دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کوچکترین گوشی موبایل در جهان با اندروید 10
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوچکترین گوشی موبایل در جهان به نام جیلی 2 با سیستم عامل اندروید 10 معرفی شد Jelly 2 در واقع نسخه دیگری از Jelly شرکت Unihertz است.

شرکت Unihertz یک کمپینی برای جمع آوری کمک مالی از طریق سایت Kickstarter که از استارت آپ ها و ایده های خلاق استقبال می کند، جهت تامین مالی کوچکترین گوشی خود به نام Jelly 2 راه اندازی کرده است. این گوشی در حقیقت کوچکترین گوشی در جهان از نظر اندازه و حجمی است که از شبکه های نسل چهارم پشتیبانی می کند و از سیستم عامل اندروید 10 در آن استفاده شده و جانشین اولین گوشی این شرکت با نام Jelly می باشد که در سال 2017 ارائه شد.

در این نسخه جدید سعی شده مشکلات گوشی قدیمی برطرف شود مانند صفحه کلید و عمر باتری که بسیار نامطلوب بوده است. این شرکت گوشی Jelly 2 را مجهز به نمایشگری از نوع TFT LCD به اندازه 3 اینچ و رزولوشن 480×854 پیکسل کرده که واقعا بسیار کوچک است. اما به نسبت 20% از نظر حجم و اندازه بیشتر شده است. الان می توانید 5 توییت را همزمان در صفحه ببینید تا زمانی که هر کدام حاوی چند کلمه باشند، همچنین صفحه کلید قابلیت سرچ سریع و پاسخ چت ها و گفتگوها را دارد.

لبه های گوشی جیلی 2 نازک نیست منتهی صفحه نمایش از فضای فیزیکی گوشی بهره می برد بنابراین یک مقداری نسبت به نسخه اصلی و اولی بزرگتر است. پردازنده به کار رفته در این گوشی MediaTek Helio P60 است که البته پیشرفته نیست هر چند برای اجرای کارهایی که از جیلی 2 می توان انتظار داشت کفایت می کند. طرفیت باتری آن به 2000 میلی آمپر می رسد که در مقایسه با استاندارد گوشی های اندروید بسیار پایین است اما برای همچین دستگاهی مناسب است.

کوچکترین گوشی در جهان

دارای دو دوربین با کیفیت 16 مگاپیکسل برای پشت و 8 مگاپیکسل برای جلو، می باشد، علی رغم اینکه دوربین پشت چندان متمایز نیست اما وظیفه خودش را تا زمانی که تصاویر را در صفحه نمایش کوچک نگاه کنید به خوبی انجام می دهد. از طرفی ضخامت این گوشی به 16.5 میلی متر می رسد و دارای یک حسگر اثر انگشت در پشت می باشد علاوه بر 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی.

شما در این گوشی درگاه هدست را خواهید دید که اجازه می دهد از گوشی به عنوان یک پلیر MP3 کوچک استفاده کنید. قیمت جیلی 2 از 129 دلار شروع می شود. این شرکت برنامه ای را در گوشی تعبیه کرده است تا بتواند با دستگاه های کنترل از راه دور برای محصولات الکترونیکی دیگر تعامل داشته باشد.

separator line

همچنین ببینید:

آشنایی با کوچک‌ترین هلی‌کوپتر جهان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits