دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترفندهای فتوشاپ همراه با بالا بردن کیفیت عکس
5
زمان مطالعه: 10 دقیقه
ترفندهای فتوشاپ همراه با بالا بردن کیفیت عکس-ترفندهای فتوشاپ Archives - آموزش فتوشاپ-ترفندهای فتوشاپ -آموزش فتوشاپ | آموزش کامل ترفندهای فتوشاپ-دانلود مجموعه ی بی نظیر آموزش ترفندهای فتوشاپ

ترفندهای فتوشاپ همراه با بالا بردن کیفیت عکس

ترفندهای فتوشاپ همراه با بالا بردن کیفیت عکس

این یک معجزه نیست، اما نکته هایی که در اینجا ارائه می شود می تواند کیفیت یک تصویر را برای بزرگ کردن بهتر کند حتی اگر عکس اصلی رزولوشن کمی داشته باشد. این کار بسیار ساده و راحت است. خوب چرا معطل هستید همین الان فتوشاپ خودتان را اجرا کنید و این مراحل را اجرا کنید.

البته می دانید که جزییاتی از تصویر که از بین رفته است قابل بازیابی نیست. چون پیکسل هایی که حذف شده اند دیگر در اختیار ما نیستند که بخواهیم روی آنها کار کنیم اما می توانیم کاری کنیم که این عکس ها بهتر به نظر برسند به بهترین شکل ممکن رزولوشن یک عکس با رزلوشن پایین را بالا ببریم.

بهترین راه برای بزرگ کردن تصویر

بالا بردن کیفیت عکس

عکسی که در بالا مشاهده می کنید رزولوشن فوق العاده پایینی دارد ابعاد این تصویر فقط 150 در 165 پیکسل است.با این ابعاد نمی توان استفاده چندانی از تصویر کرد حال اجازه دهید کیفیت را با بزرگ کردن تصویر بیشتر کنیم خوب تصویر را که قبلاً در فتوشاپ باز کرده اید حال در حالیکه تصویر شما انتخاب شده است از منوی بالایی روی Image کلیک کنید Image Size را انتخاب کنید باید پنجره زیر در برابر شما باز شود.

افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ

همانطور که در شکل می بینید در زیر resample Image باید گزینه Bicubic Smother را انتخاب کنید به صورت پیش فرض این گزینه فعال نخواهد بود و معمولاً گزینه Bicubic فعال است.حال ابعاد تصویر را در این پنجره به 544 در 605 تغییر می دهیم حاصل مانند زیر خواهد بود فقط گزینه Bicubic Smother تفاوت بسیاری در نتیجه نهایی خواهد داشت و سبب می شود تصویر حالت ملایم و نرم تری داشته باشد تا گوشه های تیز و مربع شکل.حال باید روی جزییات کار کنیم تا تصویر باز هم بهتر به نظر بیاید برای این منظور از Lab Color استفاده می کنیم و در حالیکه عکس شما انتخاب شده است از منوی بالایی این مسیر را طی کنید.

Image>> Mode >> Lab Color

حال باید اطمینان حاصل کنید که پنجره مربوط به channels باز است در غیر این صورت کافیست از منو این مسیر را انتخاب نمایید:

Window>> Channels

در پنجره Channels باید روی تصویر چشم که کنار کانال های a و b هستند کلیک کنید تا دیده نشوند و فقط کانال Lightness قابل دیدن باشد مانند شکل زیر:

آموزش ترفندهای فتوشاپ

اکنون در حالیکه کانال Lightness انتخاب شده است مانند شکل زیر از منو روی Filters کلیک کنید و سپس قسمت Sharpen گزینه Smart Sharpen را انتخاب نمایید.پنجره زیر باز خواهد شد که با انجام تنظیمات لازم می توانید وضوح تصویر را بیشتر کنید و آن حالت ماتی که هنگام بزرگ شدن تصویر ایجاد می شد را کمتر کنید.

بنده با توجه به ابعاد و تصاویری که در عکس وجود دارد این عداد و تنظیمات را انتخاب کردم و شما برای عکس خود باید تنظیمات مخصوص آن را پیدا کنید برای این منظور کافیست تیک preview را بردارید و دوباره قرار دهید تا تفاوت را در تصویر اصلی ببینید.حال می توانید کانال های b و a را نمایان کنید همچنین می توانید تصویر خود را به مود RGB بازگردانید البته در نتیجه اصلی تفاوت قابل لمسی مشاهده نخواهید کرد.

و تصویر نهایی را در شکل بالا می بینید. البته تصویری عالی برای پرینت گرفتن نیست اما در مقایسه با تصویر کوچکی که در ابتدا داشتیم کیفیت به مراتب بالاتری دارد.کسانی که به گرافیک و نرم افزارهای آن علاقه دارند حتما نام فتوشاپ ، نرم افزار معروف Adobe را زیاد شنیده اند. شاید بسیاری این نرم افزار را بهترین برنامه برای اصلاح و تغییرات عکس های خود بدانند. پس دست به کار شوید و 25 ترفند بسیار مفید درباره این نرم افزار را در سایت سرزمین دانلود بیاموزید.

نکته 1 :

● چگونه یک قسمت از یک سند را که از چند لایه تشکیل شده کپی کنیم :وقتی منطقه ای از یک سند را انتخاب کنید و برای انجام عمل کپی کلیدهای Ctrl+C را می فشارید آن منطقه تنها از لایه انتخابی کپی می شود . اما اگر شما بخواهید از تمام اجزای لایه ها در آن قسمت در یک لایه جدید کپی داشته باشید می توانید با افزودن کلید Shift به کلیدهای Ctrl+C این کار را انجام دهید .

نکته 2 :

● اسناد خود را در کنار هم مشاهده کنید :در ابتدای تاریخ فوتوشاپ ( زمان زندگی دایناسورها ) وقتی تعدادی سند را باز می کنید فوتوشاپ آنها را به صورت جلوی هم نمایش می دهد . یعنی تصاویر یکی پس از دیگری در جلوی هم باز می شوند که این روش Cascading نام دارد . اما اگر بخواهید به طور مثال 4 تصویر باز شده خود را کنار هم قرار دهید کافیست از منوی Windows منوی Documents را باز کرده و گزینه Tile را انتخاب کنید .

نکته 3 :

● حالت ارائه طرح به مشتری در فوتوشاپ :زمان آن فرا رسیده که طرح نهایی خود را به مشتری نشان دهید اما دوست ندارید مشتری بداند که شما با فوتوشاپ کار کرده اید . دلیل این امر این است که مشتری بلافاصله میگوید : (( با فوتوشاپ کار می کنید ؟ همسایه من هم این برنامه را دارد )) و معنای این حرف این است که پس همسایه من هم می تواند این طرح را بدون صرف هزینه برایم انجام دهد . برای اینکه بتوانید از حالت ارائه تصویر در فوتوشاپ بهره بگیرید می توانید کلید F را در صفحه کلید دو بار فشار داده و یک بار کلید Tab را بزنید .مشاهده می کنید که دور طرح را زمینه ای سیاه پوشانده و منوها حذف شده اند.

نکته 4 :

● رفت و آمد بین اسناد :اگر با بیش از یک سند کار می کنید می توانید با فشردن کلیدهای Ctrl+Tab بین اسناد رفت و آمد کنید .

نکته 5 :

● مشاهده لایه فعال و مخفی کردن بقیه لایه ها :اگر سند چند لایه ای دارید می توانید تنها لایه ای را که روی آن کار می کنید مشاهده کنید . این کار را می توانید با فشار کلید Alt و کلیک روی آیکن چشم در پالت Layers لایه مورد نظر انجام دهید . برای مشاهده مجدد تمامی لایه ها این کار را دوباره تکرار کنید .

نکته 6 :

● ایجاد انتخابهای دایره شکل :زمانی که یک دایره رسم می کنید فوتوشاپ دایره را به طور پیش فرض از نقطه ای که کلیک می کنید رسم می کند . شما می توانید با نگاه داشتن کلید Alt در زمان رسم دایره ، دایره را از مرکز رسم نمائید . اگر می خواهید دایره شما کاملا گرد باشد می توانید از کلید Shift استفاده کنید .

نکته 7 :

● حذف راهنماهای خط کشی :اگر در طرحتان ده ها راهنما برای خط کشی دارید و اکنون قصد حذف کردن آنها را دارید لازم نیست آنها را یکی یکی به بیرون از محیط سند درگ کنید ، بلکه می توانید از منوی View گزینه Clear Guides را انتخاب کنید .

نکته 8 :

● تغییر تنظیمات Quick Mask :اگر می خواهید رنگ قرمز در محیط Quick Mask محل انتخاب شما باشد یا اگر می خواهید از رنگ دیگری برای محیط Quick Mask استفاده کنید کافی است بر روی آیکنی که توسط آن وارد این محیط می شوید دابل کلیک کنید .

نکته 9 :

● حرکت لایه انتخابی در بین لایه ها :با استفاده از کلید ]+Ctrl می توانید لایه انتخابی خود را به زیر لایه زیرین خود انتقال دهید و با کلید [+Ctrl می توانید لایه انتخابی را به بالای لایه های بالایی انتقال دهید .

نکته 10 :

● مخفی کردن حالت انتخاب :برای این کار کافی است پس از انجام عمل انتخاب کلیدهای Ctrl+H را بفشارید . در این حالت انتخاب شما حذف نمی شود بلکه تنها از دید پنهان می گردد و با هر بار نگاه داشتن کلید موس بر روی آن یا درگ کردن آن دوباره ظاهر می گردد .

نکته 11 :

● خلاص شدن از پیکسل های لبه ای سیاه یا سفید :اگر روی تصویری با ترکیبی از عکس های مختلف کار می کنید و تصویری را به آن اضافه می کنید که دارای زمینه سفید یا سیاه بوده است احتمالا لبه های آن دارای پیکسل های سفید یا سیاه است . برای خلاص شدن از این پیکسل ها از منوی Layer گزینه Matting و سپس بسته به رنگ مورد نظر یکی از گزینه های Remove White Matte یا Remove Black Matte را انتخاب کنید .

نکته 12 :

● RGB و CMYK را همزمان ببینید :اگر در حال کار روی یک سند RGB هستید و می دانید که تصویر به منظور چاپ در آخر به حالت CMYK در خواهد آمد ، برای مشاهده تصویر نهایی در حالت CMYK و مقایسه آن با سند RGB فعلی می توانید از منوی Windows گزینه Document و سپس New Windows را انتخاب کنید . با این کار یک نمای دیگر از سند موجود باز می شود . به سند اصلی خود برگردید و به کار خود ادامه دهید . مشاهده می کنید که آنچه انجام می دهید روی سند CMYK شده نیز اعمال می شود .

نکته 13 :

● راهنما ی خط کشی را در محل دلخواه خود قرار دهید :اگر محل دقیقی را که می خواهید خطوط راهنما را روی آنها قرار دهید می دانید می توانید با استفاده از منوی View و گزینه New Guide و وارد کردن محل قرارگیری آنها در کادر محاوره این خطوط را در محل دقیق خود قرار دهید .

نکته 14 :

● برگرداندن آخرین انتخاب :اگر انتخابی انجام داده اید و سپس از انتخاب خارج شده اید و حال پس از انجام یک سری عملیات متوجه شده اید که به انتخاب خود نیاز دارید ، در صورتی که انتخاب دیگری پس از آن انجام نداده باشید می توانید با انتخاب Reselect از منوی Select آخرین انتخاب خود را ظاهر کنید .

نکته 15 :

● تولید کپی ها :زمانی که دکمه یا زبانه یا هر چیز دیگری به وجود آوردید می توانید به سرعت آن را کپی کرده و به تعداد زیاد تکثیر کنید . ابتدا کلید Ctrl را نگه دارید و سپس روی لایه ای که می خواهید آن را کپی کنید کلیک نمائید . ( این کار انتخابی پیرامون هر آنچه در لایه است ایجاد می کند.) ، سپس Alt+Ctrl را نگه دارید و هر تعدادی که می خواهید درگ کنید .

نکته 16 :

● سریعترین راه از پیوند خارج کردن لایه ها :اگر تعداد زیادی از لایه ها را به هم پیوند( Link ) کرده اید و می خواهید سریعا آنها را از حالت پیوند خارج کنید فقط کافی است کلید Alt را نگه دارید و مستقیما روی آیکن قلموی کوچک در دومین ستون کنار لایه فعال کلیک کنید . این کار بلافاصله تمام لایه های متصل شده به لایه مذبور را از حالت پیوند خارج می کند .

نکته 17 :

● برگشت به حالت های پیش فرض فوتوشاپ :احساس می کنید که می خواهید تمام تنظیمات فوتوشاپ به حالتی که Adobe در ابتدا تنظیم کرده بود برگردد ؟ Shift+Alt+Ctrl را نگه دارید و سپس فوتوشاپ را ببندید .یک کادر محاوره از شما می پرسد که آیا می خواهید تنظیمات فوتوشاپ به صورت پیش فرض برگردد .

نکته 18 :

● چطور متن های کوچک خود را بسازیم تا در وب واضح باشند :این امکان که Anti Aliasing نام دارد در نوار Options ابزار تایپ قرار دارد که با دو عدد حرف A در کار یکدیگر نشان داده شده ست و حالت پیش فرض آن بر روی گزینه Sharp است . شما می توانید با تغییر این گزینه ها فونت کوچک خود را واضح تر کنید .

نکته 19 :

● ترسیم خطوط مستقیم :اگر در ترسیم خطوط مستقیم با ابزارهای فوتوشاپ مشکل دارید در هنگام رسم این خطوط کلید Shift را نگه دارید .

نکته 20 :

● خط راهنمای خط کشی را تغییر جهت بدهید :اگر یک خط راهنمای خط کشی افقی دارید و می خواهید سریعا آن را تبدیل به یک خط راهنمای عمودی نمائید کافی است کلید Alt را نگه داشته و بر روی خط راهنما کلیک کنید .

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits