دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گوگل پاداش می دهد
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل پاداش می دهد - پاداش گوگل - رمزگذاری ۲۰۴۸ بیت - گوگل - امنیت سایبری - مشکلات اندروید - اندروید- رفع نقاط ضعف سیستم عامل اندروید - نقاط ضعف سیستم عامل اندروید - نقاط ضعف اندروید - رفع نقاط ضعف اندروید

آن قدر اوضاع امنیت سایبری خراب است که می بینیم حتی یکی از بنیان گذاران اینترنت از تغییر آن ابراز ناامیدی می کند. اما به هر حال این حقیقت زندگی ما است و چاره ای نداریم که یا دست روی دست بگذاریم هر چه هست را بپذیریم یا تلاش کنیم هر چند کم ولی به سوی بهبود شرایط حرکت کنیم.

گوگل رمزگذاری ۲۰۴۸ بیت را توسعه و به هر کس که مشکلات اندروید را بگوید پاداش می دهد

پاداش گوگل

در این میان وظیفه مهمی بر دوش غول های فناوری است و گوگل به عنوان یکی از بزرگ ترین ها از پیش اعلام کرده بود سهم خود را ادا خواهد کرد. حالا این شرکت گفته به یکی از وعده ها در زمینه توسعه رمزگذاری ۲،۰۴۸ بیت برای ارتباط بین یک سرور و مرورگر وب عمل کرده.

این کار دو پیامد دارد یکی سخت تر شدن رمزگشایی اطلاعات به واسطه افزایش رمزها از ۱،۰۲۴ به ۲،۰۴۸ بیت و دوم این که با مرخص شدن کلیدهای ۱،۰۲۴ بیتی حالا می توان فناوری های مربوط به آن را هم از دور خارج کرد تا اوضاع امنیتی ارتقا پیدا کند.
حتماً نظارت های بیش از حد دولت آمریکا در سرعت بخشیدن به این روند تأثیرگذار بوده و شرکت بین المللی مثل گوگل را وادار کرده برای حفظ مشتریان خود در اقصیٰ نقاط جهان به سوی رمزگذاری های پیچیده تر حرکت کند.

از سوی دیگر گوگل برای رفع نقاط ضعف سیستم عامل اندروید و تشویق متخصصان به همکاری در این زمینه برنامه ای را به اجرا گذاشته که طی آن کسانی که مشکلات مختلف این سیستم عامل را به گوگل نشان دهند بسته به سطح مشکل با پرداخت وجه قدردانی شوند.

این مبالغ می تواند زیاد باشد تا حدی که چندی پیش یک متخصص به همین خاطر ۵۰،۰۰۰ دلار دریافت کرد. به هر روی ظاهراً افشاگری های اسنودن هیچ دستاوردی نداشته باشد لااقل باعث شده در همه جای نت افراد و شرکت ها برای تامین امنیت خود به تکاپو بیفتند. شما برای حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات خود چه می کنید؟

منبع: سایت نگهبان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits