دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
امنیت حساب کاربران یکی از برتری های پیام رسان آی‌گپ
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چندی قبل با فیلتر شدن تلگرام در ایران، صحبت‌های زیادی در خصوص جایگزین کردن یک پیام رسان ایرانی با تلگرام بر سر زبان‌ها افتاد. نام پیام رسان‌های ایرانی مختلفی عنوان شد که آی گپ یکی از آنها بود. در ادامه در مورد امنیت این پیام رسان صحبت می‌کنیم.

امنیت بسیار بالا در پیام‌رسان آی‌گپ

به گزارش مجله دلگرم به نقل از زومیت:

علی اصغر تقوی، معاون فنی پیام‌رسان آی‌گپ، در گفت‌وگو با زومیت از چالش‌های فنی پیام‌رسان‌های داخلی می‌گوید.

یکی از موضوعات داغ حوزه‌ی فناوری کشور به بحث پیام‌رسان‌های داخلی و حواشی بی‌پایان آن بازمی‌گردد. از اختلاف‌نظر در خصوص میزان و وسعت کمک‌های دولتی به شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی پیام‌رسان‌های داخلی گرفته تا نگرانی‌های موجود بر سر امنیت این پیام‌رسان‌ها، همگی زمینه‌ساز بروز بحث‌های بی‌پایانی شد.

در هر صورت پس از فروکش‌کردن تب‌وتاب فیلترینگ تلگرام، پیام‌رسان‌های داخلی فرصت دارند تا با به‌نمایش گذاشتن توانایی‌های خود، شایستگی‌شان را برای گرفتن سهمی از بازار پیام‌رسان کشور نشان دهند.

علی‌اصغر تقوی، معاون فنی آی‌گپ، یکی از پیام‌رسان‌های موفق کشور، جنبه‌ی زیرساختی پیام‌رسان‌ها شامل دو حوزه‌ی پهنای باند و زیرساخت‌های پردازشی‌ یا ذخیره‌سازی را مهم‌ترین چالش پیام‌رسان‌ها برای ارائه‌ی سرویس مناسب می‌داند. او ناکافی‌بودن فضای زیرساختی و پهنای باند کشور در کنار ایجاد نشدن اعتماد کافی را از اصلی‌ترین عوامل ناکامی پیام‌رسان‌های داخلی در جلب نظر کاربران پس از فیلترینگ تلگرام می‌داند.

درمورد امنیت حساب خود در آی‌گپ نگران نباشید.

معاون فنی آی‌گپ می‌گوید شرکت متبوع او پس از آنکه ناتوانی زیرساخت کشور در تأمین نیازهایش را مشاهده کرد، به جذب سرمایه‌ از شرکت‌های خصوص برای توسعه‌ی زیرساخت‌های خود و آغاز پروژه‌ی فضای ابری روی آورد. او می‌گوید آنچه اکنون در اختیار آی‌گپ قرار دارد، پاسخگوی نیازهای کاربران نیست. به‌گفته‌ی تقوی، آی‌گپ اکنون نزدیک به ۳ میلیون کاربر دارد.

separator line

علی‌اصغر تقوی در ادامه‌ی صحبت‌های خود، امنیت را یکی از برتری‌های اصلی آی‌گپ نسبت به رقبا عنوان می‌کند و می‌گوید راهکارهای امنیتی این پیام‌رسان در تمامی سطوح از هسته‌ی اصلی، پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات گرفته تا بک‌اند و فرانت‌اند، همگی به‌‌صورت اختصاصی در داخل کشور و بدون کمک‌گرفتن از مشاورین و نیروهای خارجی توسعه یافته است و اکنون بنابر بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی شورای عالی فضای مجازی، عملکرد آی‌گپ به‌لحاظ امنیتی در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

معاون فنی آی‌گپ رویکرد اصلی شرکت خود را بدل‌شدن به یک شبکه‌ی اجتماعی تمام‌عیار عنوان می‌کند و توسعه‌ی سرویس‌هایی مانند سرویس‌های پرداختی و کیف پول را علاوه‌بر آنکه مهر تاییدی بر سطح امنیت آی‌گپ می‌داند، نشانه‌ای از حرکت شرکت متبوعش به سمت بدل‌شدن به یک شبکه‌ی اجتماعی با کاربردهای متنوع عنوان می‌کند.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا گفت‌وگوی کامل زومیت با علی‌اصغر تقوی، معاون فنی پیام‌رسان آی‌گپ را تماشا کنید:


دانلود پیام‌رسان آی‌گپ

امنیت یکی از برتری های پیام رسان آی‌گپ
دریافت برنامه اندروید

امنیت یکی از برتری های پیام رسان آی‌گپ
دریافت برنامه IOS


این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits