دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هک آسان روتر های وای فای
27
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هک مودم وای فای

هک آسان روتر های وای فای

مودم های WiFi به راحتی هک میشوند

گزارش اخیر ISE نه تنها اشاره دارد مودم وای-فای شما که برای ارائه اینترنت در شبکه خصوصی منزل یا محل کارتان نصب شده، بسیار آسان هک می شود بلکه می گوید بهترین راه برای محافظت، از دستان شما خارج است. بنابراین می توانید شبکه خانگی تان را یک شبکه ضعیف و نا امن بدانید!

این گزارش می گوید که یک فرد آشنا با چنین روترهایی می تواند با استفاده از دسترسی LAN یا WLAN به راحتی شما را هک کند و متاسفانه تنها راه اینکه امنیت شما تامین شود این است که سازندگان مودم های وای-فای امنیت دستگاه های خود را افزایش دهند. در حال حاضر اکثر این مودم ها با حمله های سطح پایین قابل هک شدن اند.

برای بالا بردن درجه امنیت مودم تان، تنها راه این است که تنظیمات امنیتی آن را درست انجام داده و در زمانی که آنلاین هستید، احتیاط را رعایت کنید. مطمئن شوید که نام کاربری و رمز اولیه مودم را عوض کرده اید، البته همه مودم ها امکان این کار را نمی دهند. نیز لازم است که حتما از پروتکل WPA2 به جای WEP استفاده کنید و آی پی آدرس مودم خود را در صورت امکان از حالت استاندارد تغییر دهید.

یکی از گزینه های دیگر هم نصب کردن firmware های مستقلی نظیر openwrt یا tomatoاست که امکان کنترل کامل مودم را به شما می دهند. ولی نکته مهم این است که حرکت اصلی در این زمینه را شرکت های سازنده مودم های وای-ای باید انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که بسته های به روز رسانی امنیتی به راحتی توسط کاربران نصب شوند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (27 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits