دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نکات کاربردی و مهم در هنگام خرید یک پاور بانک خوب
0
زمان مطالعه: 8 دقیقه
ویژگی های یک پاور بانک خوب کدام است؟ پاور بانک‎ در واقع همانند شارژرها، تغذیه دهنده گوشی محسوب می شود اما خود این تغذیه دهنده نیز برای تامین انرژی و ذخیره آن نیاز به جریان برق دارد.

برای خرید یک پاور بانک خوب به چه نکاتی باید دقت کرد؟

چرا خرید پاور بانک روز به روز بیشتر میشود؟ از آنجا که زندگی انسان ها هرلحظه بیشتر از قبل به سمت ماشینی شدن پیش می رود و در امور روزانه، موبایل ها و اسمارت فون ها به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، یک شارژر همراه خوب می تواند به شما کمک کند تا از این بحران در امان باشید و در شرایط اضطراری با مشکل شارژ باتری مواجه نشوید. اگر قصد خرید یکی از بهترین پاور بانک های موجود در بازار را داشته باشید، پیشنهاد های بسیاری می تواند به عنوان یک انتخاب خوب روی میز قرار بگیرد. اما باید حواستان باشد که با هزینه مناسب و توجه به ویژگی هایی که برایتان اولیت دارد، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در این مقاله قصد داریم مهمترین فاکتورهایی که هنگام خرید پاوربانک باید به آنها توجه کنید را به شما آموزش دهیم. به شما اطمینان می دهیم که با رعایت این نکات از خرید بعدی خود رضایت کامل خواهید داشت با دلگرم همراه باشید.

راهنمای خرید بهترین پاور بانک بازار

ویژگی های یک شارژر همراه خوب که (باید) قبل از خرید بشناسید : خرید این لوازم جانبی کاربردی ممکن است کار ساده ای به نظر برسد و با یک جستجو ساده می توان پرطرفدارترین شارژرهای همراه موجود در بازار را پیدا کرد؛ اما نکته ای که نیاز به توجه دارد این است که شما دقیقا دنبال چه چیزی هستید؟ چه چیز خاصی برایتان اهمیت دارد؟ فقط یک پاوربانک خوب می خواهید که تعداد زیادی پورت خروجی داشته باشد تا همزمان چند موبایل را شارژ کند یا ظاهر اهمیت بیشتری برایتان دارد و تمایل دارید که وزن سنگینی نداشته باشد؟ شاید هم به دنبال یکی از ویژگی های نادرتر شارژرهای همراه مثل کابل لایتنینگ هستید. در هر صورت شاید ابتدا انتخاب کمی سخت باشد اما اگر از ویژگی های اصلی و کلیدی یک شارژر همراه خوب آگاه باشید، انتخاب و خرید برایتان راحت می شود و قطعا پشیمان نخواهید شد. شاید اصلا بهترین شارژر موجود در بازار چیزی نباشد که شما دنبالش هستید! شما دنبال گزینه خوب خودتان باشید.

چگونه یک پاور بانک خوب بخرم؟

6 ویژگی مهم یک پاور بانک خوب

1- ظرفیت باتری پاور بانک، سوال اول خریداران

اصلی ترین نکته ای که قبل از خرید پاوربانک باید به آن توجه کنید، ظرفیت مورد نیاز است. اگر می خواهید ساعت هوشمند، گوشی، لپ تاپ و تبلتتان را روزی یک بار شارژ کنید پس نیاز به یک شارژر همراه با ظرفیت بالا دارید. البته که شدت جریان ورودی هر دستگاه متفاوت است و بهتر است از پاور بانکی استفاده کنید که هوشمندانه شدت جریان را تشخیص دهد. در کل باید بدانید که شارژر همراه شما دقیقا قرار است چه چیزهایی را شارژ کند؟ ظرفیت باتری پاور بانک ها یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت و کیفیت آن ها است و تاثیر زیادی در تصمیم شما برای خرید دارد.

حتماً بخوانید:
لیست قیمت پاور بانک

لیست قیمت پاور بانک

در این بخش قیمت انواع پاور بانک شامل : ای دیتا، آنکر، آرون، انرژی زر، هاویت، هوکو، هیوندای، کونفولون، فیلیپس، پرودو، راپو، ار ای وی پاور، ریمکس،…

2-شدت جریان هوشمند، پاور بانک شما را همه کاره میکند

یکی از فناوری هایی که در برخی از پاور بانک ها مورد استفاده قرار می گیرد این است که برای هر دستگاه با توجه به نوع باتری، ولتاژ ورودی مشخصی تعیین شود. به طور مثال شدت جریان ورودی یک ساعت هوشمند با یک موبایل یکسان نیست. این فناوری با نامAl Power یا Fit Charge شناخته می شود. قطعا کارایی این پاور بانک در بلند مدت خودش را نشان می دهد و ممکن است دستگاه های فاقد این فناوری، به گجت ها آسیب برسانند.

3- فناوری شارژ سریع بر قیمت پاوربانک تاثیرگذار است

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که یک پاور بانک را به سمت بهترین بودن، سوق می دهد فناوری شارژ سریع است. شارژرهایی که از فناوری شارژ سریع بهره می برند، نسبت به شارژر های معمولی سرعت بیشتری دارند.با توجه به اینکه تمام گوشی های رده بالا و جدید از این قابلیت پشتیبانی می کنند، اگر گوشی شما قابلیت فست شارژ دارد، یک پاور بانک فست شارژ انتخاب کنید. معمولا عوامل دیگر نظیر باتری، تاثیر بیشتری روی قیمت دارد اما برخی از شارژرهای همراه که از فناوری شارژ سریع استفاده می کنند، قیمت بالاتری نسبت به گزینه های دیگر دارند.

4- ابعاد و جنس بدنه، تعیین کننده میزان مقاومت پاور بانک

شاید فکر کنید تنها برای خرید موبایل است که نیاز به گارد گوشی دارید، ولی اگر به وضعیت ظاهری پاور بانک خود هم اهمیت میدهید، باید در مورد ابعاد و جنس بدنه شارژر همراه اطلاع کافی داشته باشید.بهتر است این نکته را در چک لیست خرید خود قرار دهید و از خرید شارژر همراه سنگین خود داری کنید. معمولا جنس بدنه پاور بانک ها از فلز و پلاستیک است که هر کدام ضعف خود را دارد؛ پلاستیک زودتر کثیف میشود و فلزی هم معمولاً با ضربه سریع خش برمیداردمی توانید برای جلوگیری از این مسائل، کاور مناسب با مدل شارژر همراه خود را تهیه کنید. معمولا وزن و جنس بدنه پاور بانک تاثیری روی قیمت محصول ندارد اما برای جلوگیری از آسیب دیدن بهتر است بدنه آن، مقاوم باشد و برای ساخت آن از پلاستیک نازک استفاده نشده باشد.

5- جنس باتری، عامل بسیار موثر بر کیفیت شارژر همراه

این گزینه آنقدر مهم است که می توان گفت یک پاور بانک بدون باتری خوب، فقط یک وسیله یک بار مصرف است. در این مسئله هر چقدر اغراق کنیم کم گفته ایم. باتری مهم ترین قسمت یک پاور بانک یا همان ماهیت و دلیل وجود داشتنش است! حالا اگر قرار باشد یک باتری نامرغوب و متفرقه در شارژر همراه به کار رود، همان بهتر که در کل وجود نداشته باشد.شاید به جرات بتوان ادعا کرد که نوع باتری و ظرفیت آن، مهم ترین عامل تاثیر گذار در قیمت پاور بانک ها است. قطعا 90 درصد کیفیت این دستگاه ها، وابسته به باتری است. به اطلاعاتی که در مورد باتری روی جعبه و بسته بندی ارائه شده توجه کنید و اگر مدل های متفاوت باتری را نمی شناسید یا نمی توانید آن ها را تشخیص دهید، حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

6- چراغ LED، نشان دهنده وضعیت شارژ باتری

جدای از اینکه چراغ های LED کوچک که معمولا کنار بدنه شارژرهای همراه قرار میگیرد، جنبه زیبایی دارد و بعضی از افراد علاقه ای به نمای این نورهای رنگی دارند، وضعیت شارژ باتری پاور بانک را می توان از طریق آن ها متوجه شد.گاهی ممکن است فراموش کنید که اصلا پاور بانکتان را شارژ کرده اید یا نه اما اگر این چراغ های کوچک وجود داشته باشند، میزان شارژ باتری را نشان می دهند. چراغ های LED بیشتر جنبه کاربردی دارد و شاید تاثیر ناچیزی روی قیمت پاور بانک داشته باشد.

 مارک بهترین پاور بانک

بهترین مارک پاور بانک از نظر ما کدام است؟

توجه داشته باشید که تنوع پاور بانک های موجود در بازار روز به روز افزایش پیدا می کند و برای اینکه تشخیص دهید کدام گزینه مناسب شماست، باید تمامی نکات ذکر شده را در نظر بگیرید.سعی کنید تا جای امکان سمت گزینه های متفرقه نروید. شاید در مورد وسایل و کالاهای دیجیتال دیگر، این مسئله حائز اهمیت نباشد اما یک شارژر مسافرتی همراه وسیله ای است که باید توجه زیادی به کیفیت آن (مخصوصا کیفیت باتری) داشت. در صورتی که به این مسئله توجه نکنید ممکن است علی رغم هزینه بالایی که پرداخت می کنید، نتیجه مورد نظر را نبینید. فروشگاه های اینترنتی لوازم جانبی میتواند نقطه شروع شما برای تهیه یک شارژر همراه خوب باشد. چرا؟ برای اینکه میتوانید تصاویر، امکانات و نقد و بررسی کاربران را به صورت یکجا مشاهده کنید و اگر تمایل خرید داشتید، به راحتی محصول خود را سفارش دهید. پاور بانک های انکر و شیائومی از بهترین مارک های پرفروش شارژرهای همراه در بازار هستند. با توجه به تمام نکاتی که به عنوان ویژگی های یک پاور بانک خوب ذکر کردیم، گزینه پیشنهادی ما پاور بانک شیائومی 20,000mAh Xiaomi Mi است.

حتماً بخوانید:
۱۰ تا از بهترین پاوربانک های پیشنهادی برای خرید

۱۰ تا از بهترین پاوربانک های پیشنهادی برای خرید

هنگام خرید پاوربانک باید دقت زیادی انجام دهیم تا همان چیزی که دقیقا نیاز داریم را تهیه کنیم. ویژگی ها و مشخصات فنی پاوربانک مثل ظرفیت شارژدهی و سرعت…

پاور بانک شیائومی 20,000mAh Xiaomi Mi، یک انتخاب همه فن حریف و اقتصادی

شیائومی یکی از برند هایی است که پاور بانک های با کیفیتی ارائه کرده است. پاور بانک شیائومی Xiaomi Mi با ظرفیت 20 هزار میلی آمپر و دو پورت خروجی به شما اجازه می دهد حدودا 4 بار تلفن همراه خود را شارژ کنید. البته برای شارژ لپ تاپ و مک بوک خود نیز می توانید از این پاور بانک شیائومی استفاده کنید. باتری این پاور بانک، لیتیومی است و می توان انتظار داشت که تا چندین سال دچار هیچ مشکلی نشود. جنس بدنه از پلاستیک مرغوب است و مقاومت بالایی دارد.

ویژگی های مثبت پاور بانک شیائومی

  • کیفیت بسیار بالا
  • وزن نسبتا مناسب
  • طراحی زیبا و ظاهر مناسب

تنها مسئله ای که می توان به عنوان نقطه ضعف برای این پاور بانک نام برد، زود کثیف شدن بدنه دستگاه است. با توجه به جنس خاص بدنه و مات بودن نوع پلاستیک به کار برده شده این موضوع طبیعی است اما رنگ سفید آن، معمولا خیلی زود کثیف می شود. راه حل این مشکل استفاده از کاور های ارائه شده برای این مدل پاور بانک می باشد.

پاور بانک شیائومی 20,000mAh Xiaomi Mi به عنوان یک نماد کیفیت و زیبایی، تمام نکات مثبت را در دل خود جا داده و رضایت اکثر مشتریان را به خوبی جلب کرده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits