دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
3 روش اسکرین شات بدون کلید کیبورد PrtScr
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش سه روش گرفتن اسکرین شات در ویندوز برای کسانی که کیبوردشان کلید PrtScr ندارد.

برای گرفتن اسکرین شات از روش های متعددی می توان اقدام کرد. یکی از این روش ها استفاده از کلید PrtScr در کیبورد است گرچه شاید عبارتی که روی کلید کیبوردها نوشته شده باشد کمی با هم متفاوت باشند اما در کل کارشان یکی است. اما گاهی این کلید روی کیبورد شما یا نیست و یا اینکه خراب شده و از این طریق نمی توانید اسکرین شات بگیرید لذا وقتی مجبور باشید که مثلا عکسی از صفحه سیستم خود بگیرید حالا به هر دلایلی که باشد و نتوانید از این کلید استفاده کنید باید دنبال راه های دیگر برای تهیه اسکرین شات باشید. در ادامه توضیح خواهیم داد که جایگزین کلید PrtScr از چه روش های دیگری می توانید استفاده کنید.

استفاده از ابزار شخصی سازی کیبورد

استفاده از ابزار شخصی سازی کیبورد

اگر کامپیوتر شما با مشکلی روبرو شده باشد و بخواهید از اروری که نشان می دهد عکس بگیرید و برای دوست تان بفرستید تا شما را در رفع مشکل کمک کند و از طرفی کلید PrtScr کیبوردتان هم خراب باشد و یا نداشته باشید، می توانید یکی از کلیدهای کیبورد را به اسکرین شات اختصاص دهید که با فشردن آن از صفحه عکس گرفته شود. به عنوان مثال می توانید از ابزارهایی مانند KeyTweak و SharpKeys برای شخصی سازی کیبورد استفاده کنید منتهی قبل از هر چیز باید مطمئن باشید که کلیدی که می خواهید به اسکرین شات اختصاص دهید را نیاز ندارید و از آن استفاده نمی کنید و صرفا برای تهیه اسکرین شات می خواهید از آن استفاده کنید.

استفاده از Snipping Tool

استفاده از Snipping Tool

این ابزار معمولا به طور پیش فرض در ویندوز وجود دارد و کافیه شما Snipping Tool را در ویندوز سرچ کنید. (البته در نسخه های جدید ویندوز 10 اگر این ابزار را سرچ کرده و آن را باز کنید در پنجره آن با عبارت Snipping Tool is moving مواجه خواهید شد اما جای نگرانی ندارد چون در حقیقت ابزاری با نام Snip & Sketch جایگزین شده است)

Snip & Sketch

خلاصه وقتی ابزار Snip را در ویندوز باز کنید و روی New کلیک کنید می توانید از صفحه اسکرین شات بگیرید.

استفاده از نرم افزارها

روش سومی که می توان به کار برد، استفاده از نرم افزارهایی است که برای تهیه اسکرین شات از صفحه نمایش دسکتاپ طراحی شده اند. نرم افزارهای زیادی برای این کار وجود دارد که از بهترین آنها می توان به Screenshot Captor و DuckCapture و SnapDraw و Lightscreen و Jing و SnagIt و Photoscape و Greenshot اشاره کرد.

separator line

همچنین ببینید:

چگونه با گوشی های اپل و اندروید اسکرین شات بگیریم ؟

آموزش کامل گرفتن اسکرین شات در اندروید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits