دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چقدر کروم بوک ها را میشناسید؟بهترین کروم بوک ها کدامند؟
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شناخت کروم بوک و بهترین کروم بوک ها-شناخت کروم بوک-بهترین کروم بوک ها-کروم بوک-کروم بوک چیست-خصوصیات کروم بوک-بررسی کروم بوک ها-معرفی بهترین کروم بوک ها

کروم بوک یک لپ تاپ خانگی مجهز به سیستم عامل گوگل کروم می باشد. این سیستم عامل تنها مخصوص مرور صفحات وب طراحی شده است. اولین کروم بوک ها توسط شرکت های ایسر و سامسونگ در سال ۲۰۱۱ در کنفرانس گوگل I/O معرفی شدند و در تاریخ ۱۵ ژوئن همان سال به فروش رسیدند.

در اوایل سال ۲۰۱۳ شرکت های نظیر لنوو، HP، و گوگل نیز شخصا وارد این بازار شدند. در ماه می سال ۲۰۱۲ علاوه بر مدل ای لپ تاپ، ورژن دسکتاپ به نام "کروم باکس" نیز معرفی شد. شرکت سامسونگ در دسامبر سال ۲۰۱۳ کروم بوک های خود را منحصرا در بازار هند تولید کرد. کروم بوک ها ابتدا مستقیما از سوی شرکت گوگل و شرکت های فروشنده فروخته می شوند.

شناخت کروم بوک و بهترین کروم بوک ها

شناخت کروم بوک و بهترین کروم بوک ها

زمانیکه شرکت گوگل برای اولین بار از خط تولید کروم بوک های خود در کنفرانس گوگل I/O در سال ۲۰۱۱ رونمایی کرد، عصری جدید از کامپیوترهای الترا پورتابل را وعده داد که بسیار مقرون به صرفه بودند و عمر باتری بسیار بالایی داشتند و زمان لود شدن آن ها در حقیقت صفر بود. شرکت گوگل و شرکاء آن تا سه سال به عرضه بروزرسانی ها ادامه دادند و حال می بینیم که مدل های جدید که توسط این شرکت ها ارائه می شود از باتری های بسیار بادوام تر و همچنین پردازشگر های قوی تری برخوردار هستند.

شناخت کروم بوک و بهترین کروم بوک ها

اما آیا این عوامل می تواند برای متقاعد کردن مشتریان برای خرید این محصول کافی باشد؟ درست است که کروم بوک ها در مکان هایی مانند فروشگاه اینترنتی آمازون بسیار محبوب شده اند، اما بسیاری از ما هنوز هم از کارایی آن ها صد در صد مطمئن نیستیم و برای خریداری یکی از آن ها می بایست کاملا متقاعد شویم. بدین منظور در زیر برخی از نکات مثبت و منفی کروم بوک ها را برای شما فهرست کرده ایم تا خود در خریداری آن ها تصمیم گیری کنید:


+ نکات مثبت:

+ ارزان تر می باشند

+ بر خلاف تبلت ها دارای صفحه کلید کامل هستند

+ به طور کلی از لپ تاپ های معمول که تقریبا قیمت یکسان هم دارند، سبک تر و باریک تر می باشند

+ هیچ گونه ویروس کامپیوتری دریافت نمی کنند

+ به سرعت روشن می شوند (حدود ۷ ثانیه طول می کشد تا سیستم لود گردد)

+ از حالت استند بای به سرعت خارج می شوند

+ به طور کلی کارایی سریعتر و نرم تری را نسبت به لپ تاپ های ویندوز ۸ دارند

+ زمانیکه فایل ها در ابر ذخیره می شوند (حافظه ابر و یا گوگل درایو)، شما قادر خواهید بود تا به هر کروم بوک، لپ تاپ ویندوز (با مرورگر گوگل کروم)، و یا سیستم مک (مرورگر گوگل کروم) دیگری وارد شوید و از تمامی اپلیکیشن ها، برنامه ها، تنظیمات، و فایل های موجود در کروم بوک اصلی خود در آن ها استفاده نمایید.


- نکات منفی:

- برنامه ها را به روش های سنتی نصب نمی کنند

- برخی برنامه های موجود در آن ها جایگزین ندارند (مانند آیتونز که در میان افراد طرفداران بسیاری دارد)

- هیچ گونه سیستم پخش موزیک دی وی دی یا سی دی درون سازه ای در آن ها وجود ندارد و حتی سیستم پخش موسیقی بیرونی را نیز پشتیبانی نمی کند

- آپشن های رزولوشن نمایشگر محدود هستند

- مجموعه گیم های آنلاین محدود و در زمان آفلاین بسیار محدود تر هستند (مجددا هیچ نصب و راه اندازی وجود ندارد مگر آنکه بازی ها را از فروشگاه Chrome Web Storeدریافت کنید)

- حافظه داخلی آن ها (معمولا ۱۶ گیگابایت) بسیار محدود می باشد اما در عوض فایل ها و مدارک های شما در جایی بسیار امن ذخیره می شوند. حافظه برخی از مدل های کروم بوک از طریق کارت مایکرو اس دی ارتقا داده می شود

شناخت کروم بوک و بهترین کروم بوک ها

نسل کنونی کروم بوک ها در کل دارای ویژگی های ذیل می باشند:

- نمایشگر های ۱۱، ۱۳، یا ۱۴ اینچی با رزولوشن معمول ۱۳۶۶×۷۶۸ پیکسل

- پردازنده اینتل سلرون U 2955 مبتنی بر Haswell و یا Exynos 5 سامسونگ

- گرافیک موبایل اینتل به جز برای Exynos

- ذخیره SSDـ ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی و ۱۰۰ گیگابایت درایو گوگل رایگان تا ۱ یا ۲ سال

- حافظه رم ۲ یا ۴ گیگابیتی

- ۸ تا ۱۲ ساعت عمر باتری

- برخی از کروم بوک ها شامل پشتیبانی از ۳G یا LTE built-in هستند اما تمامی آن ها از شبکه وای فای و بلوتوث برخوردارند

- اکثر آن ها به همراه ۱ تا ۳ پورت یو اس بی، HDMI ، و یا خواننده کارت اس دی عرضه می شوند
حال شما را به معرفی ۴ کروم بوک برتر سال ۲۰۱۴ دعوت می نماییم:


Dell Chromebook 11

شناخت کروم بوک و بهترین کروم بوک ها

این کروم بوک قیمت آن از ۲۹۹ دلار آغاز می گردد، دستگاه مقرون به صرفه ای می باشد و در عین حال کارایی و بهتری را نسبت به قیمت خود ارائه می دهد. این کروم بوک بیشتر مناسب موسسات آموزشی و شرکت ها می باشد. برخی ویژگی های این محصول عبارت اند از: نمایشگر۶ . ۱۱ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ ۷۶۸x اینچی، پردازنده اینتل سلرون با سرعت ۱۴GHz ، حافظه رم ۴ گیگابایتی، پورت یو اس بی ۳.۰ ، بلوتوث ۴.۰، وای فای، و پشتیبانی کارت مایکرو اس دی.


Toshiba Chromebook

شناخت کروم بوک و بهترین کروم بوک ها

این لپ تاپ از سبک ظاهری بسیار فوق العاده ای برخوردار نیست اما با این حال، نسبت به قیمتی که دارد (۳۰۰ دلار)، ویژگی ها و طراحی خارجی بسیار مناسبی را ارائه می دهد. عمر باتری آن ۶ تا ۷ ساعت است که حتی بیشتر از عمر باتری های بسیاری از لپ تاپ های ویندوز ۸ می باشد. برخی ویژگی های این محصول عبارت اند از: پردازشگر ۲ هسته ای اینتل سلرون با سرعت ۱.۴GHz ، حافظه رم ۲ گیگابایتی، نور پس زمینه ال ای دی، نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن اچ دی ۷۶۸x 1366 ، گرافیک اینتل اچ دی، مجهز به سیستم وای فای.


Acer C720P Chromebook

شناخت کروم بوک و بهترین کروم بوک ها

قیمت این محصول از ۲۹۹ دلار آغاز می شود و نسبت به نت بوک هایی که دو برابر آن قیمت دارند، کارایی های بهتری را ارائه میدهد. این کروم بوک از طراحی سبک و باریک، کیبورد و پد لمسی با عملکرد سریع برخوردار است. برخی ویژگی های آن عبارت اند از: ابعاد ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن نمایشگر۷۶۸x 1366 ، حافظه رم ۴ گیگابایتی، عمر باتری تا ۸.۵ ساعت، مدل آلترا پورتال، و پردازنده اینتل سلرون با پرازنده Core i3 و سرعت فرکانس ۱.۴GHz


HP Chromebook 11

شناخت کروم بوک و بهترین کروم بوک ها

این محصول ۱۱ اینچی از قیمت ۲۷۹ دلار آغاز می شود و از ویژگی های جدیدی مانند شارژر مایکروسو ای بی و طراحی بسیار شیکی برخوردار است. این دستگاه همچنین دارای پردازنده Exynos 5250 سامسونگ، دیسک هارد درایو اس اس دی با گنجایش ۱۶ گیگابایت، دو پورت یو اس بی ۲.۰ زاویه دید ۱۷۶ درجه، نمایشگر ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۷۶۸x 1366 می باشد.

با این همه، آیا به نظر شما می توان کروم بوک ها را جایگزینی مناسب برای لپ تاپ های ویندوز ۸ معمول دانست؟

گجت نیوز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits