دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه برنامه هایی که ما را ردیابی می کنند در اندروید تشخیص دهیم
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با نرم افزار Exodus می توانید حریم خصوصی گوشی خود را آنالیز کنید و برنامه های ردیاب و مجوزهای داده شده به اپلیکیشن ها را متوجه شوید.

از زمان ارائه iOS 14 اپل اطلاعات حریم خصوصی را برای هر برنامه ای که در فروشگاه اپ استور App Store قابل دسترسی باشد نمایش می دهد. نسخه iOS 14 اعلان های حریم خصوصی که شدیدا نیاز بود را فراهم کرد و با استفاده از ویژگی حریم خصوصی جدید در iOS 14 به راحتی می توان فهمید که چه داده هایی برای برنامه ها مورد دسترسی هستند. اما در اندروید این ویژگی به عنوان یک قابلیت اصلی وجود ندارد.

بنابراین در اندروید شما می توانید از برنامه ای به نام Exodus کمک بگیرید تا گزارشی از تمام برنامه های نصب شده جمع کنید. این برنامه تمام ردیاب هایی که شما را دنبال می کنند و همچنین انواع مجوزهایی که به طور پیش فرض به برنامه داده می شود را به شما نشان خواهد داد بنابراین با اپلیکیشن Exodus می توانید تمام ردیاب ها و مجوزهای پیوست شده در برنامه هایی که روی گوشی نصب کردید را تشخیص دهید.

مراحل زیر را برای استفاده از Exodus انجام دهید؛

ابتداء برنامه Exodus را دانلود و روی گوشی اندروید خود نصب کنید. (دانلود Exodus برای گوشی اندروید از گوگل پلی)

برنامه Exodus

بعد از دانلود و نصب آن روی گوشی، برنامه را باز کرده و منتظر بمانید تا برنامه اطلاعات را جمع آوری کند.

حریم خصوصی اندروید

حالا از بین برنامه هایی که نشان می دهد، روی یک نمونه کلیک کنید.

در اینجا برای نمونه ما برنامه معروف Airdroid را انتخاب میکنیم که یکی از معروف ترین برنامه های تبادل و انتقال فایل و اطلاعات بین گوشی موبایل و کامپیوتر و لپ تاپ است. وقتی این برنامه را انتخاب کردیم دیدیم که از هشت تراکرز و ردیاب استفاده می کند و ورود به Facebook و Facebook Analytics و Google Admob و غیره را ردیابی می کند.

آنالیز اندروید

کمی پایین تر در همان صفحه می توانید لیست مجوزها را ببینید که به صورت پیش فرض به برنامه داده می شود، در این مورد 48 مجوز به برنامه داده شده از جمله خواندن پیام ها SMS و ارسال پیامک، نوشتن مخاطب، دسترسی به حالت شبکه و تغییر حالت WiFi و ...

تجزیه و تحلیل برنامه های اندروید

بنابراین با کمک این برنامه می توانید نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را تجزیه و تحلیل کنید.

separator line

همچنین ببینید:

دانلود برنامه بهینه ساز System Tuner Pro v3.0.5 برای اندروید | دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits