دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
انتقال نرم افزار نصب شده از یک لپ تاپ به کامپیوتر دیگر
8
زمان مطالعه: 6 دقیقه
روش انتقال نرم افزارهای نصب شده در کامپیوتر و لپ تاپ را به سیستم دیگر با مراحل زیر می توانید انجام دهید.

بعضی از کاربران برای اینکه نرم افزاری را از یک کامپیوتر یا لپ تاپ به یک سیستم دیگر منتقل کنند، میانبر یا همان شورتکات را از دسکتاپ کپی می کنند در فلش مموری، که موفقیت آمیز نخواهد بود و یا اینکه به طور کامل پوشه مخصوص برنامه را از Program files در درایو C انتقال می دهند که متاسفانه برای روش انتقال بدون Setup فایده ای ندارد. پس به نظرتان باید چگونه نرم افزار نصب شده را به کامپیوتر دیگر انتقال دهیم؟ در این مقاله به همین سوال پاسخ خواهیم داد، پس با دلگرم همراه باشید.

روش اول

برای راحتی در توضیحات ما دو سیستم را به Delgarm1 یعنی سیستمی که قرار است از آن انتقال دهیم و Delgarm2 یعنی سیستمی که قرار است به آن انتقال دهیم، نامگذاری می کنیم. ابتداء برای انتقال نرم افزار از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر از نرم افزار Total Uninstall Pro استفاده میکنیم پس این نرم افزار را در دو سیستم Delgarm1 و Delgarm2 نصب کنید.

انتقال نرم افزار

مرحله اول: در سیستم Delgarm1 اقدام به بکاپ Backup برای پوشه های کامل و رجیستری Registry برای نرم افزار مورد میکینم؛

بنابراین وارد نرم افزار Total Uninstall Pro شده و لحظه ای منتظر بمانید تا لیست کامل نرم افزارهای نصب شده در کامپیوتر را ببینید، سپس روی نام برنامه مورد نظر کلیک کرده و بعد از آن تب File را باز کرده و روی گزینه Analyze رفته و Advanced را انتخاب کنید. با این کار فرایند تحلیل برنامه آغاز خواهد شد، منتظر بمانید تا به اتمام برسد و اطلاعات کامل برنامه ظاهر شود.

نقل نرم افزار

بعد از آن روی منوی File و سپس Create a backup for the program کلیک کرده و منتظر پایان کار بمانید و سپس روی Finish کلیک کنید.

روش انتقال نرم افزار

حالا مجددا روی File کلیک کرده و این بار گزینه Export و سپس Registry changes را انتخاب کنید.

نحو انتقال نرم افزار

در پنجره ای که باز می شود دست به چیزی نزده و همان طور باقی بگذارید و کلید OK را زده و سپس فایل نتیجه را در مسیر زیر ذخیره نمایید.

C:\ProgramData\Martau\Total Uninstall 6\Backup

انتقال نرم افزار نصب شده از یک لپ تاپ به کامپیوتر دیگر

مرحله دوم: در این مرحله مقدار SID را در فایل Registry استخراج شده تغییر می دهیم تا برنامه هنگام انتقال به سیستم Delgarm2 عمل کند. برای این کار به کامپیوتر هدف یعنی Delgarm2 رفته و پنجره خط فرمان Command Prompt را باز کنید.( برای باز کردن آن می توانید کلید میانبر Win+R را در کیبورد فشار داده و کلمه CMD را در فیلد پنجره باز شده نوشته و OK کنید)

sid

در داخل پنجره خط فرمان Command Prompt دستور زیر را نوشته و اینتر Enter بزنید.

wmic useraccount get name,sid

با این کار لیست تمامی SID های مخصوص به هر کاربری در این سیستم به دست خواهد آمد.( دقت داشته باشید که شماره مقابل نام کاربری مورد نظر را باید یادداشت کرده و فراموش نکنید، یعنی نام کاربری که قرار است در سیستم Delgarm2 برنامه را اجرا کرده و کار کند.)

نمونه ای را در زیر می بینید؛

"S-1-5-21-3119535175-##########-##########-1000"

چگونگی انتقال نرم افزار

در سیستم Delgarm1 به مسیر "C:\ProgramData\Martau\Total Uninstall 6\Backup" بروید، در واقع مسیری است که قبلا فایل Registry را ذخیره کردیم، فایل مورد نظر را با فرمت (.reg) خواهید دید روی این فایل راست کلیک کرده و ادیت Edit را بزنید تا فایل در Notepad باز شود.

تغییر SID

در این فایل می توانید SID ایی که باید تغییر داده شود را پیدا کنید. این شماره ها را کپی کرده واز منوی Edit گزینه Replace را انتخاب کنید ( یا اینکه می توانید کلید میانبر Ctrl+H را فشار دهید) خوب حالا SID را در فیلد Find what وارد کنید سپس فیلد Replace with را با SID سیستم Delgarm2 که در مراحل بالا گفتیم به یاد داشته باشید پر کنید. در آخر روی Replace All کلیک کرده و فایل را ذخیره کنید.

انتقال نرم افزار نصب شده از یک لپ تاپ به کامپیوتر دیگر

مرحله سوم: از مسیر C:\ProgramData\Martau\Total Uninstall 6\Backup در Delgarm1 دو فایل (.zip) و (.reg) را پیدا کنید که با نام برنامه همراه هستند، این دو فایل را به سیستم Delgarm2 (با فلش مموری و یا هر چیز دیگر) منتقل کنید و در همان مسیر قرار دهید. حالا برنامه Total Uninstall را در سیستم دوم باز کرده و از منوی File گزینه Restore a program from backup را انتخاب کنید.

نرم افزارهای نصب شده

در پنجره ای که باز می شود نام نرم افزار مورد نظر را خواهید دهید، انتخاب کرده و روی Restore کلیک نمایید. بعد از این مراحل نرم افزار به سیستم کامپیوتر دوم به طور کامل منتقل خواهد شد.

نکته ای که باید دقت داشته باشید این است گاهی هنگام انتقال از ویندوز 7 به ویندوز 10 یا بر عکس ممکن است نرم افزار به خوبی اجرا نشود هر چند تست انجام شده نرم افزار Format Factory از ویندوز 10 با موفقیت به ویندوز 7 منتقل شد و همچنین هنگام انتقال نرم افزارها باید به 64bit و 32bit بودن سیستم توجه داشته باشید چون همانطور که می دانید بعضی از برنامه ها نیاز به مجوزهای سخت افزاری دارند.

روش دوم

برنامه دیگری که می توان با کمک آن کار انتقال نرم افزار از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر را انجام داد، نرم افزار PickMeApp است که در حقیقت می توان با این نرم افزار بدون نیاز به نصب، برنامه مورد نظرمان را به لپ تاپ و کامپیوتر دیگر انتقال داد.

بنابراین شما می توانید نرم افزاری را از یک سیستم به سیستم دیگر بدون اینکه نیاز به نصب داشته باشد انتقال دهید، علاوه بر آن حتی بروزرسانی ها و تنظیماتی که برای آن انجام داده اید نیز به طور کامل منتقل خواهند شد و همین مورد را وجه تمایز این برنامه دانسته اند. فقط نکته را که بالا هم اشاره کردیم را در نظر داشته باشید که گاهی از ایکس پی شاید بخواهید به نسخه دیگری از ویندوز مثل ویندوز 7 یا 8 و یا 10 انتقال دهید و ممکن است برنامه به خوبی کار نکند. هر چند با بروزرسانی برنامه چه بسا این مشکل برطرف شود.

انتقال نرم افزار نصب شده از یک لپ تاپ به کامپیوتر دیگر

رابط کاربری این نرم افزار به دو بخش تقسیم شده، سمت چپ حاوی برنامه های نصب شده در کامپیوتر و سمت راست آن برنامه هایی که بکاپ از آنها گرفته شده را نمایش می دهد. (با کلیک روی کلید Capture بکاپ تهیه خواهد شد) شما می توانید همۀ نرم افزارهای نصب شده را انتخاب کنید تا از آنها بکاپ بگیرید و در سیستم دیگر بازیابی کنید. نرم افزار هایی که بکاپ گیری می شوند در مسیر برنامه ها در کامپیوتر با فایل های tap ذخیره می شوند که البته می توانید با فرمت exe نیز ذخیره نمایید.

انتقال نرم افزار نصب شده از یک لپ تاپ به کامپیوتر دیگر

در هر حالت عادی شما برنامه های بکاپ گیری شده را در پوشه PickMeApp Collection به شکل فایل tap خواهید دید.

انتقال برنامه ها

حالا فقط باید فولدر مخصوص به نرم افزار را که به صورت پرتابل است و نیاز به نصب ندارد را به فلش مموری یا هر دستگاه دیگری منتقل کنید و از داخل برنامه انتقال دهید، حتی اگر ویندوز را از نو نصب کردید و این فولدر را در هارد خود داشته باشید می توانید تمامی نرم فزارهایی که بکاپ گرفته اید را به راحتی انتقال دهید.

آموزش کامل نرم افزار RUFUS برای ایجاد درایو در USB



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (8 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

خاوری | ۲ سال پیش
اگر نرم افزاری که میخام انتقال بدیم کرک شده باشه چطور؟ کدوم روش بهتره؟
0
0

hits