دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
bixby چیست و چه کاربردی دارد ؟
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
بیکسبی یکی از قابلیت های سامسونگ است که به تازگی راه اندازی شده است. با این امکانات شما می توانید به گوشی خود دستور دهید و تلفن همراه شما آن کار را برایتان انجام دهد. با ما همراه باشید.

بیکسبی چیست ؟

بیکسبی، دستیار صوتی سامسونگ می باشد که قادر است از طریق فرمان های صوتی و تصویری اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر قرار دهد. این قابلیت را پیش تر در گوشی های اپل با عنوان ”سیری” و همچنین دستیار صوتی مایکروسافت، یعنی ” کورتانا ” مشاهده نموده ایم.

اما سامسونگ مدعی است که بیکسبی نظیر آنچه تاکنون از سیری یا کورتانا دیده ایم نیست و کاملا تجربه جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

طبق ادعای سامسونگ، این سرویس قادر است با استفاده از فرمان های تصویری نیز کار کرده و همچنین خود قادر به رزرو هتل، هواپیما، قطار و دیگر امور پیشرفته ای است که دستیارهایی نظیر سیری و یا کورتانا در خود ندارند.

بیکسبی برای گوشی های جدید سامسونگ که از اندروید 7 پشتیبانی می کنند قابل دریافت می باشد. اما برای استفاده از حداکثر توان آن می بایست از گلکسی S8 و S8 پلاس سامسونگ استفاده نمایید.

چراکه این گوشی ها به طور اختصاصی دکمه ای را برای فعال کردن بیکسبی در طراحی خود گنجانده اند که با فشردن آن می توان این دستیار صوتی را صدا زد و از قابلیت های آن کمک گرفت.

بیکسبی قادر است با دیدن تصاویری مربوط به مکان های خاص، نظیر هتل ها، تمام اطلاعات آن هتل را پیمایش کرده و به شما نمایش دهد و حتی اطلاعات مفیدی را در رابطه با عکس هایتان در اختیار شما قرار دهد.

دانلود بیکسبی سامسونگ/فعال کردن بیکسبی

بیکسبی چه کاربردی دارد ؟

قابلیت‌ های کاربردی بیکسبی بسیار زیاد است. این دستیار که تقریبا مشابه siri اپل می‌باشد را می‌توانید با کلمه‌ی «Hello Bixby» فراخوانی کنید و از آن برای تشخیص اشیاء، به‌روزرسانی وضعیت آب و هوا و گزارش‌های ترافیکی و غیره استفاده کنید.

با این‌ حال بسیاری از کاربران از این قابلیت‌ها استقبال نکرده و آن را بی‌ استفاده می‌دانند. گوشی‌های Galaxy S8، Galaxy S9، Galaxy Note 8 و Galaxy Note 9 سامسونگ مجهز به برنامه‌ی بیکسبی و دکمه‌ ی فیزیکی مخصوص آن هستند.

این دکمه دقیقا زیر دکمه‌های مربوط به افزایش و کاهش صدا و دقیقا در سمت قرینه کلید پاور قرار گرفته است که همین امر موجب شده تا کاربران این دکمه را به اشتباه فشار دهند. از طرفی امکان اختصاص دادن دکمه بیکسبی به عملکرد دیگری نیز وجود ندارد.

البته Galaxy Note 9 مجهز به نرم‌ افزار Bixby 2.0 است و در حال حاضر تنظیماتی برای غیرفعال کردن دکمه‌ی فیزیکی بیکسبی در آن وجود ندارد. با این‌ حال کاربران Galaxy Note 9 می‌ توانند ویژگی‌های Bixby Home و Bixby Voice را در صورت تمایل در این مدل غیرفعال کنند.

نحوه کار با بیکسبی سامسونگ/روش استفاده از بیکسبی

چگونه بیکسبی را فعال کنیم ؟

ابتدا باید آخرین نسخه بیکسبی ویس (ورژن 2.1.04.18 و بالاتر) بر روی دستگاه شما نصب شده باشد. شما می‌توانید از طریق اپ استور و یا تنظیمات برنامه‌ها، بیکسبی ویس را به نسخه موردنظر به‌روزرسانی کنید.

پس از آپدیت، برنامه را راه‌اندازی کرده و بر روی سه نقطه عمودی در سمت راست صفحه ضربه بزنید. سپس در منوی بازشده، گزینه “Settings” را انتخاب کنید.

پس از باز شدن منوی تنظیمات، به سمت پایین اسکرول کرده و گزینه “Bixby key” را انتخاب کنید. پس از انتخاب، به منوی دیگری هدایت خواهید شد.

در این منو می‌توان دکمه را به‌طور دلخواه سفارشی کرد؛ به‌طور مثال می‌توان تنظیم کرد که اپلیکیشن موردنظر با یک‌بار یا دو بار فشار دادن اجرا شود و یا با فشار دادن دکمه، اپلیکیشنی راه‌ اندازی یا دستوری اجرا شود.

آموزش فعال سازی بیکسبی/آموزش غیرفعال سازی بیکسبی

البته توجه داشته باشید که ممکن است تمام برنامه‌ها با بیکسبی سازگار نباشند؛ به‌ طور مثال نمی‌توان گوگل اسیستنت را از طریق دکمه بیکسبی راه‌ اندازی کرد.

همچنین باید خاطرنشان ساخت که نمی‌توان بیکسبی را به‌طور کامل غیرفعال کرد. بدین معنی که اگر گزینه یک‌بار فشار دادن دکمه یا “Single Press” را انتخاب کنید، با دو بار فشار دادن به‌طور خودکار بیکسبی اجرا می‌شود و بالعکس.

کاربران با سفارشی کردن هر دو دکمه می‌توانند به‌راحتی از این قابلیت بهره ببرند و شرکت سامسونگ نیز به دنبال استفاده هر چه بیشتر کاربران از بیکسبی است. این ویژگی در همه دستگاه‌های سامسونگ اعم از گلکسی S8، S9، سری S10، نوت 8 و نوت 9 (و احتمالاً Note 10 که در اواخر امسال عرضه خواهد شد)، قابل استفاده است.

برای فعال کردن بیکسبی در گلکسی S8 و S8 پلاس کافی است دکمه فیزیکی که در کنار دستگاه تعبیه شده است را فشرده و آن را فعال کنید. با فشردن این دکمه، این سرویس شروع به کار کرده و می تواند به فرامین شما پاسخ داده و از هوش مصنوعی خود برای کمک به کاربر استفاده نماید.

این سرویس فعلا فقط برای سامسونگ گلکسی S8 و S8 پلاس معرفی شده است و به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد این تکنولوژی را تنها برای همین دو مدل گوشی بطور انحصاری ارائه دهد و برای بقیه گوشی ها فعال نخواهد شد.

برای فعال کردن دستیار صوتی سامسونگ در دیگر گوشی های دارای اندروید 7 نیز روش هایی وجود دارد که برای برخی از گوشی ها عمل نکرده و برای برخی دیگر درست بوده است.

چگونه بیکسبی را غیرفعال کنیم؟

غیرفعال سازی دکمه بیکسبی

برای غیرفعال کردن بیکسبی ابتدا باید وارد اکانت سامسونگ خود شوید تا به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1. با فشار دادن دکمه سمت چپ یا کشیدن صفحه گوشی به سمت راست برنامه بیکسبی را باز کنید.
  2. سه‌ نقطه موجود در سمت چپ بالای صفحه را لمس کنید.
  3. گزینه تنظیمات (settings) را انتخاب کنید.
  4. در صفحه‌‌ی نمایش داده‌ شده گزینه Bixby Key را انتخاب کنید.
  5. در صفحه بعدی گزینه Don’t Open Anything را انتخاب کنید.

برای غیرفعال کردن ویژگی Bixby Voice، می‌توانید از طریق منوی تنظیمات اقدام به غیرفعال کردن گزینه Bixby Voice نمایید.

غیرفعال کردن بیکسبی روی صفحه هوم

جهت غیرفعال کردن ویژگی بیکسبی هوم در لانچر پیش‌ فرض گوشی، مراحل زیر را طی کنید:

  1. انگشت خود را روی یک قسمت خالی در صفحه اصلی نگه‌ دارید تا منوی مربوط به آن باز شود.
  2. به سمت چپ سوایپ کنید تا به پنل بیکسبی هوم برسید.
  3. و در نهایت ویژگی بیکسبی هوم را غیرفعال کنید.

با طی کردن این مراحل، قابلیت بیکسبی هوم در گوشی شما غیرفعال می‌شود. در صورتی‌ که می‌خواهید ویژگی‌های مربوطه را مجدد فعال کنید لازم است مراحل بیان‌ شده را این بار برعکس، دنبال کنید.

با غیرفعال سازی دکمه فیزیکی بیکسبی، Bixby Home و Bixby Voice این دستیار هوشمند به‌طور کامل غیرفعال می‌شود. با این‌ وجود بعضی از قابلیت‌های دیگر آن مانند Bixby Vision در دوربین هنوز ممکن است کار کند.

اگر کاربران تمایلی به استفاده از این قابلیت نیز ندارند، می‌توانند در هنگام استفاده از دوربین گوشی سامسونگ، راه‌ اندازی مختص به این ویژگی را رد کنند و گزینه Bixby Vision را انتخاب نکنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (3 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

اکبرخانی | ۲ ماه پیش
تنظیم کردن گوشی
0
0

hits