دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش بهترین روش کالیبره کردن باتری گوشی موبایل
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کالیبره کردن باتری موبایل مهم است. پس از مدتی استفاده از گوشی ممکن است درصد واقعی میزان باتری با چیزی که در نمایشگر گوشی میبینید متفاوت باشد و اینجاست که باید باتری موبایل و تبلت را کالیبره کرد

مجله دلگرم | کالیبره کردن گوشی هر چند وقت یکبار شاید لازم باشد. اگر گوشی شما زود شارژ خالی می‌کند یا باتری آن عملکرد چندان جالبی ندارد، کالیبره کردن باتری یکی از بهترین روش‌های از بین بردن معضل به وجود آمده خواهد بود. اما به نظر می‌رسد که اغلب کاربران اصلا نمی‌دانند که کالیبره کردن باتری چه مفهومی داشته و چرا باید انجام شود.

خیلی از کاربران هم در مورد نحوه صحیح کالیبره کردن باتری گوشی‌های هوشمند سوالاتی مطرح کرده‌اند، بنابراین لازم دانستیم یک مقاله اختصاصی را تهیه کنیم و به واسطه آن به صورت خلاصه شما عزیزان را با ماهیت کالیبره کردن باتری و نحوه انجام این کار آشنا سازیم.

کالیبره کردن باتری چیست؟

این روزها در گوشی‌های هوشمند از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌شود. این باتری‌ ها ظرفیت مشخصی دارند و به مرور و با شارژ‌های متعددی که انجام می‌شود مقدار بسیار ناچیزی از ظرفیت خود را از دست می‌دهند. برای مثال یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی ممکن است بعد از 500 مرتبه شارژ 20 میلی آمپر از ظرفیت خود را از دست دهد و ظرفیت نهایی آن به 2980 میلی آمپر ساعت برسد. متاسفانه این مسئله قابل حل کردن نیست و بهتر است اصلا نگران این مسئله هم نباشید تا این افت ظرفیت ایجاد شده بسیار نامحسوس خواهد بود.

مسئله‌ای که وجود دارد و حائز اهمیت است، مربوط به نحوه خواندن اطلاعات باتری و نمایش آن از سوی سیستم عامل اندروید می‌شود. اندروید قابلیتی دارد که ظرفیت باتری و بسیاری دیگر از اطلاعات آن را در قالب یک فایل در حافظه خود ذخیره می‌کند. اگر بخواهیم خیلی ساده موضوع را برایتان بیان کنیم باید بگوییم که به مرور زمان ممکن است اندروید در نمایش درصد باتری که گوشی شما دارد با مشکل مواجه شود و اطلاعات نادرستی را نشان دهد. برای مثال ممکن است باتری گوشی شما در اصل 80 درصد شارژ شده باشد اما گوشی شما درصد شارژ باتری را برابر با 100 درصد نمایش دهد. در این شرایط زمانی که شما از گوشی استفاده می‌کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری برایتان سریع‌تر به نظر می‌رسد.

مسئله فوق فقط مربوط به سیستم عامل اندروید و گوشی‌های مبتنی بر آن نمی‌شود، چرا که سایر گوشی‌های هوشمند هم شامل وضعیت مشابه هستند. به این ناهماهنگی که مابین مقدار شارژ واقعی باتری گوشی و مقداری که توسط سیستم عامل نمایش داده شده ایجاد می‌گردد اصطلاحا State of Charge Mistmatch (ناهماهنگی نمایش وضعیت شارژ) می‌گوییم. کالیبره کردن باتری دقیقا کاری است که منجر به از بین رفتن ناهماهنگی نمایش وضعیت شارژ (SOC Mismatch) می‌شود. اما چگونه باتری گوشی خود را کالیبره کنیم؟

نحوه کالیبره کردن گوشی و تبلت

1. ابتدا اجازه دهید تا باطری گوشی شما تا حدی خالی شود که به طور خودکار خاموش شود.

2. گوشی خود را همانطور که خاموش است، به شارژر متصل کنید تا باطری به طور کامل شارژ گردد.

3. شارژر را از گوشی جدا کرده و گوشی را روشن کنید.

4. پس از روشن شدن گوشی، به احتمال قوی 100% شارژ را نشان نمی‌دهد.

5. مجدداً شارژر خود را به گوشی متصل کنید و اجازه دهید تا گوشی کامل شارژ شود.

6. حال مجدداً شارژر را از گوشی جدا کرده و گوشی‌تان را ریست کنید.

7. پس از روشن شدن گوشی، اگر باز هم 100% شارژ را نمایش نداد، مراحل 4 تا 6 را مجدداً تکرار کنید تا زمانی که گوشی 100% شارژ را نمایش دهد.

8. حال دوباره باید اجازه دهید تا باطری گوشی شما آن‌قدر خالی شود تا مجدداً خاموش شود.

9. از این پس با روشن کردن گوشی و شارژ مجدد گوشی، میزان دقیق‌تری از میزان شارژ باقیمانده باطری نمایش داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۸ تکنیک کاربردی برای تشخیص باتری اصلی موبایل از انواع تقلبی

۷ باور غلط در مورد شارژ باتری گوشی


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits