دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش قدم به قدم ردیابی گوشی سرقت شده بوسیله همراه اول و ایرانسل
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ردیابی گوشی سرقت شده و یا گم شده ار طریق اپراتور های همراه اول و ایرانسل امکان پذیر است. در ادامه مطلب روش اینکار و کد های دستوری مربوطه را برای شما آورده ایم

مجله دلگرم | یکی از قابلیت‌های کاربردی ارائه شده توسط اپراتورهای ایرانسل (Irancell) و همراه اول (MCI) مربوط به امکان ردیابی موقعیت گوشی می‌شود. بنابراین در صورت دزدیده شدن و یا گم کردن گوشی می‌توانید با استفاده از این قابلیت نسبت به ردیابی گوشی خود اقدام کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش ردیابی گوشی سرقتی از طریق ایرانسل و همراه اول بپردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.

چگونه میتوان گوشی گمشده و یا سرقت رفته را ردیابی کرد؟

به سرقت رفتن و یا گم شدن گوشی از مشکلاتی محسوب می‌شود که ممکن است برای هر کاربری رخ دهد. به طور قطع در چنین شرایطی کاربران به دنبال روش‌هایی جهت ردیابی گوشی دزدیده و یا مفقود شده خود خواهند بود. خوشبختانه اپراتورهای ایرانسل و همراه اول سرویسی بدین منظور ارائه کرده‌اند و کاربران می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از این سرویس بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است که به منظور استفاده از قابلیت ردیابی گوشی سرقت شده به IMEI گوشی دزدیده و یا مفقود شده نیاز خواهید داشت. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا روش‌های ردیابی گوشی سرقتی از طریق ایرانسل و همراه اول را خدمتتان آموزش دهیم.

ردیابی گوشی در همراه اول

دارندگان سیم کارت های همراه اول برای یافتن گوشی مفقود شده یا به سرقت رفته خود می توانند شماره IMEI گوشی مفقوده یا دزدیده شده که بر روی جعبه گوشی‌های موبایل درج شده را از طریق خطوط دائمی همراه اول، به یکی از روش‌های زیر ارسال و سرویس ردیابی گوشی را فعال کنند.

  • شماره گیری کد #سریال گوشی*۲۱۴۱*۱۰*
  • ارسال کد ۲۱۴۱ به شماره ۱۰

بدین ترتیب سرویس ردیابی گوشی تا ۱۰ روز پس ازدریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می‌پردازد و در پایان در صورت موفقیت در ردیابی گوشی، نتیجه را از طریق پیامک به اطلاع مشترک می رساند تا مشترک سایر مراحل حقوقی را از طریق مراجع ذیربط پیگیری نماید. درصورت ردیابی ناموفق، مشترک می تواند برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام و سرویس را دوباره فعال کند.

کدهای دستوری مورد نیاز برای ردیابی گوشی در همراه اول:

  • فعال‏سازی سرویس : #سریال گوشی*۲۱۴۱*۱۰*
  • غیرفعال سازی سرویس: #۲۱۴۰*۱۰*
  • دریافت راهنما: #۲۱۴۳*۱۰*

ردیابی گوشی در ایرانسل

دارندگان سیمکارت ایرانسل نیز برای یافتن گوشی مفقود یا سرقت شده خود می‌توانند با در اختیار داشتن IMEI گوشی مورد نظر که بر روی جعبه تلفن همراه درج شده، از تمامی خطوط ایرانسلی به طریق زیر اقدام کنند.

  • شماره‌گیری کد #۶۱۰۱*

دقت داشته باشید که پس از درج این باید مراحل زیر را طی کنید تا ردیابی گوشی شما در سامانه ردیابی ایرانسل درج شود.

  • تأیید قوانین با ارسال عدد ۱
  • تأیید هزینه سرویس به مبلغ ۱۰۰۰ ریال معادل ۱۰۰ تومان با ارسال عدد ۱
  • مشخص کردن اپراتور سیم‌کارتی که در گوشی‌ مورد نظر داشتید: عدد ۱ ایرانسل عدد ۲ دیگر اپراتورها
  • ارسال کد ۱۵ رقمی IMEI گوشی مورد نظر

توجه داشته باشید، ظرف مدت ۴۸ ساعت پس از ثبت درخواست، سامانه‌ی مورد نظر نتیجه‌ی خود را به خط ایرانسلی که از طریق آن با سامانه پیامکی تماس گرفته‌اید، ارسال خواهد کرد.

ایرانسل توصیه می‌کنید برای دریافت اطلاعات صحیح از گوشی تلفن همراه باید ۵ روز بعد از مسدودکردن سیم‌کارت اقدام کنید تا نتیجه را به خط خودتان ارجاع ندهد. در صورت منفی بودن پاسخ می‌توانید پس از گذشت ۵ روز مجددا نسبت به درخواست ردیابی اقدام کنید.

در صورت مثبت بودن نتیجه‌ی ردیابی، پیامکی حاوی کد پیگیری و تاریخ ردیابی دریافت می‌کنید. با در دست داشتن «کد پیگیری و تاریخ ردیابی» به مراجع قضایی مراجعه کرده و نامه‌ی قضایی دریافت کنید. اصل نامه را به شرکت ایرانسل تحویل داده و با مراجعه‌ی مجدد به مراجع قضایی پیگیر دریافت نتیجه‌ی ارسالی از ایرانسل باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش آسان ریست فکتوری (Reset Factory) انواع گوشی موبایل

آموزش آسان بهترین روش بک آپ گرفتن از گوشی اندرویدی

آموزش قدم به قدم کاهش حجم ویدئو بدون افت کیفیت برای همه گجت ها


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits