دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین تقویت کننده آنتن گوشی ها به همراه نکاتی برای افزایش سیگنال شبکه
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهترین دستگاه های تقویت کننده آنتن و سیگنال اینترنت شبکه های 4G و 3G و غیره برای گوشی های همراه در منزل و خانه های بزرگ و کوچک.

ضعیف بودن سیگنال های شبکه اتصال یکی از بارزترین مشکلاتی است که گاها با آن مواجه می شوید که البته این موضوع بی ربط با شرکت ارائه دهنده اینترنت و اپراتورهای گوشی های همراه هم نیست چون بعضی از شرکت های سرعت بالاتری را ارائه می دهند و یا در بعضی مواقع به دلیل مشکلاتی سرعت پایین می آید و یا به دلیل پوشش ندادن منطقه خاصی به خوبی، با مشکلات کیفیت روبرو می شوید.

حالا امروز قصد دارم پیرامون رفع این مشکل توضیحاتی ارائه بدهم هر چند شاید برخی از روش ها را قبلا شما انجام داده باشید اما در هر صورت می توانید از روش های دیگری که هنوز استفاده نکردید بهرمند شوید.

نزدیک بودن به دکل های مخابراتی

نزدیک بودن به دکل های مخابراتی

قبل از هر چیز باید عرض کنم که سیگنال های شبکه ارتباط در حقیقت عبارتند از امواج رادیویی در یک محدوده فرکانسی بین 50 تا 120 دسی بل، و هر چقدر کمتر از 120 باشد بهتر است به طوری که در فرکانس 50 دسیبل گوشی شما با نهایت قدرت سیگنال ها را دریافت می کند. اگر در گوشی اندروید خود خواستید قدرت سیگنال را ببینید کافیه از تنظیمات Settings به بخش "سیستم System" و سپس "درباره تلفن About phone" و بعد از آن "وضعیت Status" رفته و روی گزینه "شبکه Network" کلیک کنید و در آن صفحه "قدرت سیگنال Signal strength" را ببینید.

در ضمن با برنامه OpenSignal می توانید نزدیک ترین دکل های اپراتورها را پیدا کنید. و همچنین ابزار خوبی برای تقویت سیگنال شبکه است، بعد از اجرا در گوشی به نقشه بروید و حتما موقعیت مکانی خود را هم فعال کنید، سپس خواهید دید که مکان هایی که پوشش ضعیفی دارند با رنگ قرمز مشخص شده است یعنی اگر به این مناطق نزدیک باشید شرایط اتصال خوبی نخواهید داشت لذا بعد از اینکه از بخش Cell Towers دکل های موجود در منطقه خودتان را پیدا کردید گوشی را به سمت دکل بگیرید با این کار می توانید به تقویت سیگنال ها کمک کنید البته اگر موانعی سر راه تان نباشد، چون به هر حال ضعیف بودن سیگنال ها دلایلی مختلفی دارد از جمله مناطق دور افتاده ای که اصلا دکل های مخابراتی در آن مناطق نیست و یا از آنها خیلی فاصله دارند و کوه ها و تپه ها و ساختمان ها و غیره مانع رسیدن این سیگنال ها به ما باشند.

فعال سازی حالت پرواز

فعال سازی حالت پرواز

برخی فکر می کنند که باید از ویژگی حالت پرواز فقط در مسافرت با هواپیما استفاده کرد در حالی که روی زمین هم می توان آن را فعال کرد تا برای یکسری امور از آن بهره بگیریم مثل زمانی که بخواهیم سریعتر گوشی شارژ شود و یا کمتر شارژ باتری تمام شود از جمله می توان برای تقویت سیگنال های شبکه نیز از آن استفاده کرد. مشخص کردن دکل مخابراتی دستی نیست و کاربر نمی تواند دخالتی داشته باشد اما با فعال کردن حالت پرواز و غیر فعال کردن دوباره اش گوشی شما میگردد دوباره دکل مخابراتی برای اتصال پیدا کند لذا می تواند کمکی باشد تا سیگنال های شبکه دیگری را دریافت کند در ضمن از برنامه ای که ذکر شد نیز می توانید در اینجا هم کمک بگیرید.

جابه جایی شبکه ها

جابه جایی شبکه ها

قطعا شبکه های 4G بهتر هستند اما گاهی با تغییر و جابه جایی روی شبکه های پایین تر مشکل ضعیف بودن سیگنال را برطرف می کند چون ممکن است این شبکه در بعضی مناطق ضعیف باشد حتی شاید به دکل هم نزدیک باشید اما با فعال کردن شبکه نسل چهارم به مشکل می خورید پس جابه جایی انجام دهید و از شبکه 2G استفاده کنید. البته ناگفته نماند که قطعا این شبکه نسبت به فورجی در سطح پایین تری است اما گاهی در یک مناطقی پوشش بهتری دارد حتی در جاهای شلوغ می توانید سیگنال قوی دریافت کنید.

استفاده از تقویت کننده های سیگنال

کار دیگری که می توانید برای تقویت سیگنال ها انجام دهید این است که دستگاه های تقویت سیگنال بخرید. معمولا این دستگاه ها از سه قطعه دارند، یکی در بیرون نصب می شود و قطعه دیگر در داخل برای انتشار و پوشش سیگنال ها در منزل که البته هر جا که خودتان بهتر می دانید قرار دهید مثلا در یک سطح بلند، و سومین قطعه هم کابل اتصال است. در ضمن بعضی از این دستگاه ها مخصوص مصارف خانگی و شرکتی است و نوع دیگر هم دارد که در ماشین می توان استفاده کرد. معمولا از شبکه های 2G و 3G و 4G پشتیبانی می کنند.

قبل از خرید تقویت کننده آنتن ابتداء شبکه داده های گوشی و منطقه ای که گوشی شما با 3G یا 4G و غیره کار می کند را ارزیابی کنید، هر چند معمولا محصولاتی مانند WeBoost Home MultiRoom از تمام شبکه ها پشتیبانی می کند منتهی در برخی موارد نیاز به پشتیبانی جهانی دارد. پس ابتداء شبکه و توانایی گوشی برای استفاده از شبکه ها را مورد بررسی قرار دهید چون ممکن است گاهی اصلا در آن منطقه ای که شما هستید شبکه فورجی ساپورت نشود.

در ضمن اگر برای مودم خواستید از این تقویت کنندها استفاده کنید حتما فرکانس مودم ها را در نظر داشته باشید چون گاهی یک آنتن چه بسا با فرکانس های مودم های همراه سازگاری نداشته باشد. از بهترین تقویت کننده های سیگنال های گوشی های همراه می توان به WeBoost Home MultiRoom و SureCall Fusion4Home و SureCall Flare 3.0 و WeBoost Home اشاره کرد.

  • WeBoost Home MultiRoom سیگنال هایی تا 65 دسیبل با پوشش 5 هزار متر مربع فراهم می کند و از تمام شبکه های پشتیبانی می کند.

WeBoost Home MultiRoom

  • SureCall Fusion4Home سیگنال هایی تا 72 دسیبل با پوشش 2000 متر مربع فراهم می کند.

SureCall Fusion4Home

  • SureCall Flare 3.0 سیگنال قوی تر برای پوشش مساحت 3500 متر مربع فراهم می کند.

SureCall Flare 3.0

  • WeBoost Home این دستگاه هم حدود 1500 متر مربع را پوشش می دهد.

WeBoost Home

البته شما می توانید از دستگاه های دیگری مانند Wilson Pro 70 Plus استفاده کنید که یکی از بهترین گزینه ها برای منازل بزرگ و متوسط است و قدرت انتشار سیگنالش بسیار خوب است ولی متاسفانه قیمت بالایی دارد حدودا 1100 دلار می شود، همچنین می توانید از دستگاه Cel-Fi GO X با قیمت 900 دلار استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که بعضی از این دستگاه ها شبکه های خاصی را در بعضی کشورها پوشش می دهند لذا اگر خواستید از سایت هایی که محصولات آمازون را فراهم می کنند تهیه کنید به این نکات توجه داشته باشید.

و دستگاه 4G Silver Triband هم از شبکه های نسل چهارم 4G و تمامی شبکه ها با پوشش 75 متر تا 150 متر را پشتیبانی می کند. در ضمن به این نکته نیز توجه داشته باشید که از کابل های مسی جهت دسترسی به سیگنال های قوی تر استفاده کنید و از طول کابل بکاهید و از کابل های بلند استفاده نکنید چون باعث از دست رفتن سیگنال می شود.

separator line

همچنین ببینید:

۱۲ روش جهت تقویت آنتن دهی وای فای

لیست قیمت انواع آنتن تقویتی در بازار | دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits