دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه از مودم خود در مقابل حملات DOS و DDOS محافظت کنیم؟
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با حمله DOS و DDOS و آموزش مراقبت از مودم در برابر اتک های محروم سازی از سرویس با دستور ipconfig / release در خط فرمان CMD.

شاید در نت پیرامون حمله DOS و DDOS چیزهایی خوانده باشید، اما به طور ساده و خلاصه بخواهم عرض کنم در واقع یک نوع اتک و حمله به سرور هستند که اتکر با ارسال ترافیک اضافی سرور را از دسترس کاربران خارج می کند منتهی تفاوت DOS با DDOS در این است که DOS از طریق یک سیستم کامپیوتر اجرا می شود اما در DDOS شخص اتکر از چندین سیستم متصل به اینترنت کمک میگیرد.

حملات DOS و DDOS در حال حاضر یکی از شایع ترین اتک ها می باشند که ممکن است یک گیمر اینترنتی یا سایت و یا وبلاگ ها و ... درگیر کنند. شخص هکر و یا اتکر برای ارسال ترافیک جعلی و یا درخواست های گسترده، آی پی آدرس IP مودم را هدف قرار میدهند که در نهایت به کار سرور خاتمه می دهد. اما چگونه می توان مودم را از مثل یک چنین حمله ای در امان نگه داشت؟ و البته همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده و هست چون گاهی درمانی برای پیدا نمی شود (مثل این روزها که نه تنها ایران بلکه جهان دچار کرونا شده است و ماسک زدن و پیشگیری بهتر از درمان است چون درمانی ندارد) اما در کل پیچیدگی حملات DOS و DDOS به اتکر و شخص حمله کنند بستگی دارد، منتهی شما می توانید مودم را از برق جدا کنید و یا اگر کامپیوترتان مستقیما به مودم متصل است برای 10 دقیقه مودم را خاموش کنید و تمام چیزهایی که به آن متصل است را جدا کنید و بعد از این مدت زمان دوباره روشن کنید، خواهید دید که همه چیز به خوبی کار می کند.

استفاده از شبکه های خصوصی مجازی

استفاده از شبکه های خصوصی مجازی

شبکه های خصوصی مجازی Virtual Private Networks که با مخفف آن یعنی VPN بیشتر آشنا هستید در تمام کشورها منتشر شده و وجود دارد و حالا اگر شما از این سرویس استفاده کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ترافیک شما از طریق مجموعه ای از شبکه ها منتقل می شود و با این روش IP اصلی مخفی خواهد ماند و این ساده ترین و سریعترین روش برای ایمن نگه داشتن مودم و خودداری از خدمات Denial of service است.

تنظیم دوباره IP مودم

در مرحله اول باید خط فرمان CMD را در کامپیوتر و یا لپ تاپ خود باز کنید.

تنظیم دوباره IP مودم

در مرحله دوم دستور ipconfig / release را وارد پنجره مشکی خط فرمان کرده و اینتر Enter بزنید.

دستور ipconfig / release

در مرحله سوم دستور ipconfig /renew را وارد کنید.

دستور ipconfig /renew

با این مراحل بالا آدرس آی پی IP مودم شما دوباره پیکربندی خواهد شد و در نهایت موجب متوقف شدن حملات دائمی می شود.

separator line

همچنین ببینید:

آموزش محدود کردن دسترسی به وای‌فای (wifi)

هک آسان روتر های وای فای



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits