دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 جلوگیری از هک Wifi
21
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در این آموزش قصد این را داریم که به شما آموزش دهیم فقط خود شما بتوانید از وای فای استفاده کنید و دسترسی به وای فای خود را محدود کنید و فقط افرادی خاص بتوانند از اینترنت شما استفاده کنند. در این آموزش حتی کسانی که وای فای شما را هک می کنند نمی توانند...

محدود کردن دسترسی به وای‌فای

در زندگی های امروزی کمتر کسی پیدا می شود که از اینترنت استفاده نکند در حالی که روز به روز به تعداد افرادی که از این فناوری استفاده میکنند افزوده میشود.

حتما شما هم در خانه خود برای اتصال به اینترنت از وای فای استفاده میکنید و همیشه دلشوره این را دارید که وای فای شما هک نشود، و یا اینکه دوستانتان از شما رمز وای فای شما را بخواهد و شما هم برای اینکه دوستانتان ناراحت نشود رمز وای فای خود را در اختیارشان قرار میدهید.

ما ترفندی را برای شما آماده کرده است که پسورد وای فای خود را به هر یک از دوستانتان که مایل هستید بدهید بدون اینکه نگران باشید که حجم اینترنت شما را تمام کند.

در این آموزش قصد این را داریم که به شما آموزش دهیم فقط خود شما بتوانید از وای فای استفاده کنید و دسترسی به وای فای خود را محدود کنید و فقط افرادی خاص بتوانند از اینترنت شما استفاده کنند.

در این آموزش حتی کسانی که وای فای شما را هک میکنند نمی توانند از اینترنت شما استفاده کنند. پس بهتر است مرحله به مرحله همراه ما باشید و امنیت وای فای خود را چند صد برابر کنید.

جلوگیری از هک وای فای (wifi) فعال کردن مک آدرس مودم

یکی از روش های افزایش امنیت مودم وایرلس و جلوگیری از هک آن استفاده از فیلتر مک آدرس در مودم میباشد. با استفاده از این قابلیت تنها دستگاههایی که شما مجاز کردهاید، قابلیت اتصال به مودم را داشته و بقیه دستگاهها حتی در صورت داشتن پسورد اتصال به وای فای نیز نمیتوانند با مودم ارتباط برقرار کنند.

در ادامه نحوه تنظیم مک آدرس در مودمهای مختلف را آموزش خواهیم داد تا از این طریق بتوانید امنیت مودم وای فای خود را بالا ببرید.

نحوه تنظیم مک آدرس در مودم

تقریبا تمامی مودم های وایرلس دارای این امکان می باشند و میتوانند فیلتر مک آدرس را فعال نمایند. با تنظیم این فیلتر، فقط دستگاههایی که مک آدرس آن ها در لیست سفید مودم قرار میگیرند، قادر به برقراری ارتباط با مودم خواهند بود و دیگر دستگاه ها این توانایی را نخواهند داشت.

این روش یک راه بسیار کاربردی برای جلوگیری از هک مودم وای فای میباشد. اما باید بدانید که برخلاف تصور عموم این روش نیز قابل هک بوده و به تنهایی کارایی چندانی نخواهد داشت.

برای داشتن بالاترین ضریب امنیتی در مودمهای وای فای، بهتر است هم از فیلتر مک آدرس و هم از پسوردهای بسیار قوی استفاده نماییم تا مودم ما به راحتی قابل هک نباشد.

 wifi محدود کردن استفاده کاربران مهمان از

آموزش محدود کردن دسترسی به وای فای (wifi)

تنظیم مک آدرس در مودم TP-Link

در مودم های TP-Link این عمل به سادگی انجام پذیر است. کافیست ابتدا با مودم خود ارتباط برقرار کرده و سپس از طریق مرورگر و وارد کردن آدرس 192.168.1.1 به پنل تنظیمات مودم وارد شوید.

در صورت درخواست یوزرنیم و پسورد، به طور پیش فرض هر دو را Admin قرار دهید.

حال در پنل تنظیمات طبق تصویر زیر، ابتدا به تب Interface Setup رفته و دوباره به تب Wireless بروید. حال مک آدرس های مربوط به دستگاهتان را در قسمت مربوطه وارد نمایید و تنظیمات را مطابق شکل قرار دهید.

تنظیم مک آدرس در مودم tplink
تنظیم مک آدرس در مودم tp-link

تنظیم مک آدرس در مودم D-link

در مودم های D-Link کار کمی متفاوت بوده و بعد از وارد شدن به پنل تنظیمات از طریق همان آدرسی که در بالا ذکر شد، باید مطابق شکل زیر به تب Advanced رفته و از پنل سمت چپ گزینه Advanced Wireless را انتخاب کنید.

حال مطابق مرجله سه در شکل، گزینه MAC Filtering را انتخاب و مک آدرس های دستگاه های مجاز را وارد نمایید.

تنظیم مک آدرس در مودم D-link
تنظیم مک آدرس در مودم D-link

آموزش محدود کردن دسترسی به وای فای (wifi)

تنظیم مک آدرس در مودم ایرانسل

در مودم های TD-LTE ایرانسل نیز قابلیت تنظیم مک آدرس وجود دارد. برای این منظور کافی است با وارد کردن آدرس 192.168.8.1 و یوزرنیم و پسورد Admin به پنل تنظیمات مودم وارد شده و سپس تب Setting را مطابق شکل انتخاب نمایید.

تنظیم مک آدرس در مودم ایرانسل
تنظیم مک آدرس در مودم ایرانسل

پس از این مرحله از پنل سمت راست گزینه کشویی Wlan را انتخاب کرده و از گزینه های موجو، گزینه Wlan MAC Filter را انتخاب نمایید. حال همانند شکل گزینه Allow را انتخاب نموده و سپس مک آدرس های مربوطه را یکی یکی وارد نمایید.

آموزش محدود کردن دسترسی به وای فای (wifi)

بیشتر بخوانید :

هک آسان روتر های وای فای

راهی برای جلوگیری از هک وای فای

آموزش محافظت از وای فای (Wi-Fi) در برابر هکرها



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (21 رای)  

    ۲ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    حمیدرضا | ۳ سال پیش
    سلام این که شما گفتین مسدود کردن بود نه محدود کردن برای مسدود کردن راه زیاده اکثرا دنبال محدود کردن استفاده کاربران هستند بخصوص زمانی که بخاطر رودربایستی با فرد رمز مودم را در اختیارش قرار میدهیم
    0
    10
    Reza | ۴ سال پیش
    سلام اینی که گفتی در مودم من نیس مودم من D_linkاست من رفتم تا اونجایی که نوشته مک ادرس اونجا نبود ..
    1
    3
    
    hits