دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مکمل‌های کنسول‌های بازی
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کنسول‌های بازی

کینکت - kinect

مکمل‌های کنسول‌های بازی

اگر به سادگی به کینکت نگاه کنیم این ابزار فقط یک دوربین است که برای کنسول بازی xbox ساخته شده است. مانند یک وب کم که به کامپیوتر متصل می‌کنید، کینکت را هم می‌خرید تا به کنسول اکس باکس وصل کنید. ‏

این دوربین یا حسگر حرکات کاربر را می‌بیند و همان حرکات را در بازی اجرا می‌کند؛ یعنی می‌توان در یک بازی اتومبیلرانی با تکان دادن دست‌ها ماشین را راند. در ابتدا این حسگر فقط قادر به تشخیص حرکات دست و بدن بود، اما چندی بعد اعلام شد که این کنسول می‌تواند حرکات زبان و دهان را نیز شناسایی کند.

مکمل‌های کنسول‌های بازی

شنیده می‌شودکه سری جدید Kinect قادر خواهد بود علاوه‌بر تشخیص حالات بدن، صدای افراد را نیز تشخیص دهد. ذهنیت و ایده اصلی این حرکت این است که بازی‌های تولید شده بتوانند رابطه‌ای بیشتر با بازی‌‌کننده برقرار کنند و نقش شخصیت اصلی بازی را ایفا کنند و به جای آن دیالوگ بگویند و حرکات او را انجام دهند. این کنسول قیمتی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان دارد.

Wii fit

مکمل‌های کنسول‌های بازی

این کنسول قطعه‌ای الکترونیکی است که باید روی آن ایستاد و شروع به ورزش کرد. این قطعه تخته نینتندو وی فیت (Nintendo Wii Fit) نام دارد. Nintendo Wii Fit، یک مدار الکترونیکی است که پالس‌‌های وزن و حرکت بدن را شناسایی کرده و به دستگاه Nintendo Wii منتقل می‌کند. در ابتدای بازی به بازیکن آموزش داده می‌شود که طبق حرکاتی که شخصیت اصلی حرکت می‌کند، روی صفحه Wii Fit حرکت کند.

این کارکرد طبق یک برنامه زمانی مشخص، باعث تناسب اندام و کاهش وزن می‌شود. دستگاه Wii، از شما قد و وزن شما را خواهد پرسید و طبق این مشخصات، برنامه ورزشی مناسب شما را ارائه می‌کند. همان‌طور که حتما تا به‌حال متوجه شده‌اید، Wii Fit ‌قطعه‌ای کاملا هوشمند با قابلیت‌‌های خاص و ویژه برای افراد مسن، پدرها و مادر‌‌ها، پسران و دختران جوان، کودکان و در یک کلام تمام اعضای خانواده است. قیمت این دستگاه در حدود ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

move

مکمل‌های کنسول‌های بازی

move از دو دسته جدا از هم (همانند کنترلر Wii) تشکیل شده است. کنترل اول، کنترل اصلی نام دارد و کنترل دوم Sub Controller که در واقع وظیفه‌ای مشابه آنچه که در کنسول نینتندو مشاهده می‌کنید. دارد. بالای کنترل اصلی یک گوی قرار دارد که در واقع یکی از وظایف اصلی به وسیله این دوربین گویی شکل انجام می‌شود.

هر حرکتی که توسط بازیکن مورد نظر انجام گیرد، گویی که در بالای کنترلر اصلی واقع شده است، با استفاده از تکنولوژی RGB LED و ساطع کردن نور، تمامی اطلاعات، حرکات و … را برای PS EYE می‌فرستد. وظیفه این دوربین هم دریافت اطلاعات است. شاید فکر کنید که تکنولوژی این دسته شباهت زیادی با دسته نینتندو دارد، اگر چه درست است؛ اما به طور کامل خیر. به دلیل استفاده از سیستم پیشرفته Visual Tracking در PS Eye، کنترلر سونی می‌تواند با دقت بسیار زیادی حرکات بازیکن را شبیه‌سازی کند.

یکی از نکات مثبت این دسته متعادل بودن وزن آن است، در واقع بازیکن نه احساس سنگینی بیش از حد و نه احساس سبکی خواهد کرد که برای چنین کنترلی قابل ستایش است. این کنسول با قیمتی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits