنوان جایگزین برای کاربران macOS کاربرد دارند که همان قابلیت های واتساپ را با ویژگی های اضافی را به صورت پولی ارائه می کنند.

اما دقت داشته باشید که استفاده از نسخه های تحت وب WhatsApp Web و دسکتاپ واتساپ WhatsApp Desktop نیاز به گوشی دارد یعنی شما مستقلا نمی توانید از آنها استفاده کنید بلکه باید با گوشی کد کیو آر را اسکن کرده بعد ادامه دهید.

برای اینکه بتوانید واتساپ را در کامپیوتر اجرا کنید بنابراین شما دو گزینه پیش رو دارید واتساپ وب و واتساپ دسکتاپ که در ادامه توضیحات نحوه استفاده از آنها را خدمتتان ارائه خواهم کرد.

استفاده از واتساپ وب

ابتداء به صفحه web.whatsapp.com بروید، بعد از بارگزاری صفحه شما یک کد کیو آر QR را در صفحه خواهید دید و توضیحاتی را هم در آنجا داده که برای استفاده از واتساپ روی کامپیوتر باید انجام داد.

استفاده از واتساپ وب

خوب، بعد از این که به لینک واتساپ وب رفتید حالا گوشی خود را آماده کرده و واتساپ را در گوشی باز کنید. در واتساپ گوشی روی آیکون سه نقطه عمودی از بالای صفحه سمت چپ (در فارسی زبان) کلیک کرده و گزینه واتساپ وب را انتخاب نمایید. در صفحه بعدی از بالای صفحه سمت چپ روی علامت + زده و حالا دوربین عقب گوشی را رو به صفحه دسکتاپ و جلوی کد کیو آر QR در صفحه واتساپ وب بگیرید تا کد اسکن شود.

واتساپ وب

توضیحات بالا برای گوشی های اندروید بود، کاربران گوشی های آیفون نیز می توانند مراحل را انجام دهند منتهی باید به تب تنظیمات رفته و از آنجا روی گزینه واتساپ وب WhatsApp Web بزنند. در عرض چند ثانیه کد کیو آر اسکن شده و ورود به واتساپ وب صورت خواهد گرفت.

بعد از آن که ورود به واتساپ وب صورت گرفت حالا می توانید به هر کسی که بخواهید پیام ارسال کنید، از کامپیوتر به گوشی ایفون و اندروید طرف مقابل پیام بدید. نکته ای که باید دقت داشت و خیلی ها می پرسند این است که باید حتما گوشی به اینترنت متصل باشد منتهی لازم نیست به یک شبکه متصل باشند.

با واتساپ وب طبق معمول می توانید کار کنید منتهی امکان اجرای تماس صوتی و تصویری ندارد اما می توانید تصاویر متحرک گیف Gif یا فرمت های PNG و JPG ارسال کنید و همچنین ویدیو و فایل و ایموجی و ... .

خلاصه بعد از اینکه از واتساپ استفاده کردید می توانید با کلیک روی منوی موجود در نوار بالا برای خروج گزینه خارج شدن را بزنید.

واتساپ برای کامپیوتر

اگر می خواهید ببینید که چه اعلان هایی برای دسکتاپ فعال است می توانید روی همان منوی سه نقطه بالای صفحه واتساپ وب کلیک کرده و به تنطیمات بروید و وارد بخش اعلان ها شده و از آنجا ببینید چه اعلان هایی فعال هستند.

استفاده از واتساپ دسکتاپ

برای استفاده از واتساپ دسکتاپ، شما باید ابتداء برنامه واتساپ را برای کامپیوتر خود دانلود کنید بنابراین به این صفحه www.whatsapp.com/download واتساپ رفته و نسخه سازگار با سیستم خود را دانلود کنید. اگر از کاربران ویندوز هستید بنابراین نسخه 32 بیتی و 64 بیتی فراهم است بنابراین ابتداء باید از معماری سیستم خود مطلع باشید و سپس یکی از گزینه ها را برای دانلود انتخاب کنید (در کامپیوتر و لپ تاپ های جدید معمولا از معماری 64 بیتی استفاده شده است)

دقیقا مراحلی که در بالا توضیح داده شد را در واتساپ دسکتاپ باید انجام دهید از اسکن کد کیو آر QR تا آخر.

separator line

همچنین ببینید:

نحوه استفاده و دانلود از استیکرهای واتساپ برای آیفون و اندروید | دلگرم

چگونه پیام حذف شده واتساپ را بخوانیم ؟ | دلگرم

20 ترفند مخفی و کارآمد واتساپ که قطعا به آن ها نیاز دارید | دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits