دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی 5 تا از بهترین نرم افزارهای جدید ویندوز 10
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهترین نرم افزارهای جدید ویندوز 10 برای ضبط فیلم و اسکرین شات و ریکاوری و جایگزین فایل اکسپلورر و تماشای فیلم.

مایکروسافت استور Microsoft Store با سرعت زیادی پیشرفت کرد هر چند شاید در بین کاربران معروفیتی مانند گوگل پلی Google Play یا اپ استور App Store نداشته باشد اما به مرور این شرکت دامنه برنامه ها در فروشگاه خود را وسعت بخشید تا به کاربران ویندوز 10 جهت دسترسی به بازی ها و نرم افزارهای مفید و کاربردی و لازم کمک فراوانی کرده باشد.

در فروشگاه مایکروسافت بازی ها و برنامه های رایگان پولی وجود دارد منتهی پیدا کردن بهترین نرم افزار و بازی شاید برای برخی از کاربران کار دشواری باشد لذا تصمیم گرفتم در ادامه چند نمونه از بهترین نرم افزارهای ویندوز 10 را معرفی کنم که به نظرم برای هر کاربری می تواند مفید باشد.

برنامه Quran-All-in-One

قرآن برای ویندوز 10

کار جالبی شده برای ویندوز 10 که یک نرم افزار مستقل برای قرآن کریم فراهم کرده اند البته نمی دانم پشت فرایند توسعه این برنامه چه کسی یا چه کسانی بودند اما در هر صورت کار تازه و جالبی است. از این پس می توانید با دانلود و نصب این برنامه در ویندوز 10 خود به راحتی قرائت قرآن را گوش کنید و تفاسیر مختلفی از قرآن را مطالعه نمایید. در این برنامه امکان انتخاب سوره و آیات مشخصی از یک سوره وجود دارد و ترجمه آیات را به زبان های مختلفی ارائه می دهد که در بین آنها زبان فارسی نیز دیده می شود و در کل از 45 زبان پشتیبانی می کند.

با کلیک راست کردن روی هر آیه و انتخاب گزینه نمایش تفسیر Show Tafseers امکان مطاله تفسیر آیه از مشهورترین مفسران قرآن کریم که بیش از 10 مفسر می باشد، وجود دارد که البته این تفاسیر بیشتر به کار محققین می آید نه افراد مبتدی. برای گوش دادن به قرائت ها کافیه گزینه پخش قرائت Play Recitation را کلیک کنید و از بین 30 قاری انتخاب کنید از جمله عبدالباسط عبدالصمد که واقعا با تلاوتش انسان لذت می برد. در این برنامه می توانید یک حسابی ایجاد کرده و تمام آیات مورد علاقه تان را در آن ذخیره نمایید. برای دانلود این برنامه قرآن به این لینک مراجعه نمایید.

برنامه Windows File Recovery

نرم افزار ریکاوری ویندوز 10

در ویندوز ابزارهایی برای بکاپ گیری ادغام شده که می توان برای تهیه نسخه پشتیبان از داده های مهم از آنها استفاده کرد و همچنین نرم افزارهایی وجود دارد که مخصوص ریکاوری هستند ولی متاسفانه پولی ارائه می شوند و محدودیت دارند مثلا با نسخه رایگان آنها می توانید تا یک حجم مشخصی را ریکاوری کنید و یا اینکه فقط فایل های خاصی را می توان بازیابی نمود. اما حالا مایکروسافت برنامه جدید Windows File Recovery را برای کمک به کاربران فراهم کرده که از طریق خط فرمان می توان با آن کار کرد.

این برنامه در واقع مانند سایر نرم افزارها رابط کاربری خاصی ندارد اما حقیقتا ابزار موثری است و می توان از طریق آن فایل ها را از هارد SSD یا HDD و یا هر وسیله ذخیره سازی مثل فلش مموری و هاردهای اکسترنال و کارت های حافظه ریکاوری کرد. فرمت های زیادی مانند JPEG و MP3 و PDF و خیلی بیشتر از این توسط برنامه پشتیبانی می شود و می توان بازیابی نمود. البته دقت داشته باشید که این ابزار در نسخه های 2004 ویندوز 10 و نسخه های بعد از آن کار می کند. در این پست اگر بخواهم مراحل کار با این برنامه را توضیح دهم طولانی می شود لذا سعی میکنم در پست جداگانه ای به چگونگی کار با این نرم افزار نیز بپردازم. برای دانلود این برنامه به این لینک مراجعه نمایید.

نرم افزار Files UWP

جایگزین فایل اکسپلورر

برنامه Files UWP به گونه ای طراحی شده که وقتی آن را باز کنید و مشغول کار باشید اصلا نمی توان تشخیص داد که در حال کار روی یک نرم افزار شخص ثالث هستید یعنی طراحی آن به صورت طراحی های موجود در ویندوز 10 است. در حقیقت شما از این برنامه به عنوان یک ابزار مدیریت فایل ها که جایگزین File Explorer است می توانید استفاده کنید.

یکی از ویژگی های اصلی و مهم این نرم افزار این است که قابلیت تب سازی را برای شما فراهم می کند هر چند نرم افزارهایی برای این کار طراحی شده اند، در هر صورت شما با این نرم افزار می توانید مثل مرورگر که برگه هایی را باز می کند هنگام مدیریت فایل ها پنجره ها را به صورت برگه باز کنید و همه ی پنجره ها را در یک پنجره مرور نمایید. ویژگی دیگر این برنامه بازگشت به ابتداء مسیر رفته تنها با یک کلیک است یعنی به جای اینکه چند بار کلید بازگشت را بزنید تا به ابتداء مسیر برگردید می توانید تنها با یک کلیک به ابتداء مسیر بازگردید. برای دانلود این نرم افزار به این لینک مراجعه نمایید.

نرم افزار Screen Recorder Lite

ضبط فیلم و اسکرین شات در ویندوز 10

یکی از از برنامه های حرفه ای برای فیلم گرفتن از صفحه لپ تاپ و کامپیوتر و یا تهیه اسکرین شات محسوب می شود، چون Screen Recorder Lite با ویژگی هایی که برای هر کاربری می تواند مفید باشد ارائه می شود. بنابراین هر کاربری که از ویندوز 10 استفاده می کند بخواهد ویدیوهای تبلیغاتی بسازد یا ویدیوهای آموزشی ضبط کند یا اینکه از مراحل پیشرفت در بازی فیلم بگیرد و یا حتی گفتگوهای ویدیویی خود را ضبط نماید و ... این نرم افزار یکی از بهترین گزینه ها به شمار خواهد آمد.

کار با این برنامه ساده است و به راحتی می توانید کیفیت و فرمت و نرخ فریم های ویدیو و محیط کار را قبل از شروع ضبط انتخاب کنید. امکان غیر فعال کردن دوربین وب و میکروفن نیز وجود دارد و هیچ واتر مارکی هم روی ویدیو شما ثبت نخواهد شد. برای دانلود این برنامه به این لینک مراجعه نمایید.

نرم افزار Amazon Prime Video

تماشای فیلم

سرویس Amazon Prime Video ممکن است به اندازه سرویس های Netflix و OSN و Hulu و غیره که برای مشاهده فیلم و سریال ها مورد استفاده قرار میگیرند معروف نباشد منتهی این سرویس بسیار عالی و تجربه بی نظیری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. هزینه اشتراک این سرویس در مقایسه با بقیه برنامه ها واقعا معقول تر است.

ناگفته نماند که مشاهده محتوای از Prime Video از طریق مرورگر کروم یا اج امکان دارد منتهی سایت روش دانلود محتوا را فراهم نمی کند و نمی توانید روی کامپیوتر ذخیره کرده و در صورت نداشتن اینترنت به آن دسترسی داشته باشید. بنابراین نرم افزار Amazon Prime Video اجازه می دهد علاوه بر مشاهده فیلم و سریال ها، توانایی دانلود آنها را نیز داشته باشید تا بعدا بدون اتصال به اینترنت تماشا کنید، این ویژگی را حتی نتفلیکس در ویندوز 10 فراهم نکرده است کما اینکه در گوشی نیز چنین است.

هنگام دانلود سه گزینه Good و Better و Best پیش روی شما خواهد بود ولی در اثناء انتخاب شما کیفیت 720p را برای نمایش فیلم ها ملاحظه خواهید کرد هر چند پخش با کیفیت 1080p از طریق مرورگر وب امکان دارد. برای دانلود این نرم افزار به این لینک مراجعه نمایید.

جدیدترین و بروزترین ترفند ویندوز ۱۰

نکات مهم در رابطه با امکانات ویندوز 10

نصب ویندوز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits