دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مشکل امنیتی در روترهای دی-لینک
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مشکل امنیتی در روترهای دی لینک - مشکل امنیتی روترهای دی لینک - دی لینک - dlink - روتر - امنیت روتر

این که روترهای امروزی پر از اشکالات امنیتی هستند و روز به روز جنبه های تازه ای از ضعف های شان آشکار می شود موضوع جدیدی نیست؛ حفظ امنیت روتر برای هر کس که آنلاین می شود مهم است و باید با این مسئله با جدیت روبرو شد.

مشکل امنیتی در روترهای دی-لینک

مشکل امنیتی در روترهای دی-لینک

چندی پیش در همین جا از یک مشکل امنیتی بزرگ در برخی روترهای دی-لینک نوشتیم که پاسخ این شرکت را نیز در بر داشت و اعلام شد مشکل مذکور طی به روز رسانی هایی مرتفع خواهد شد.

اما اخیراً بررسی های کارشناسان حوزه امنیت وجود مشکلات دیگری را تأیید کرده و از قرار معلوم هنوز هم در بعضی روترهای دی-لینک حفره های امنیتی یافت می شود.

این طور که مشخص شده مدل D-Link 2760N که با نام DSL-2760U-BN هم شناخته می شود در رابط کاربری خود دارای چندین نقطه ضعف نسبت به روش هکِ تزریق کد (XSS) است. از قضا محققی که این مشکل را پیدا کرده چند بار مراتب را به اطلاع شرکت D-Link رسانده ولی جوابی دریافت نکرده.

کارشناسی که مشکلات امنیتی قبلی در روترهای دی-لینک را یافته بود ضمن بیان اینکه از شنیدن این خبر شگفت زده نشده، گفت: «نحوه کد نویسی به کار رفته در این دستگاه ها در برابر تهاجم های دیجیتال امروزی ناکارآمد است و شرکت های سازنده باید به خاطر استفاده از کد نویسی ضعیف پاسخگو باشند.»

البته از آنجایی که نخستین بار این مشکل در آمریکا کشف شد و منابع آمریکایی موضوع را انتشار دادند شرکت دی-لینک هم نهایتاً وادار به جواب دادن شد؛ ولی به نظر نمی رسد که پاسخ داده شده در مناطق دیگر جهان دردی دوا کند؛

دی-لینک با بیان این که «روتر یاد شده در ایالات متحده به فروش نمی رسد و ما در حال کار برای یافتن راه حل هستیم» کوشیده خیال مصرف کنند آمریکایی را آسوده کند که با توجه به عرضه جهانی محصولات دی-لینک این پاسخ خیلی موثر نخواهد بود.

منبع: سایت نگهبان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits