دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قفل کردن فولدر همراه با درست کردن فولدر بدون نام
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قفل کردن فولدر همراه با درست کردن فولدر بدون نام-دانلود Folder Lock 7.5.5 - نرم افزار قفل گذاری و رمز گذاری-طریقه قفل کردن پوشه بدون نرم افزار -بهترین نرم افزار برای رمز گذاری فایل های کامپیوتر

قفل کردن فولدر همراه با درست کردن فولدر بدون نام

قفل کردن فولدر همراه با درست کردن فولدر بدون نام

همانطور که می دانید، ویندوز در حالت عادی به شما اجازه ی ساخت یک پوشه ی بدون نام را نمی دهد. اما جالب است بدانید که ساخت یک پوشه بدون نام در ویندوز با یک ترفند ساده امکان پذیر است.لازم به ذکر است که ترفند ساخت یک پوشه ی بدون نام شاید کاربردی برای کاربران نداشته باشد اما شما می توانید با برداشتن آیکون پوشه مورد نظر یک روش مخفی سازی را تجربه کنید.

مرحله اول: ابتدا یک پوشه (New Folder) ایجاد کنید.

مرحله دوم: نام پوشه را پاک کنید.

مرحله سوم: کلید Alt را نگه داشته و عدد ۲۵۵ را با استفاده از صفحه کلید عددی تایپ کنید.

مرحله چهارم: اکنون کلید Alt را رها کرده و کلید Enter را فشار دهید.کار تمام است و اکنون شما یک پوشه.بدون نام خواهید داشت.

قفل کردن فولدر همراه با درست کردن فولدر بدون نام

برای مخفی سازی پوشه بدون نام مراحل زیر را نیز طی کنید:

مرحله اول: بر روی پوشه راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

مرحله دوم: به سربرگ Customize مراجعه نموده و بر روی گزینه Change icon کلیک کنید.

مرحله سوم: اکنون یک آیکون مخفی یافته و آن را برای پوشه ی مورد نظر انتخاب کنید.

قفل کردن پوشه بدون نرم افزار

تمام افراد اطلاعاتی محرمانه روی سیستم های خود دارند که باعث می شود همیشه دغدعه ای برای مخفی کردن و رمز گذاشتن روی این ابزارها داشته باشند و برای این کار نرم افزارهای مختلفی را روی سیستمشان نصب می کنند. ما در اینجا شما را از این کار منع نمی کنیم بلکه می گوییم استفاده از این نرم افزارها یک امر ضروری می باشد

اما در این آموزش قصد داریم روشی بسیار پیش پا افتاده و با ضریب امنیتی بسیار پایین اما کارآمد را به شما آموزش دهیم تا اگر روزی دسترسی به نرم افزاری ندارید بتوانید از فایلتان محافظت کنید.هدف این آموزش آشنا کردن بیشتر شما با قابلیت های خط فرمان است نه روشی برای رمزگذاری بر روی فولدرها با ما باشید.

قفل کردن فولدر همراه با درست کردن فولدر بدون نام

ابتدا وارد cmd شوید. برای این کار کلیدهای win+r را با هم نگه دارید تا پنجره run باز شود و در کادر جستجو cmd را تایپ کنید و enter کنید.در این مرحله باید ابتدا به درایوی که فولدر موردنظرتان در آن قرار دارد بروید. برای این کار کافی است نام درایوتان را وارد کرده و یک دو نقطه هم در مقابل آن قرار دهید و باز هم enter کنید.

برای مثال ما در این آموزش قصد داریم پوشه ای با نام beytoote که در درایو d قرار دارد را قفل کنیم. بنابراین ابتدا باید در محیط خط فرمان cmd به درایو D مراجعه کنیم و برای این کار دستور زیر را وارد می کنیم.در این مرحله از دستور ren که برای تغییر نام در خط فرمان استفاده می شود، کمک بگیریم ساختار کلی این دستور به صورت زیر استنام جدید مورنظر نام فولدر مورنظر ren:درایو موردنظر

برای قفل کردن یک قسمت باید به دستور بالا اضافه کنیم و فرم کلی دستور را به شکل زیر در بیاوریم{۲۵۵۹A1F2-21D7-11D4-BDAF-00C04F60B9F0}.نام جدید مورنظر نام فولدر مورنظر ren:درایو موردنظرهمانطور که متوجه شدید تنها یک {۲۵۵۹A1F2-21D7-11D4-BDAF-00C04F60B9F0}. به انتهای نام جدید فایل اضافه شد همین حالا اگر می توانید فولدر جدید را باز کنیداما برای قفل گشایی این روش مراحل زیر را دنبال کنید.

نام اولیه فولدر {۲۵۵۹A1F2-21D7-11D4-BDAF-00C04F60B9F0}.نام جدید فولدر ren:درایوموردنظر

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits