دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونگی زندگی در عصر کلش آو کلنز
3
زمان مطالعه: 9 دقیقه
چگونگی زندگی در عصر کلش آو کلنز-کلش آو کلنز-Clash of Clans

چگونگی زندگی در عصر کلش آو کلنز، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

چگونگی زندگی در عصر کلش آو کلنز

چگونگی زندگی در عصر کلش آو کلنز

کلش آف کلنز (به انگلیسی: Clash of Clans)، به معنی «جنگ قبایل»، یک بازی رایگان تلفن همراه و تبلت به صورت آنلاین به سبک بازی ویدئویی راهبردی است که توسط شرکت سوپرسل طراحی شده است. این شرکت در شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاند قرار دارد؛ که ۲۴ اکتبر هر سال از بازیکنان تاپ این بازی در هلسینکی دعوت به عمل می‌آید وًبلیط این میهمانی ۱۰۰ دلار می‌باشد.

بازی های ویدیویی در گذشته تفاوت های زیادی با نسل امروزی اش داشت، اگرچه در گذشته فقط نسل های ابتدایی کنسول ها، قابلیت بازی کردن را داشتند، اما امروزه ابزارهای زیادی برای بازی کردن وجود دارد. از کنسول های پیشرفته گرفته تا همین کامپیوترها و گوشی های تلفن همراه. بازی و جذابیت های آن از یک طرف و اعتیاد به بازی کردن از طرف دیگر باعث شده تا صنعتی جدید و پولساز در دنیا حول محور بازی های رایانه ای شکل بگیرد.

در گذشته، ذهنیت ها نسبت به بازی های ویدیویی، چیزی شبیه به اسباب بازی کودکان بود. گیمرها مدام خودشان را به آب و آتش می زدند تا ثابت کنند که هر بازی رایانه ای و ویدیویی مخصوص کودکان نیست، شاید باور کردن این موضوع برای والدین کمی دشوار باشد که سال هاست بازی هایی تولید می شوند که مخصوص افراد بالای 18 سال است.

این موضوع را حتی از گیم پدها یا همان دسته های بازی ای که برای کنسول طراحی شده هم می توان فهمید، اما قانع کردن والدین برای گیمرها کار دشواری بود.

چگونگی زندگی در عصر کلش آو کلنز

امروزه بازی های ویدیویی دچار تغییر و تحولات زیادی شده اند و هر روز شاهد آثاری هستیم که جلوه های بصری شان هوش از سر می پرانند، اما تغییرات در بازی های ویدیویی، فقط به گرافیک خلاصه نمی شود، بلکه گیم پلی، داستان و فرم بازی نیز دستخوش تغییرات زیادی شده اند؛ تغییراتی که مسیر پیشرفت را برای این بازی ها هموار کرده است. سیر تکاملی کنسول ها از آثاری به پلی استیشن و ایکس باکس باعث شد تا کاربران این بازی ها در سراسر دنیا افزایش پیدا کنند، اما اگر امروزه همه ما در گیر و دار بازی های رایانه ای هستیم، وابسته به یک عامل اساسی است: تلفن همراه هوشمند!

گوشی های هوشمند، بهترین بستر برای ساخت بازی های گیم پلی محور بودند؛ بازی هایی که از حداقل قدرت پردازشی گوشی ها برای اجرای بازی های اعتیادآور و درگیرکننده استفاده می کنند. در هر بازه زمانی یک بازی فراگیر می شود. در یک برهه «انگری بردز»، در برهه ای دیگر «کندی کراش» و اما بدون تردید باید دوره کنونی را عصر «کلش آو کلنز» دانست. کلش آو کلنز یک بازی آنلاین رایگان برای موبایل و تبلت است. یک بازی استراتژیک از خانواده کمپانی فنلاندی «سوپرسل»؛ کمپانی ای که پیش از این بازی، بازی معروف «هی دی» را منتشر کرده بود.

ساختار این بازی های به ظاهر رایگان این گونه است که برای دانلود و نصب کردن بازی نیازی به هزینه نیست، اما در ادامه، روند بازی به گونه ای پیش می رود که شما با پیشرفت بیشتر، باید هزینه ای پرداخت کنید؛ هزینه ای که در کلش آو کلنز به شکل خرید جم یا همان الماس نمود دارد.

تصور اینکه یکی از ما یا اطرافیان مان درگیر کلش آو کلنز نشده باشیم، غیرقابل تصور است، اما نکته جالب توجه در مورد کلش آو کلنز این است که کاربران را مجبور می کند تا مدام سرشان به گوشی باشد و مشغول حمله کردن به دهکده دیگران یا سر و سامان دادن به دهکده خودشان باشند. از این دست صحنه های عجیب و غریب که مردم در مکان هایی غیرمتعارف مشغول کلش آو کلنز بازی کردن هستند، زیاد دیده ایم. کافی است مثلا سری به بازار لباس فروش های میدان امام حسین تهران بزنید و ببینید از هر 10 فروشنده، چندتایشان با گوشی مشغول کلش بازی کردن هستند. داخل قطارهای مترو هم می توانید ببینید که مردم گوشی در دست گرفته و دارند کلش آو کلنز بازی می کنند.

این بازی فقط برای تولیدکننده اش درآمد میلیونی ندارد، بلکه همچون دیگر تجارت ها میان مصرف کننده تا تولید کننده، همواره دلال هایی وجود دارند که سودهای قابل توجهی به جیب می زنند. برای مثال اگر شما بخواهید برای توسعه دهکده خود در کلش آو کلنز، جم خریداری کنید باید از طریق همین واسطه ها وارد عمل شوید؛ واسطه هایی که به سادگی و با جست و جویی آسان در اینترنت می توانید آنها را پیدا کنید، اما سودهای عجیب و غریب در این بازی فقط به خرید و فروش جم محدود نمی شود، بلکه کسانی که حوصله ساخت و ساز و از صفر شروع کردن را ندارند، با صرف هزینه های یکی، دو میلیون تومانی اقدام به خرید دهکده می کنند.

قابلیت انتقال دهکده، به صورت پیش فرض در این بازی قرار گرفته است، البته توسعه دهندگان این بازی هدف اولیه شان از قرار دادن این امکان، خرید و فرش دهکده نبوده، بلکه آنها قصد داشتند شرایطی فراهم کنند که اگر فردی گوشی تلفن همراه خود را عوض یا از سیستم عاملی به سیستم عامل دیگری کوچ کرد، بتواند دهکده خود را در اختیار داشته باشد، اما همین امکان ساده باعث پیدایش تجارت های جدیدی شده است. بیشتر از یکصد تارنمای فارسی، بازارهایی ایجاد کرده اند تا کاربران دهکده های خود را در این بازارها به فروش برسانند.

چگونگی زندگی در عصر کلش آو کلنز

شاید برایتان جذاب باشد که بدانید این بازی چگونه به وجود آمد و چه شد که به این جایگاه رسید. در ماه های ابتدایی سال 2010 میلادی، در شهر هلسینکی فنلاند شخصی به نام ایلکا پانانن در یک اتاق 30 متری کارش را با تعداد انگشت شماری از دوستان و افرادی آغاز کرد که برنامه نویس بودند و اسم استودیو خود را سوپرسل گذاشت. ایلکا از همان ابتدای کار هدفی بسیار بزرگ را دنبال می کرد و آن هم ساخت بازی هایی بود که مردم مدم آن را روی گوشی خود انجام دهند و هر لحظه در ارتباط و تعامل با یکدیگر باشند. مثل خیلی های دیگر، اولین پروژه های سوپرسل با شکست مواجه شد اما این شکست ها باعث ناامیدی تیم سازنده نشد و از طرفی، پله های ترقی و تجربه آنها را محکم تر کرد.

با اینکه خیلی از شما انتظار دارید بازی کلش آو کلنز را به عنوان اولین و تنها بازی موفق سوپرسل نام ببرم، اما باید بگویم که اولین بازی موفقی که این تیم فنلاندی را معروف کرد، Hay Day نام داشت. اما موفقیت «هی دی» پایان ماجرا نبود و افراد این استودیو دنبال یک بازی با سبک و سیاقی جدید، بزرگ اما با رابط کاربری آسان برای همه بودند، اما اینکه چه سبکی می تواند پرمخاطب شود

و چه بازی ای می تواند همه را درگیر خود کند و اینکه چه اثری می تواند کاری کند که مخاطب احساس قدرت کند و او را در تعامل و درگیر با دوستان خود کند، تنها با الگوگیری زا بازی های پرطرفداری چون وارکرفت میسر بود و این تاثیرگیری از کمپانی موفقی هم چون بلیزارد توانست این کمپانی فنلاندی را به جایگاه امروزی اش برساند.

سرانجام کلش آو کلنز وارد دنیای موبایل های هوشمند شد و غوغایی به پا کرد. استودیویی گمنام، حالا پا پیش گذاشته و اثری خلق کرده که با پیروی از سبک مدیریتی کلاسیک در قالبی جدید، پیچیدگی را در عین سادگی به مخاطبانش ارائه داده. آنها بازی ای ارائه دادند که توانست به یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین بازی های موبایل تبدیل شود.

چگونگی زندگی در عصر کلش آو کلنز

استودیو سوپرسل با ساخت بازی کلش آو کلنز نه فقط در سبک مدیریتی و استراتژیک توانست غوغا به پا کند، بلکه صنعت ساخت بازی موبایل را آنچنان دگرگون کرد که بیراه نیست بگوییم رونق حال حاضر بازی های موبایلی تا مقدار زیادی مدیون سوپرسل است. شاید جالب باشد که بدانید استودیو سوپرسل در سال 2014 میلادی فقط از بازی کلش آو کلنز درآمد 18 میلیارد دلاری داشته است؛ درآمدی که پرخرج ترین فیلم های هالیوودی هم در رسیدن به آن ناکام می مانند.

از طرف دیگر، شرکت های بازی سازی بزرگ هم چشم بسته راه سوپرسل را پیش گرفتند و حتی شرکتی مانند دیزنی هم به ساخت بازی ای براساس داستان های جنگ ستارگان در سبک استراتژی و مدیریتی یا همان سیستم ساز و کار کلش پرداخت، اما دیزنی با آن همه سابقه و استفاده از جنگ ستارگانی که میلیون ها طرفدار دارد، نتوانست حتی به گرد پای کلش آو کلنز برسد.

به طور کلی سوپرسل هیچ آمار دقیقی تا امروز از تعداد بازیکن ها و درآمد حاصل از کلش آو کلنز منتشر نکرده ولی براساس اطلاعاتی که یک هکر از کامپیوترهای مرکزی سوپرسل به دست آورده، 29.4 میلیون نفر تا روز 18 بهمن 92 کل بازی های این شرکت را انجام داده اند که منجر به سود 5.5 میلیون دلاری برای سوپرسل شده است. اما برخی منابع غیررسمی مدعی شده اند که هم اکنون 11.6 میلیون نفر در دنیا کلش آو کلنز بازی می کنند.

چگونگی زندگی در عصر کلش آو کلنز

برگردیم به ایران، جایی که اگر سرتان را به هر طرف بچرخانید، زن و مرد در حال کلش بازی کردن هستند. بعضی ها صدها هزار تومان خرج خریدهای درون بازی می کنند و حتی شنیده و دیده ایم که شخصی 70 میلیون تومان خرج کرده تا بتواند نفر اول ایران شود. البته پیشرفت های خوبی هم در این زمینه داشته ایم و نفرات اول ایران در این بازی، فاصله زیادی با برترین های کلش آو کلنز دنیا ندارند. اما فراگیر شدن این بازی فقط به مترو و قهوه خانه و مدارس محدود نشده و آنچه باعث می شود کلش آو کلنز را در این مطلب مورد توجه قرار دهیم، اقبال قابل توجه ورزشکاران به این بازی است.

شاید برای شما قابل باور نباشد که ورزشکاران رشته های مختلف هم در دام اعتیاد این بازی پرطرفدار دچار شده باشند. اما واقعیت این است که ملی پوشان والیبال ایران که در سال های گذشته درخشش خیره کننده ای در لیگ جهانی داشته اند، کلنی به رهبری کاپیتان معروف دارند.

فوتبالیست ها هم از غافله عقب نمانده اند خیلی از آنها در این بازی جذاب حرفه ای شده اند. استقلالی ها تحت رهبری کاپیتان رحمتی کلنی در این بازی دارند، بازیکنان تیم های پرسپولیس، نفت تهران، سپاهان و تراکتورسازی هم در این بازی دستی بر آتش دارند. به هر حال در خلال اردوها و در زمان استراحت یک ورزشکار، چه کاری بهتر از اتک کردن در کلش آو کلنز؟

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits