دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش آسان ریست فکتوری (Reset Factory) انواع گوشی موبایل
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ریست فکتوری یا بازگرداندن تنظیمات کارخانه را همه افرادی که تلفن همراه هوشمند دارند باید بلند باشند. در این مقاله به ریست فکتوری اندروید، IOS و ویندوزفون را آموزش میدهیم.

مجله دلگرم | گوشی های هوشمند امروزی دیگر به معنای کلمه تلفن نیستند و مجموعه ای از ابرازها و امکانات گردآوری شده در یک دستگاه هوشمند هستند و باید تا حدودی مانند کامپیوتر با آنها برخورد کرد. از این رو مانند کامپیوتر گاهی به ریست کردن کامل تلفن همراه نیاز داریم. ساده ترین راه برای ریست کردن کامل تلفن همراه یا به اصلاح خودمان برای اینکه مثل روز اول بشود، بازگرداندن آن به تنظیمات اولیه کارخانه است که به آن Factory Reset میگویند.

این عمل وقتی به کار می آید که تلفن همراهتان دچار مشکل نرم افزاری حاد شده باشد یا اینکه قصد فروش آنرا داشته باشید و میخواهید تمام اطلاعاتان را از آن حذف کنید. در ادامه نحوه ریست کردن و بازگرداندن گوشی موبایل به تنظیمات کارخانه تمامی گوشی های هوشمند امروزی را شرح داده ایم تا بتوانید به سادگی این کار را انجام دهید.

چگونه میتوان تلفن همراه را ریست فکتوری کرد؟

ریست فکتوری اندروید

آسانترین روش برای ریست فکتوری اندروید، از طریق تنظیمات آن است. البته این روش برای زمانی است که دستگاه شما مشکلی نرم‌افزاری نداشته باشد و به خوبی کار کند. در صورتی که به هر دلیلی امکان استفاده از دستگاه و ریست فکتوری از بخش تنظیمات آن را ندارید، می‌توانید از منوی ریکاوری اندروید آن را ریست فکتوری کنید که این روش را نیز در ادامه آموزش خواهیم داد.

1. ابتدا به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود بروید.

ریست فکتوری

2. در لیست تنظیمات بخش Backup & reset را پیدا کرده و وارد آن شوید.

ریست فکتوری

3. حال برای ریست فکتوری اندروید، Factory Data Reset را لمس کنید.

ریست فکتوری

4. در این صفحه دستگاه اندرویدی به شما هشدار می‌دهد که با انجام این کار تمام اطلاعات شما، حساب‌های کاربری، برنامه‌ها، و… از دستگاه حذف خواهند شد. با لمس Reset یا Delete All از انتهای صفحه تصمیم خود را تایید کنید تا پروسه ریست فکتوری آغاز شود.

ریست فکتوری

  • در صورتی که موبایل یا تبلت اندروید شما رمزی داشته باشد، در این مرحله از شما پرسیده خواهد شد تا از ریست شدن دستگاه به دست دیگران جلوگیری شود.

ریست فکتوری گوشی های آیفون (iOS)

1.به Setting رفته و تب General را انتخاب کنید.

2. در بین گزینه های نمایش داده شده،گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

3. چند دقیقه صبر کنید تا دستگاه ریست شود.

ریست فکتوری ویندوز فون (Windows Phone)

1.به Setting بروید و تب About را انتخاب کنید.

2. سپس گزینه Reset your phone را انتخاب کنید.

3. مراحل را طی کنید و صبر کنید تا عملیات تمام شود.

بیشتر بخوانید:

چگونه با گوشی های اپل و اندروید اسکرین شات بگیریم ؟


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits