دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش نحوه کپی متن از سایت های قفل شده
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گاهی بنا به دلایلی نیاز پیدا می کنید که مطلبی را از سایتی کپی کرده و با دوستان به اشتراک بگذارید یا می خواهید برای تحقیقی مطلبی را کپی نمایید اما موقعه ایی که متن را سلکت کرده و روی کلیک راست کلیک می کنید منویی باز نمی شود که....

نحوه کپی متن از سایت های قفل شده

گاهی بنا به دلایلی نیاز پیدا می کنید که مطلبی را از سایتی کپی کرده و با دوستان به اشتراک بگذارید یا می خواهید برای تحقیقی مطلبی را کپی نمایید اما موقعه ایی که متن را سلکت کرده و روی کلیک راست کلیک می کنید منویی باز نمی شود که بتوانید از گزینه های copy و paste استفاده کنید لذا در چنین موقعیتی دنبال روش کپی از سایت هایی که اجازه کپی نمیدهند ، خواهید بود.

البته باید به این نکته متذکر شد که ما قصد لغو قانون کپی رایت را نداریم یعنی به عبارتی مخالف با کپی بدون اجازه از سایت ها هستیم منتهی گاهی مجبور به استفاده از نحوه کپی متن از سایت های قفل شده خواهیم شد و آن کپی گرفتن از مطالب سایت برای مقاصد غیر تجاری و … می باشد.

برای حل این مشکل شما می توانید از افزونه Right To Copy استفاده نمایید البته این افزونه برای فایرفاکس موجود نیست منتهی مشابه آن در حال حاضر در دسترس است که می توانید از آنها استفاده کنید مانند Absolute Enable Right Click & Copy.

صفحه افزونه Right To Copy برای مرورگر گوگل کروم

صفحه افزونه Absolute Enable Right Click & Copy برای مرورگر فایرفاکس

با توجه به مرورگر خود افزونه مورد نظر را را دریافت کرده و روی مرورگر نصب کنید.

به عنوان مثال وقتی افزونه Absolute Enable Right Click & Copy را برای مرورگر فایرفاکس نصب می کنید در نوار بالای مرورگر عکس یک اشاره گر ظاهر می شود که می توانید به سایت مورد نظری که کلیک راست را قفل کرده رفته و روی این آیکون کلیک کنید و از منویی که باز می شود گزینه Enable copy را بزنید تا تیک بخورد حالا می توانید متن سلکت شده را کپی کنید.

نحوه کپی متن از سایت های قفل شده

در مرورگر گوگل کروم نیز یک آیکون مشابه در نوار بالای مرورگر ظاهر می شود که با استفاده از آن می توانید متن را کپی کنید.

اگر بعد از نصب افزونه روی مرورگر ، کار نکرد صفحه را رفرش کنید یا ببندید و دوباره باز کنید.

اگر افزونه ذکر شده در بالا روی مرورگر گوگل کروم کار نکرد بهتر است از افزونه Absolute Enable Right Click & Copy استفاده کنید که قطعا کار خواهد کرد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits