دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بازارجهانی گوشی های هوشمند با آیفون ۱۳ رونق بسیاری گرفته است
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آمار و ارقام نشان می‌دهد که اپل همچنان بهترین عملکرد را در رده محصولات گران قیمت دارد.

وقتی که برندی مانند اپل در بازار جهانی گوشی‌های موبایل حضور داشته باشد، حتی در مواقع بحرانی مانند ویروس کرونا و کمبود تراشه‌ جهانی هم می‌توانیم رونق را در بازار شاهد باشیم. تحقیقات کانترپوینت نشان می‌دهند که آیفون ۱۳ همچنان لقب پر فروش‌ترین گوشی هوشمند جهان را در ماه آوریل به همراه دارد. این شرکت داده‌های جدیدی را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد اپل به میزان ۶۲ درصد از بازار گوشی‌های بالا رده سهیم بوده است. در این بین، مدل‌های مختلف مانند آیفون 13 پرو مکس هم حضور دارند. این آمار مربوط به سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ بوده و می‌توانیم عملکرد مثبت این کمپانی را هنوز هم شاهد باشیم.

این مطالعات نشان می‌دهند که اپل به بالاترین سهم در سه ماهه ابتدایی خود در بخش محصولات بالارده دست پیدا کرده است و این نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۷ که رکوردشکنی کرده بود هم بالاتر است. علاوه بر این، کاهش فروش ۸ درصدی حجم فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی هم روی این برند تاثیر زیادی نگذاشته است. در حالی که کل فروش جهانی به میزان ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد، ابتدا تنها کاهش ۸ درصدی را تجربه کرد. اپل هشتمین سه ماهه متوالی است که در بازار گوشی‌های بالارده در صدر جدول قرار می‌گیرد.

فروش عالی آیفون 13 پرو مکس

آمار و ارقام نشان می‌دهد که اپل همچنان بهترین عملکرد را در رده محصولات گران قیمت دارد. کانترپوینت می‌گوید که سهم ۶۰ درصدی از بازار صرفا به سری آیفون 13 اختصاص دارد که از اکتبر سال ۲۰۲۱، هر ماه لقب پر فروش‌ترین مدل را در سراسر جهان به خود اختصاص می‌دهد. فروش آیفون 13 مینی هم خوب بوده است، اما در حد و اندازه‌ای نیست که اپل علاقه‌ای به حفظ آن در سری آیفون 14 خود داشته باشد. چرا که این گوشی قرار است با نسخه مکس در آیفون ۱۴ جایگزین شود. رشد حجم فروش گوشی‌های هوشمند در بین گوشی‌های بالارده، برعهده اپل و سامسونگ بوده است. آیفون 13 پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو با همدیگر، بیش از دو سوم حجم فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان فروش بالا به دلیل رشد قوی محموله‌ها در ایالات متحده، چین و اروپای غربی است. در چین، فروش محصولات بالای ۱۰۰۰ دلار در سه ماه ابتدایی سال، به میزان ۱۷۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. این بخش به‌تنهایی بیش از یک پنجم ارزش بازار گوشی‌های هوشمند چین را در سه ماهه اخیر به خود اختصاص داده است. اپل به‌عنوان بزرگ‌ترین برنده‌ای شناخته می‌شود که از افت بازار هواوی استفاده کرده است. هواوی در سه ماهه نخست سال گذشته ۹ درصد از بازار گذشته را در اختیار داشت که این میزان در سال جاری به ۳ درصد رسیده است. اپل این سهم را برای خود کرده و بیشترین پیشرفت را در بازار داشته است.

بازارجهانی گوشی های هوشمند با آیفون ۱۳ رونق بسیاری گرفته است

طراحی سری آیفون 13

با توجه به اینکه ارتقاهای کمی را در گوشی‌های آیفون سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته‌اش شاهد بودیم، بسیاری از طرفداران آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ را بسیار شبیه به هم می‌پندازند. در بین تمام شباهت‌ها، یک سری تفاوت‌ها و ارتقاها در آیفون ۱۳ وجود دارد که خرید آن را منطقی‌تر خواهد کرد. از آیفون 13 مینی گرفته تا آیفون 13 پرو مکس می‌توانید طراحی نسبتا بهبودیافته و تغییریافته‌ای را چه در ظاهر و چه در ساختار داخلی شاهد باشیم. ناچ صفحه نمایش به میزان ۲۰ درصد کاهش اندازه داشته و اپل رسما چراغ سبز حذف ناچ را در گوشی‌های آینده خود می‌دهد. سنسورهای دوربین هم بزرگ‌تر شده‌اند و هم‌اکنون می‌توانند نور بیشتری را به محفظه خود وارد کنند. نور بیشتر به معنای بالا رفتن کیفیت خروجی تصاویر و کاهش نویز در تصاویر شب است.

همان طراحی لبه تخت را در این سری هم می‌بینیم که و طرفداران کاملا از آن استقبال می‌کنند. طیف رنگی جدید متشکل از سبز و آبی سیرا را هم می‌بینیم که مشخصا طرفداران آیفون 13 را در بازار بیشتر می‌کند. نسخه‌های استاندارد این سری تنوع بیشتری در رنگ‌ها دارند و آیفون 13 مینی و آیفون 13 پایه را می‌توانید همراه با این رنگ‌ها و حافظه داخلی ۱۲۸ الی ۵۱۲ گیگابایتی دریافت کنید. این گوشی‌ها قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه‌های پرو دارند، اما در عین حال، صفحه نمایش و دوربین هم با کیفیت پایین‌تری طراحی شده است.

سیستم‌عامل قدرتمند

همراه با خرید آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 مینی در کنار دیگر مدل‌ها، می‌توانید از سیستم عامل iOS 15 استفاده کنید. این نسخه به‌صورت خودکار در گوشی‌های ۲۰۲۱ نصب شده است و آپدیت‌های بعدی را نیز می‌توانید نصب کنید. در مراسم WWDC امسال، دیدیم که نسخه iOS 16 هم معرفی شده و جمعی از ویژگی‌های جدید را می‌توانیم برای این نسخه متصور باشیم. صفحه قفل امکان سفارشی سازی گسترده را پیدا کرده است و بالاخره می‌توانید به ادیت و حذف پیام‌های ارسال در برنامه Messages هم بپردازید.

یک سری قابلیت‌های جالب دیگر برای سیرا و چند برنامه این سیستم عامل هم وجود دارد که استفاده از این نسخه را لذت بخش‌تر خواهد کرد. فراموش نکنید که اپل معمولا تا ۷ سال از نظر نرم‌افزاری از گوشی‌های هوشمند خود پشتیبانی می‌کند. آیفون 13 پرو مکس هم شامل این مورد است و در آینده یک سری قابلیت‌های جدید و ارزشمند می‌توانید در بخش نرم‌افزاری داشته باشید. سیستم عامل جدید، میزان مصرف باتری توسط برنامه‌ها را نیز بیشتر کنترل کرده و می‌توانید ماندگاری آن را بالا ببرید.

بازارجهانی گوشی های هوشمند با آیفون ۱۳ رونق بسیاری گرفته است

خرید از بازرگانی سیب

برای خرید آیفون 13 مینی در کنار نسخه‌های دیگر، می‌توانید به سایت بازرگانی سیب مراجعه کنید. امکان خرید به‌صورت اقساطی برای علاقه‌مندان فراهم شده است. خرید اقساطی با پرداخت ۴۰ درصد از مبلغ کل انجام شده و مابقی هم طی فقره چک‌های ۳ الی ۱۲ ماهه ارائه خواهد شد. امکان خرید اپل واچ، ایرپاد، آیپد و مک بوک هم به‌همین شیوه در سایت بازرگانی سیب فراهم شده است و کافی است که به سایت مراجعه کرده و با بررسی قیمت، از سیستم محاسبه‌گر هم برای تعیین پیش پرداخت و تعداد اقساط استفاده کنید.

خرید به‌صورت حضوری در فروشگاه بازرگانی سیب انجام شده و در کمترین زمان ممکن می‌توانید محصول خود را دریافت کنید.

منبع: utoronto



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits