دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوی تغییر رنگ روشنایی اتاق ها با لامپ های هوشمند
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
تغییر رنگ لامپ های هوشمند فیلیپس Philips Hue در اتاق منزل طبق میل و احساس مطابق با حالت های آرامش و استراحت و رمانتیک اشخاص.

امروز قصد دارم توضیحاتی در رابطه با مراحل تغییر در نور اتاق با توجه به استفاده از لامپ ها و چراغ های هوشمند به خصوص لامپ های فیلیپس Philips Hue ارائه کنم. طبق برخی از تحقیقات روانشناسی، رنگ های مختلف می توانند به روی احساس و رفتارهای عاطفی ما تاثیرگذار باشند به طوری که بعضی از رنگ ها احساس آرامش به انسان منتقل می کنند در عین حالی که بعضی از رنگ های دیگر استرس و اضطراب را افزایش می دهند.

بنابراین باید رنگ لامپ های اتاق استراحت شما با روحیه شما مطابق باشد به عنوان مثال استفاده از رنگ سفید برای هنگامی که می خواهید آرامش داشته باشید یا رنگ های ملایم برای محیط های رمانتیک و ... .

همین موضوع باعث شده که تعدادی از شرکت ها هزینه های زیادی را صرف تحقیقات جهت تشخیص رنگ های دکور کنند تا بفهمند چه رنگ هایی باعث می شود مشتری بیشتر هزینه کند. بنابراین از این روش و ترفند می توانید برای تنظیم رنگ نور لامپ ها برای حالات مختلف خود در اتاق های منزل استفاده کنید.

نحوی تنظیم رنگ نور لامپ اتاق

نحوی تنظیم رنگ نور لامپ اتاق

لامپ های هوشمند این ویژگی را دارند که بتوانید رنگ روشنایی اتاق را به هر رنگی که دوست دارید تغییر دهید. به عنوان مثال می توانید روشنایی رنگ لامپ را به یک رنگ سرد برای افزایش تمرکز در اثناء کار، تبدیل کنید و به همین خاطر است که بیشتر شرکت ها در اتاق های اداری از روشنایی و لامپ های فلورسنت استفاده می کنند، که تقریبا مایل به آبی است. از طرف دیگر میبینید که استفاده از روشنایی گرم که مایل به زرد است را در نورپردازی های رستوران ها برای افزایش و تقویت احساس آرامش استفاده می کنند از جمله نور شمع.

بنابراین شما می توانید از لامپ های هوشمند برای تغییر رنگ اتاق های منزل مطابق با حالت هایی که دارید استفاده کنید مثلا در اتاق کار از لامپ هایی با رنگ های سرد مانند آبی و سبز و بنفش می توانید استفاده کنید (البته منظور لامپ هایی هستند که رنگ آنها میل به اینها دارد نه اینکه از یک لامپی مانند شبخواب آبی بخواهید استفاده کنید بلکه لامپ های روشن) و در اتاق های استراحت از لامپ هایی با رنگ های گرم استفاده کنید.

اما قبل از انجام این کارها باید اطلاعاتی در رابطه با روانشناسی رنگ ها بدانید تا بهتر و راحت تر بتوانید رنگ های متناسب با احساسات و کارهای خود انتخاب کنید.

تعیین رنگ مناسب برای هر خلق و خوی

تعیین رنگ مناسب برای هر خلق و خوی

روانشناسی رنگ ها دامنه وسیع و پیچیده ای دارد که در تاثیر رنگ ها بر رفتارهای انسان ها مطالعات عمیقی انجام میگیرد بنابراین استفاده از اطلاعاتی که از این دانش به دست می آید بسیار مهم است مخصوصا اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید بدانید چه رنگ هایی برای نور و روشنایی اتاق شما مناسب است علاوه بر اصول و نکته هایی که باید در نظر داشت.

رنگ قرمز برای اشتیاق: طبق علم روانشناسی رنگ ها، رنگ قرمز می تواند روی میل و اشتهای شما تاثیر بگذارد و همین باعث شده برای روشنایی غذا خوری ها و آشپزخانه ها از این نور برای روشنایی استفاده کنند و همچنین از همین رنگ برای روشنایی با شدت کمتر می توان برای هنگام آرامش استفاده کرد.

رنگ آبی برای اطمینان خاطر: همان طور که اشاره کردیم درست است که رنگ آبی در طول روز یا در اصطلاح ساعت بیولوژیکی به خرابکاری بیشتر شهرت دارد اما طبق علم روانشناسی رنگ ها، نور ملایم آبی می تواند برای دفاتر و اماکن محل کار مفید باشد.

رنگ ارغوانی برای کمک به تخیل و ایده پردازی: اگر شما یک هنرمند، نویسنده، طراح و یا عکاس هستید و یا اینکه روی حل مشکل سختی کار می کنید، نور پردازی ملایم بنفش می تواند به شما کمک کند.

رنگ سبز برای کاهش فشار چشم: روشنایی سبز گزینه مناسبی برای اتاق های خواب است یا در سایر اتاق هایی که می خواهید احساس آرامش و استراحت داشته باشید و تلویزیون تماشا کنید.

رنگ پرتقالی و زرد: هر یک از رنگ های پرتقالی و زرد گزینه های مناسبی هستند برای روشنایی هنگام صبحگاهان تا در آن روز احساس خوشبختی و رضایت داشته باشید.

نحوی استفاده از لامپ های هوشمند

نحوی استفاده از لامپ های هوشمند

لامپ های هوشمند فیلیپس Philips Hue و سایر چراغ های هوشمند اجازه تغییر رنگ روشنایی داخل اتاق را فراهم می کنند و بعضی از آنها با تنظیمات از پیش تعریف شده همراه هستند که آماده استفاده با یک کلیک می باشند. در ادامه توضیح خواهم داد که چگونه رنگ روشنایی اتاق خود را با لامپ های فیلیپس مدل Hue تغییر دهیم. در کل می توانید با استفاده از هر سیستم نورپردازی هوشمندی که قابلیت شخصی سازی رنگ ها را داشته باشد، رنگ روشنایی اتاق را تغییر دهید.

ابتداء برنامه Philips Hue را برای گوشی اندروید یا آیفون خود دانلود و نصب کنید.( دانلود برای اندروید/دانلود برای آیفون)

بعد از دانلود و نصب برنامه ذکر شده حالا دستگاه Hue Bridge متصل به چراغ را روشن کنید و یک لامپ Hue هم حداقل داشته باشید. در فرض ما سه اتاق وجود دارد که روی برنامه تنظیم شده است بنابراین اگر بخواهید برنامه Philips Hue برای اولین بار استفاده کنید باید یکی از اتاق ها را انتخاب نمایید یعنی اتاقی که لامپ هوشمند Hue در آن دارید.

بعد از افزودن اتاق، نشانگر ظاهر می شود که باید برای انتخاب رنگ حرکت دهید.

تغییر روشنایی اتاق

دقت داشته باشید که همچنین می توانید روی آیکون پالت نقاشی که در گوشی سمت راست برنامه قرار دارد کلیک کرده و از بین مجموعه های از پیش آماده شده استفاده کنید مثلا اگر بیش از یک لامپ Hue در همان اتاق دارید هر کدام رنگ متفاوتی را منعکس می کند.

علاوه بر این میتوانید خودتان به صورت شخصی سازی از صفر یک صحنه را ایجاد کنید، کار دشواری هم نیست فقط باید روی گزینه New Scene کلیک کرده و سپس از صفحه بعدی نامی را برای آن صحنه انتخاب نمایید و سپس رنگی که می خواهید داخل آن قرار بگیرد را انتخاب کنید.

حتی این امکان وجود دارد که بتوانید از بین تصاویر به عنوان صحنه رنگ بندی محیط استفاده کنید، تصاویر متنوعی از قبل آماده شده اند اما شما می توانید از استودیو هر تصویری که بخواهید را انتخاب کنید.

تغییر رنگ روشنایی لامپ اتاق

علاوه بر وظایف اصلی که لامپ های فیلیپس Philips Hue فراهم کرده اند، بعضی از ویژگی های آزمایشی از طریق Hue Labs در برنامه فراهم است. این برنامه به دارندگان لامپ های Philips Hue این اجازه را می دهد که بتوانند برای دسترسی به ویژگی های آزمایشی اولیه مشترک شوند مانند فعال کردن خصوصیتی که روشنایی لامپ را مانند یک شمع می کند.

پس اگر خواستید با قابلیت های ارائه شده برنامه آشنا شوید از پایین صفحه روی Explorer کلیک کنید و سپس روی گزینه Hue Labs بزنید.

separator line

همچنین ببینید:

روانشناسی رنگ قرمز و خصوصیات بی نظیر خانواده رنگ قرمز | دلگرم

روانشناسی رنگ بنفش و شخصیت شناسی دوست داران این رنگ

همه ی آنچه باید در مورد روانشناسی رنگ ها بدانید | دلگرم

روانشناسی رنگ ها | هر رنگ نماد و نشانه چیست ؟ | دلگرم

روانشناسی رنگ ها | دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits