دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جدیدترین گوشی آیفون با رنگ صورتی در راه است
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
جدیدترین گوشی آیفون با رنگ صورتی در راه است-درز تصاویر نسخه صورتی و یا رزگلد آیفون 6 اس اپل-آیفون 5se در رنگ‌های صورتی، خاکستری و نقره‌ ای عرضه می‌شود-آیفون ۴ اینچی در رنگ‌های صورتی، نقره‌ای و خاکستری عرضه-آیفون 5se ممکن است با رنگ صورتی عرضه شود

جدیدترین گوشی آیفون با رنگ صورتی در راه است

جدیدترین گوشی آیفون با رنگ صورتی در راه است

آیفون 5se در رنگ‌ های صورتی، خاکستری و نقره‌ ای عرضه می‌شودبراساس اطلاعات ارائه شده آیفون 5se که در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و صورتی روانه‌ی بازار خواهد شد، رنگ صورتی آن متفاوت از رزگلدی خواهد بود که اپل در آیفون ۶ اس ارائه کرد. این اطلاعات توسط وب‌سایت ژاپنی Mac Otakara ارائه شده است.وب‌سایت ژاپنی در مطلب خود به مقایسه‌ی رنگ صورتی آیپاد نانو با آیپاد تاچ نسل ششم پرداخته که رنگ صورتی پررنگی است که روشن‌تر از رنگ رز گلد به کار برده شده در آیفون ۶ اس است.

براساس اطلاعات ارائه شده هنوز مشخص نیست که رنگ صورتی آیفون 5se به چه ترتیب خواهد بود، اما به نظر می‌رسد شاهد رنگ بسیار متفاوتی از آیفون 5se در این گوشی هوشمند خواهیم بود.در زمان عرضه‌ی آيفون ۶ اس نیز برخی از گمانه‌ها عرضه‌ی رنگ صورتی را نوید داده بودند، اما بعدها مشخص شد که رنگ صورتی همان رزگلدی بوده که آیفون ۶ اس به همراه آن عرضه شد.

البته در صورتی که شنیده‌ها در مورد آیفون 5se به حقیقت بپیوندد، شاهد عرضه‌ی رنگ متفاوتی از آیفون خواهیم بود که همان صورتی پررنگ و متفاوت از رزگلد خواهد بود.احتمالا آیفون ۵ اس ای در رنگ‌های متفاوتی روانه‌ی بازار خواهد شد. البته در حال حاضر احتمال عرضه در رنگ‌های خاکستری تیره، نقره‌ای و صورتی محتمل‌تر شده است. البته به نظر می‌رسد اضافه شدن سایر رنگ‌ها نیز دور از دسترس نیست و شاید شاهد عرضه‌ی آیفون ۵ اس ای در رنگ‌های دیگری نیز باشیم.

به نظر می‌رسد باید در مراسم ۱۵ مارس سال جاری میلادی در انتظار رونمایی از آیفون ۵ اس ای اپل باشیم.این گوشی هوشمند از وجود نمایشگر ۴ اینچی بهره برده و ظاهری شبیه به آیفون ۵ اس اپل نیز خواهد داشت، با این تفاوت که لبه‌های گوشی خمیدگی جزئی همچون آیفون ۶ اس به خود خواهند دید. همچنین باید به سنسور اثر انگشت، تراشه‌ی A9 و دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت گوشی اشاره کنیم.قبل از اینکه این مقاله را شروع کنیم، باید این سوال را مطرح کنیم

که آیا اصلا مقایسه این دو گوشی با یکدیگر امکان پذیر است ؟ البته اصلی ترین چیزی که در این میان مقایسه می شود، سیستم عامل های مورد استفاده است. یعنی مقایسه سیستم عامل iOS و سیستم عامل اندروید. اگر بخواهیم از این جنبه، یعنی بر اساس سیستم عامل مقایسه را انجام دهیم، می توان به نتایجی دست پیدا کرد. البته هدف از این مقاله، برتری دادن یکی نسبت به دیگری نیست. بلکه صرفا هدف ما ذکر مزایا و معایب هر کدام از این گوشی هاست.

جدیدترین گوشی آیفون با رنگ صورتی در راه است

همانطور که احتمالا می دانید، گوشی های آیفون بر اساس سیستم عامل iOS شرکت اپل ساخته شده اند. شرکت اپل، در مورد سیستم عامل خود بسیار حساس است. سیستم عامل iOS یک سیستم کاملا محصور شده است. زیرا اپل از اینکه کسی تغییری در سیستم عاملش ایجاد کند چندان خوشش نمی آید !

اما از آن طرف، سیستم عامل Android که از هسته لینوکس شکل گرفته است، یک سیستم عامل کاملا باز و Open Source است. برنامه نویسان به راحتی به سورس کد های اندروید دسترسی دارند و می توانند آزادانه برنامه های دلخواه خود را بنویسند. به همین دلیل هم هست که به محض ارائه نسخه جدیدی از اندروید، در عرض چند هفته صدها برنامه و بازی جالب برای آن طراحی می شود.

یکی از چیزهایی که در گوشی های آیفون به عنوان یک مزیت کاملا به چشم می آید، هماهنگی کامل سخت افزار و نرم افزار آن است. دلیل این امر هم روشن است. چون سیستم عامل نصب شده روی آن، دقیقا برای همین سخت افزار طراحی شده است. تنها یک گوشی و تنها یک سیستم عامل، همه چیز با هم هماهنگی خواهد داشت. اصلا این از اهداف اپل است.

اما از آن طرف، گوشی های اندرویدی را در نظر بگیرید. ده ها مدل گوشی، ساخته ی شرکت های مختلف (مثل سونی اریکسون، HTC ، سامسونگ و ...) با سیستم عامل هایی که توسط برنامه نویسان مختلف در گوشه و کنار دنیا توسعه پیدا می کند. قطعا ناهماهنگی سخت افزار و نرم افزار در گوشی های Android قابل انکار نیست.

جدیدترین گوشی آیفون با رنگ صورتی در راه است

در مقایسه نرم افزار و بازی های رایگان، اندروید یک سر و گردن بالاتر است. تنها با یک جستجوی ساده، می توانید انواع بازی ها و برنامه های کاملا رایگان برای گوشی اندرویدی خود پیدا کنید. در حالی که تعداد بازی ها و برنامه های رایگان آیفون بسیار کم است. (منظور از رایگان، برنامه هایی هستند که از طرف تولید کننده به عنوان برنامه رایگان معرفی و ارائه می شود. و نه برنامه های قفل شکسته ای که شما به صورت رایگان دانلود می‌کنید!)

در گوشی های آیفون، باز هم به دلیل حساسیتی که اپل دارد، دسترسی به منابع سیستم و فایل های سیستمی موجود در گوشی به راحتی امکان پذیر نیست. در حالت عادی شما نمی توانید هیچ کدام از فولدر ها و فایل های سیستم عامل iOS گوشی را ببینید. شاید به همین دلیل هم هست که بسیاری افراد ترجیح می‌دهند گوشی آیفون خود را جیلبرک کنند تا راحت تر

به محتوای آن دسترسی داشته باشند. (جیلبرک، اصطلاحی است که به باز کردن قفل سیستم عامل iOS و رفع محدودیت های آن اطلاق می شود)برعکس این، در گوشی های اندرویدی همه چیز تحت کنترل شماست. البته اینکه همه چیز در دسترس باشد، همیشه هم مزیت نیست ! در گوشی های آیفون به دلیل محدود بودن دسترسی های کاربر،

میزان هنگ کردن گوشی بسیار کم و نزدیک به صفر است.با همه این حرف ها، هر کدام از این گوشی ها طرفداران دو آتشه خود را دارند. و رقابت سختی همیشه بین سیستم عامل iOS و Android برقرار است. جدا از اینکه کدام یک برتر از دیگری است، در نهایت سود این رقابت به نفع استفاده کنندگان خواهد بود.

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits