دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
5 افسانه در مورد اندروید که شاید شما هم آن‌ها را باور کرده‌اید!
4
زمان مطالعه: 8 دقیقه
5 افسانه در مورد اندروید که شاید شما هم آن‌ها را باور کرده‌اید-افسانه های اندرویدی-نرم افزارهای اندروید-سیستم عامل اندروید-سخت افزار اندروید

ترس، عدم اطمینان و شک که به اختصار FUD نامیده می‌شود، تاکتیک رایجی در بازاریابی به حساب می‌آید و شواهد حاکی از آن است که تبلیغات منفی این روزها بسیار موثرند.

5 افسانه در مورد اندروید

شرکت‌های رقیب توسط هزاران طرفداری که برای خرید تجهیزات آن‌ها هزینه کرده‌اند پشتیبانی می‌شوند و تمامی این شایعات توسط بزرگ‌ترین دستگاه شایعه پراکنی که تا کنون اختراع شده است (اینترنت) منتشر می‌شود.

ایجاد یک داستان و گسترش دادن دروغ‌ها باور نکردنی به نظر می‌رسد، هیچ محدودیتی در ایجاد شایعات وجود ندارد خواه مرگ دروغین یکی از افراد معروف باشد و یا ایده از بین رفتن بازی‌های کامپیوتری برای کامپیوترهای خانگی. زمانی که یک افسانه را در اینترنت مطرح می‌کنید حتی اگر یک دروغ محض باشد، باز هم شروع به گسترش می‌کند و مانند یک موجود زنده به حیات خود ادامه می‌دهد.

افسانه های اندروید

افسانه‌های بزرگ و مبهمی در خصوص اندروید وجود دارد که به این آسانی‌ها از بین نخواهند رفت. ما در اینجا پنج افسانه بزرگ را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم:

اندروید پیچیده است!

بر اساس آخرین گزارش‌ها اندروید توانسته است به سهم حدود ۸۰ درصد از تعداد کل گوشی‌های همراه هوشمند موجود در بازار در سه ماهه آخر سال دست پیدا کند. یقینا این ادعای بزرگی است که برای خیلی‌ها قابل درک نیست و یا اینکه تنها متخصصین متوجه آن خواهند شد. تنها چند سال پیش بود که استیو بالمر از شرکت میکروسافت گفت: نیازی نیست که متخصص کامپیوتر باشید تا بتوانید با گوشی همراه مجهز به سیستم عامل ویندوز فون کار کنید.

افسانه های اندروید

ایده ای از همان روز اول مطرح شده بود که کار کردن با اندروید آسان و راحت نیست و یادگیری آن دارای پیچ و خم‌های زیادی است، این ایده حرف بی‌اساسی بیش نبود! بیشتر مردم اندروید را زمانی انتخاب کردند که تجربه کار با گوشی‌های هوشمند قبل از آن را داشتند. سیستم‌های عاملی که قبلا با آن کار کرده بودیم پر بود از آیکون‌های پیچیده و صفحاتی با منوهای مخفی. اندروید در مقایسه با آن‌ها بسیار راحت و آسان بود و تجربه کاربری با آن نسبت به هر نسخه جدید، راحت‌تر می‌شد.

ایده اینکه استفاده از سیستم عامل اندروید برای کاربران متوسط سخت و دشوار است، در واقع توهین به کاربران با سطح دانش متوسط بود. در حال حاضر تفاوت چندانی میان سیستم‌های عامل موبایل موجود در بازار از لحاظ کاربری وجود ندارد.

اندروید نیاز به نرم افزار Task Killer دارد

این روزها در فروم‌های مختلف اینترنتی این سوال رایج را که سیستم عامل اندروید نیاز به نرم‌افزار جانبی Task Killer دارد یا خیر را می‌بینیم. در روزهای اولیه همه این شایعه را باور داشتیم، نرم‌افزارهای Task Killer بیشتر از نیم میلیون دانلود داشتند و نرم‌افزارهای زیادی بودند که کاربرد یکسانی داشتند. سپس افراد کمی شروع به پرسیدن این سوال کردند که آیا واقعا این نرم‌افزارها باعث کمتر شدن مصرف باتری و یا بهینه شدن عملکرد گوشی هوشمند می‌شوند؟ ممکن است که خلاف این قضیه نیز صحت داشته باشد؟

افسانه های اندروید

بحث‌های زیادی در خصوص استفاده از Task Killer وجود دارد، اما در نهایت این خود شما هستید که باید استفاده از آن را امتحان کنید. وقتی که ما Task Killer را متوقف کردیم بهبود عملکرد قابل توجهی را در مصرف باتری و ثبات عملکرد گوشی مشاهده کردیم. ایده بهینه سازی عملکرد سیستم عامل گوشی همراه شما جالب به نظر می‌رسد اما تا زمانی که نرم‌افزار دردسر سازی بر روی سیستم عامل نصب نکرده باشید نیاز به اجرای Task Killer ندارید.

ممکن است ایده استفاده از این نرم‌افزارها مسکن خوبی برای شما باشد. اما از گوشی همراه خود بدون استفاده از این نرم‌افزارها استفاده کنید تا متوجه شوید تفاوت زیادی نیز در عدم اجرای این نرم‌افزار وجود ندارد.

بدافزارهای اندرویدی گوشی همراه هوشمند شما را آلوده خواهند کرد

اگر می‌نوشتیم بدافزارهای اندرویدی بچه‌های شما را خواهند خورد زیاد اغراق نکرده بودیم! اما در اوایل صحبت‌های زیادی در خصوص خطرهای بدافزارهایی که می‌توانند گوشی همراه اندروید شما را آلوده کنند وجود داشت. در وجود بد افزارها هیچ شکی نیست و یقیناً افراد زیادی قصد دارند گوشی همراه شما را آلوده کنند، اما اندروید برای کاربران معمولی به اندازه کافی امن است. حفاظت از گوشی همراه اندرویدی امر پیچیده‌ای نیست. هر نرم‌افزاری که بر روی سیستم عامل اندروید نصب می‌کنید قبل از نصب از شما اجازه خواهد گرفت، بنابراین تصمیم با شماست که آنرا نصب نمایید یا خیر.

افسانه های اندروید

البته راه‌های آسان‌تری نیز وجود دارد. می‌توانید با نصب نرم‌افزارهای امنیتی شروع کنید، انجمن امنیت نرم‌افزارها (AV Test) گزارش‌های منظمی را در خصوص بهترین ابزارهای رایگان امنیتی ارائه می‌دهد. به غیر از گوگل پلی از سایر مکان‌ها نرم‌افزار خرید نکنید، بیشتر بدافزارها از مکان‌های دیگری به غیر از گوگل پلی دانلود شده‌اند.

از آنجایی که مشخص نمودن بدافزارهای جدید زمان بر است، شما می‌توانید به سادگی نرم‌افزارهای جدید را دانلود نکنید، نرم‌افزاری را انتخاب نمایید که نقدهای مثبتی داشته و تعداد دانلودهای بیشتری دارد. بر روی لینک‌های مشکوک و ایمیل‌های مشکوک کلیک نکنید. گوشی خود را روت نکنید.

همگان به Eric Schmidt خندیدند زمانی که گفت: اندروید از آی‌فون امن‌تر است اما در واقع این کاربر است که سیستم عامل گوشی را در معرض خطر قرار می‌دهد. اگر قصد دارید تنظیمات امنیتی گوشی همراه خود را تغییر دهید در جریان باشید که در حال انجام ریسک بزرگی هستید.

اندروید بر روی تمامی گوشی‌ها مشابه است

همه ما بحث‌هایی که در انجمن‌های اینترنتی در خصوص تفاوت‌های یک نسخه واحد اندروید بر روی مدل‌های گوشی مختلف وجود دارد را شنیده‌ایم. گوگل در حال بهبود سیستم عامل اندروید است و در نتیجه نیاز نیست تا یک گوشی مدل بالا برای استفاده از امکانات اندروید داشته باشید، اما قطعا محدودیت‌هایی نیز وجود خواهد داشت. اگر سازندگان، یک گوشی همراه بی‌کیفیت را در اختیار مشتریان قرار بدهند و هرکدام ظاهر سیستم عامل اندروید را تغییر دهند تا این سیستم عامل را خصوصی کنند، در نتیجه نمی‌توان گفت که گوشی آن‌ها نمایانگر سیستم عامل اندروید می‌باشد.

افسانه های اندروید

شما آی‌فون ۳GS خرید نکرده‌اید تا امکانات آی‌فون ۵S را در اختیار شما قرار دهد! کمبود محدودیت‌ها در اندروید خوب است و شما می‌توانید گوشی‌های مختلفی با قیمت‌های مختلف خریداری نمایید. اشکال اجنتاب ناپذیری که به این امر وارد است را می‌توان خطاهای به وجود آمده در گوشی‌های مختلف ذکر کرد. حتی با یک نگاه سرسری به مشخصات و مقایسه گوشی‌های مختلف می‌توانید گوشی مناسب کار خود را انتخاب نمایید.

تاخیرات و خراب شدن سیستم عامل اندروید بیشتر از رقبا است

در روزهای اولیه انتشار سیستم عامل اندروید، صحبت‌های زیادی در خصوص تاخیرات این سیستم عامل در حین کار مطرح بود. حتی گفته می‌شد که نرم‌افزار‌های این سیستم عامل بیشتر از نرم‌افزارهای سایر سیستم عامل‌های موبایل در هنگام کار متوقف (Crash) می‌شوند. در زمان‌های مختلف تمامی سیستم‌های عامل موبایل دچار تأخیر و خرابی در حین کار شده‌اند. این مشکلات بیشتر بعد از آپدیت‌های سیستم عامل به وجود می‌آید و تا زمانی که شرکت‌های سازنده نرم‌افزار نسخه‌های جدید نرم‌افزارهای خود را مطابق با این آپدیت جدید ارائه دهند به طول خواهد انجامید.

افسانه های اندروید

تحقیقات مختلف نشان داده است که اشکالات نرم‌افزاری در سیستم عامل اپل بیشتر از اندروید روی می‌دهد. اما سال گذشته Forbes گزارش کرد که نرم‌افزارها در iOS شش بار کمتر از نسخه Jelly Bean اندروید دچار مشکل می‌شوند. بدست آوردن اطلاعات دقیق در این خصوص بسیار دشوار است و مقایسه آن‌ها با یکدیگر ممکن نیست.

به هر ترتیب تمامی افراد تجربه‌هایی از خراب شدن سیستم عامل‌های مختلف دارند. شکایت‌ها در خصوص مشکلات به خصوص در سیستم عامل اندروید ممکن است به خاطر استفاده از سخت افزارهای ارزان قیمت نیز باشد. استفاده از سخت افزارهای ضعیف در ساخت گوشی‌های هوشمند اندرویدی ممکن است باعث بروز اشکال در هنگام کار شود. گوشی‌های همراه و تبلت های خوب اندرویدی کمتر با مشکل روبرو می‌شوند. البته منظور ما از خوب، گوشی‌های عالی و گران قیمت نیست.

داستان‌های بیشتری درباره اندروید

افسانه‌های زیادی در خصوص اندروید و دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد. می‌توانیم در مورد عمر باتری، کالیبره نمودن گوشی و یا ایده ذخیره سازی نامرتب فایل‌ها که منحصر به اندروید است صحبت کنیم. به نظر شما این سیستم عامل چه افسانه‌های دیگری دارد که باعث خنده و شاید آزار شما بوده و شاید بشود؟

منبع : فارنت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits