دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اشتراک‌گذاری سریع و آسان در ویندوز 10
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
اشتراک‌گذاری سریع و آسان در ویندوز 10-اشتراک‌گذاری سریع در ویندوز 10 - نحوه اشتراك گذاري فايلها در شبكه ويندوز شما -به اشتراک گذاری فایل بین ویندوز xp و ویندوز 7 -آموزش تصویری به اشتراک گذاری فایل در ویندوز 7-اشتراک گذاری فایل ها و پوشه های سیستمی...

اشتراک‌گذاری سریع و آسان در ویندوز 10

اشتراک‌گذاری سریع و آسان در ویندوز 10

تا پیش از انتشار ویندوز 8، قابلیت اشتراک‌گذاری در ویندوز به معنای استفاده مشترک کاربران متصل به یک شبکه رایانه‌ای از فایل‌ها بود. به عبارت دقیق‌تر شما فایل یا مجموعه‌ای از فایل‌ها را در رایانه خود به اشتراک می‌گذاشتید و دیگر کاربرانی که به هر روش به شبکه‌ شما متصل بودند، می‌توانستند از اطلاعات اشتراک‌گذاری شده‌ شما استفاده کنند.با گسترش استفاده از تلفن‌های‌همراه هوشمند و تبلت‌ها، قابلیت اشتراک‌گذاری در این دستگاه‌ها تعریف جدیدی پیدا کرد.

در این دستگاه‌ها هنگامی که از قابلیت Share یا همان اشتراک‌گذاری کمک می‌گیرید، مجموعه‌ای از سرویس‌ها و برنامه‌هایی که روی دستگاه شما نصب شده به‌نمایش درآمده و به شما این امکان را می‌دهد اطلاعات انتخاب شده را از طریق هریک از این سرویس‌ها یا برنامه‌ها با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. برای مثال شما می‌توانید یک عکس ذخیره شده روی دستگاه هوشمند خود را با دیگر کاربران در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا یک فایل متنی را از طریق ایمیل برای یک یا چند نفر ارسال کرده و به این ترتیب اطلاعات مورد نظر را با آنها به اشتراک بگذارید.

در ویندوز 8 این نوع قابلیت اشتراک‌گذاری برای رایانه‌ها نیز طراحی شد. به‌این‌ترتیب شما هنگام استفاده از سیستم‌عامل ویندوز نیز می‌توانید فایل‌های خود را انتخاب کنید و از طریق سرویس‌های آنلاین یا برنامه‌هایی که قابلیت اشتراک‌گذاری دارد، آن را با دیگر کاربران مشترک شوید. این قابلیت در ویندوز 8 با استفاده از نوار Charm و کلیک روی گزینه‌ Share امکان‌پذیر بود،اما در ویندوز 10 چنین گزینه‌ای وجود ندارد! البته این گزینه در نوار Charm وجود ندارد و در این مطلب قصد داریم شما را با مکان جدید گزینه‌ Share در ویندوز 10 و روش استفاده از آن در این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز آشنا کنیم.

اشتراک‌گذاری سریع و آسان در ویندوز 10

قدم اول: انتخاب فایل‌های موردنظر

در ویندوز 10 برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها ‌باید از ویندوز اکسپلورر کمک بگیرید؛ سپس با کلیک روی آیکون Computer یک پنجره ویندوز اکسپلورر را باز کرده و به محل ذخیره‌سازی فایل موردنظر روی هارد‌دیسک بروید. پس از مشاهده فایل موردنظر آن را به حالت انتخاب درآورده و به مرحله بعد مراجعه کنید.توجه داشته باشید هر فایلی با هر سرویس قابل اشتراک‌گذاری نیست. برای مثال یک فایل اجرایی exe یا Dll توسط فیسبوک قابلیت اشتراک‌گذاری ندارد.

قدم دوم: منوی اشتراک‌گذاری

همان‌طور که گفتیم دسترسی به گزینه‌ Share از نوار Charm امکان‌پذیر نیست. برای دسترسی به این گزینه از تب Share در پنجره‌ ویندوز اکسپلورر کمک بگیرید. با کلیک روی این تب، گزینه‌ Share با آیکون همیشگی آن که شامل سه نقطه روی محیط یک دایره است، به‌نمایش درمی‌آید.توجه داشته باشید باتوجه به نوع یا تعداد فایل‌های انتخابی شما ممکن است گزینه‌ Share غیرفعال باشد و گزینه‌های دیگری همچون zip یا Email و... فعال باشد. به‌عنوان مثال هنگامی که چند فایل را همزمان انتخاب کنید گزینه‌ Email فعال است.

قدم سوم: انتخاب ابزار اشتراک‌گذاری

پس از انتخاب فایل موردنظر و کلیک روی Share، نوار اشتراک‌گذاری برای شما به‌نمایش درآمده و باتوجه به نوع فایل و ابزارهای موجود در سیستم‌عامل، گزینه‌هایی به‌عنوان کانال اشتراک‌گذاری در اختیار شما قرار می‌گیرد. با انتخاب هریک از گزینه‌های موردنظر و ادامه مراحل می‌توانید براحتی اطلاعات موردنظرتان را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری سریع و آسان در ویندوز 10

تنظیمات اشتراک‌گذاری

چنانچه قصد دارید فهرست گزینه‌های در دسترس برای اشتراک‌گذاری را مدیریت کرده یا در آنها تغییراتی اعمال کنید ‌باید به منوی Settings در سیستم‌عامل بروید و پس از مراجعه به بخش System، گزینه‌ Share را از سمت چپ انتخاب کرده و در ادامه در سمت راست تغییرات موردنظرتان را اعمال کنید.

توجه: در ویندوز 8 شما می‌توانستید از هر بخش از ویندوز به نوار Charm دسترسی یافته و با کلیک روی Share اطلاعات موردنظر را به اشتراک بگذارید. با وجود تغییر در این قابلیت و دسترسی به این گزینه از پنجره‌ ویندوز اکسپلورر، امکاناتی مانند اشتراک‌گذاری یک سایت از مرورگر امکان‌پذیر نیست، اما احتمال می‌رود تا انتشار نسخه‌نهایی ویندوز 10 برای این مشکلات راه‌حل مناسبی ارائه شود.

یکی از ساده‌ترین کارها در نسخه‌های مختلف ویندوز، افزودن میانبر برنامه‌ها به دسکتاپ بوده است.همان‌طور که می‌دانید برای انجام این کار در هر بخشی بخصوص منوی استارت، روی آیکون برنامه موردنظر کلیک راست ماوس را فشار داده و از منوی باز شده به گزینه‌ Send to رفته و Desktop را انتخاب می‌کردید.متاسفانه در ویندوز 8.1 با تغییراتی که در منوی استارت اعمال شده و پیدایش صفحه‌ شروع، گزینه‌ای برای افزودن میانبرهای موجود به دسکتاپ مشاهده نمی‌شود.

به این ترتیب یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای افزودن میانبر برنامه‌ها به دسکتاپ استفاده کنید، مراجعه به محل ذخیره‌سازی فایل اجرایی برنامه و طی مراحل کلیک راست همچون روال گذشته است. انجام این کار نیز برای بسیاری از کاربران دشوار است و دسترسی به محل ذخیره‌سازی و فایل اجرایی نرم‌افزارهایی همچون اتوکد، فتوشاپ و... ممکن است کمی دشوار باشد. دوست دارید به روشی بسیار ساده، میانبر هریک از برنامه‌های دلخواه خود را از صفحه‌ شروع به دسکتاپ اضافه کنید؟ از ترفند زیر کمک بگیرید:

روش اول: اجرای برنامه موردنظر

ـ برنامه‌ موردنظرتان را اجرا کنید.ـ از نوار وظیفه‌ ویندوز (Taskbar) روی گزینه‌ اختصاص یافته به برنامه کلیک راست کرده، سپس کلید Shift راپایین نگه داشته و روی آیکون برنامه در پنجره‌ به‌نمایش درآمده دوباره کلیک راست کنید.ـ اکنون به منوی Send to رفته و گزینه‌ Desktop را کلیک کنید.

روش دوم: میانبر نوار وظیفه

ـ در این روش باید ابتدا در صفحه‌ شروع روی آیکون برنامه کلیک راست کرده و گزینه pin to taskbar را انتخاب کنید.ـ پس از اضافه شدن میانبربرنامه به نوار وظیفه، بدون آن‌که آن را اجرا کنید کلید Shift را پایین نگه داشته و روی آیکون برنامه در نوار وظیفکلیک راست کنید.ـ در منوی به‌نمایش درآمده به گزینه‌ Send to مراجعه کرده و Desktop را کلیک کنید.توجه: به‌کارگیری هریک از این روش‌ها در ویندوز 7 نیز امکان‌پذیر است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits