دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای خرید ماشین لباسشویی برای همه ی افرد
2
زمان مطالعه: 8 دقیقه
ماشین لباسشویی یکی از پر کاربردترین وسایل خانه است که وجود آن یک ضرورت غیر قابل انکار است. امروزه در هر خانه ای ماشین لباسشویی دیده می شود. چنانچه قصد دارید یک لباسشویی جدید برای خانه‌ی خود بخرید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

ممکن است کاربران از خرید یک سری وسایل که صرفاً حالت دکور دارند و استفاده چندانی ندارند صرف نظر کنند اما بدون شک نمی‌توانند از خرید لباسشویی بگذرند. حال سوالاتی در مورد خرید یک دستگاه مناسب مطرح می‌شود، بسیاری از سوالات مربوط به برند، قیمت، نوع ماشین لباسشویی، ظرفیت، موتور و رنگ دستگاه می‌شود.

به هر حال هنگام خرید ماشین لباسشویی لازم است یک سری پارامترهای مهم را لحاظ کنید. ما به عنوان تیم تحلیلی بانه سرویس سعی کرده‌ایم در مقاله زیر پارامترهای کلیدی برای خرید ماشین لباسشویی مناسب را در اختیار مخاطبین خود قرار دهیم اما قبل از هر چیز این شما هستید که باید نیازهای خود را در یک لیست بنویسید تا دقیقا به آنچه که می‌خواهید دست یابید. هدف ما این است که هموطنان عزیزمان خریدی کاملا رضایت بخش داشته باشند.

ظرفیت و ابعاد دستگاه

یکی از اصلی‌ترین و البته ابتدایی‌ترین شاخصه‌هایی که در خرید ماشین لباسشویی باید به آن‌ها توجه نمایید ظرفیت و ابعاد دستگاه است. کاری که شما باید انجام دهید این است که نیاز ضروری خود را تعیین کنید، شما باید دو نکته کلیدی را برای ظرفیت دستگاه در نظر بگیرید؛ اگر شما یک خانواده دو نفره هستید ظرفیت 7 کیلوگرم پاسخگوی نیاز شما خواهد بود اما اگر خانواده‌ای با جمعیت بیشتر از سه نفر هستید باید به ظرفیتی معادل 8 کیلوگرم با بالاتر از آن فکر کنید.

برای یک خانواده پر جمعیت ظرفیتی حدود 9 کیلوگرم یا بیشتر مناسب است. اما این تمام ماجرا نیست؛ باید به این نکته نیز توجه فرمایید که چند وقت یک بار لباسشویی خود را روشن می‌کنید، بالطبع هر چه دیرتر این کار را انجام دهید لباس‌ها بیشتر و در نهایت ظرفیت بیشتری لازم است اما جالب است بدانید که لباسشویی‌های نوین از قابلیتی به نام Quick wash بهره‌مند هستند که با شستشوی سریع البسه مناسب استفاده روزانه هستند.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی برای همه ی افرد

برای ابعاد دستگاه باید مقدار فضای خانه را در نظر بگیرید. به طور معمول ماشین‌های لباسشویی از اندازه 27 اینچ برخوردار هستند اما مسئله اینجاست که برای نصب دستگاه باید 6 اینچ فضا را در پشت در نظر بگیرید. همچنین اگر قصد خرید یک دستگاه درب از بالا را دارید دقت کنید که پیشخوان یا کابینت مانع باز شدن آن نشوند و برای دستگاه‌های درب از جلو جهت باز شدن درب را در نظر بگیرید تا اگر دستگاه خود را در کنار دیوار قرار دادید دچار مشکل نشوید.

ماشین لباسشویی اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

ماشین لباسشویی اتوماتیک به این صورت عمل می‌کند که در صورت اتصال آب و برق دستگاه و اضافه کردن لباس و پودر رختشویی کافی است که دستگاه را تنظیم کرده و برنامه مورد نظر را به آن بدهید، همه عملکردهای شستشو، آبکشی و تخلیه به صورت کاملا خودکار صورت می‌گیرد.

در ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک باید خودتان آب را اضافه نمایید و در صورت دو قلو بودن برای فرآیند خشک کردن لباس‌ها را جابه‌جا کرده و در خشک‌کن قرار دهید.

نوع ماشین لباسشویی

دو نوع ماشین لباسشویی وجود دارد:

  • درب از بالا: در این نوع دستگاه درب ورود و خروج در بالا قرار گرفته و به طور معمول کلید‌ها در پنل بالایی تعبیه شده‌اند. هستند مدل‌هایی که کلیدها در جلو قرار گرفته‌اند. در این حالت نیازی به خم شدن برای بارگذاری نیست، کیفیت شستشو متوسط و سر و صدا کمی بیشتر است و مقدار مصرفی آب کمی بیشتر از مدل درب از جلو است اما در کل قیمت ارزانتری دارد.
  • درب از جلو: این ماشین‌های لباسشویی امروزه بسیار رواج یافته‌اند. در این مدل کلیدهای کنترل معمولا در جلوی دستگاه قرار گرفته‌اند. در این حالت برای تخلیه لباس‌ها باید خم شوید، کیفیت شستشو بالاست و سر و صدای کمی تولید می‌شود. همچنین آب کمتری مصرف می‌شود اما قیمت بالاتری دارد.

ویژگی‌های کلی برای انتخاب ماشین لباسشویی

به طور معمول هرچه دستگاه امکانات بیشتری داشته باشد قیمت بالاتری هم دارد. پیشنهاد ما این است که بر اساس نیاز خود خرید نمایید و اصلا لازم نیست هزینه‌ی اضافی صرف کنید.

نوع موتور

خب در این قسمت باید دو دسته‌بندی تسمه دار و بدون تسمه را در نظر گرفت. ماشین لباسشویی بدون تسمه موتوری در پشت دارد که به صورت مستقیم و بدون واسطه دیگ را می‌چرخاند. در اصطلاح به این نوع موتور Direct Drive گفته می‌شود که لرزش و سر و صدای کمتری تولید می‌کند. حذف تسمه موجب کاهش اصطکاک شده و مصرف انرژی بهینه می‌گردد. ماکزیمم سرعت چرخش خشک کن در بعضی از این دستگاه‌ها بیش از 3000 دور در دقیقه خواهد بود. یکی از معایب این دستگاه‌ها حساسیت زیاد آن‌ها به ضربه و تغییر ولتاژ است که در صورت خرابی تعمیر دشوار و هزینه برداری دارند. قیمت این مدل بالاتر است.

در ماشین لباسشویی تسمه‌دار موتور در پایین محفظه قرار گرفته و به تسمه وصل است که به اصطلاح Belt Drive خوانده می‌شود. ممکن است در طی زمان تسمه تغییر اندازه داده و در نتیجه لرزش و سر وصدا افزایش یابد و در نهایت انرژی زیادی هدر رود. قیمت این مدل به نسبت مدل های اینورتر دار ارزانتر است.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی برای همه ی افرد

نمایشگر دیجیتال

خوشبختانه ماشین‌های لباسشویی جدید به نمایشگر دیجیتال و تنظیمات متعدد مجهز هستند. ممکن است در اجرای برخی تنظیمات محدود شوید؛ برای مثال با انتخاب شستشوی نرم در هنگام خشک کردن نمی‌توانید گزینه گرمای شدید را انتخاب نمایید.

مصرف انرژی

همواره در هنگام خرید لوازم خانگی این فاکتور را در نظر بگیرید. برخی از دستگاه‌ها به دلیل مصرف کم ستاره انرژی دریافت می‌کنند. رده مصرف انرژی A حاکی از مصرف بهینه و بازدهی بالا است، بنابراین در هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که دارای برچسب انرژی A یا بالاتر از آن یعنی A+، ++A یا +++A باشد. میانبرهایی نظیر استفاده از شستشوی اقتصادی، بارگیری کامل دستگاه، تمیز کردن خودکار دیگ برای افزایش طول عمر دستگاه، عدم استفاده از دستگاه در ساعت اوج مصرف، خشک کردن لباس‌ها در هوای آزاد، انتخاب لباسشویی درب از جلو و ... برای جلوگیری از اتلاف انرژی وجود دارد.

سرعت گردش خشک کن

این سرعت با واحد دور در دقیقه محاسبه می‌شود، هرچه سرعت چرخش در دقیقه بیشتر باشد قدرت خشک کن دستگاه نیز بالاتر است. برای مثال اگر لباسشویی 1200 دور در دقیقه است این یعنی در حالت حداکثری، سرعت گردش خشک کن 1200 دور در دقیقه دارد اما می‌تواند برای البسه متنوع با سرعت‌های متغیر 300، 500 و 1000 و ... عمل کند.

کنترل دمای آب

ماشین لباسشویی که به Temperature settings مجهز است قادر است دمای آب را کنترل نماید، برای مثال در هنگام ورودی آب سرد موجب متعادل سازی آن برای شستشوی مناسب می‌شود. برخی از لباس‌های رنگی در صورت شستشو با آب گرم خراب می‌شوند. این قسمت را از تنظیمات می‌توانید تغییر دهید.

سیستم بخار (Steam)

ماشین لباسشویی با برخورداری از این ویژگی لکه و بوهای نامطبوع را از بین می‌برد. توجه نمایید این ویژگی در مدل‌های گران قیمت وجود دارد بنابراین بودجه خود را در نظر بگیرید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی برای همه ی افرد

سیستم عیب یابی هوشمند

در ماشین‌های لباسشویی‌ پیشرفته شما قادر خواهید بود با نصب برنامه Smart Thin Q روی گوشی مشکلات دستگاه را تشخیص داده و اقدام به رفع آن نمایید و یا حتی برنامه‌های دستگاه را کنترل نمایید.

جنس محفظه

جنس استیل ضد زنگ در لباسشویی بو نمی‌گیرد و رنگ عوض نمی‌کند، لباس‌ها نیز کاملا سالم باقی می‌مانند. در لباسشویی ارزان قیمت از درام‌هایی دارای جنس پلاستیک محکم یا سرامیک استفاده شده است. مدل‌های گرانتر دارای درام استیل ضد زنگ هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

همه‌ی لوازم خانگی یا گارانتی ندارند و یا حداقل یک سال گارانتی دارند و برخی از شرکت‌ها محصولات خود را 3 تا 5 سال پشتیبانی می‌کنند. عاقلانه‌ترین کار این است که یک ماشین لباسشویی با کیفیت عالی خریداری کنیم و چندان دلمان را به شرکت های گارانتی خوش نکنیم که در صورت خرابی بدون هیچ هزینه‌ای لباسشویی را برایمان تعمیر کنند.

به عنوان مطلب پایانی به شما توصیه می‌کنیم در هنگام خرید یک برند شناخته شده را انتخاب نمایید و قبلا در اینترنت سرچ کرده و یا از تجربیات دیگران بهره‌مند شوید و در نهایت با توجه به نیاز و بودجه خود یک محصول مناسب انتخاب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ماشین لباسشویی به سایت بانه سرویس مراجعه کنید تا به مجموعه ای محصولات روز با تصاویر و مشخصات کامل دسترسی داشته باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits