دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه غذای خوشمزه درست کنیم؟
13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اسرار خانه داري-مهارت هاي زندگي-شستشو-نظافت-لکه گيري-شستشوي منزل-نظافت منزل-گل و گياه-نکات مهم آشپزي-نکات آشپزي-۵ دستورالعمل پخت غذاهای خوش مزه-دستورالعمل پخت غذاهای خوش مزه- غذاهای خوش مزه-مایعات طعم دار-بافت غذا

چگونه غذای خوشمزه درست کنیم؟

چگونه غذای خوشمزه درست کنیم؟

بهترین آشپز دنیا هم که باشید، وقتی اسم میهمان و میهمانی شام بیاید، دست و پایتان را گم می کنید و استرس می گیرید که حالا چه کار کنم ...

و چطوری غذا درست کنم که باب میل میهمان ها باشد و چه جوری هنر آشپزی ام را به رخ همه بکشم؟! حتما شما هم «نیکول کیدمن» هنرپیشه معروف هالیوود را می شناسید و شاید فکر کنید او آنقدر شهرت دارد و مشغول است که اصلا وقتی برای آشپزی ندارد اما بهتر است بدانید اینطور نیست! خانم کیدمن دوست دارد تا حد امکان خودش آشپزی کند و غذاهای خانگی را به غذاهای محل کار یا رستوران ترجیح می دهد. او هر وقت بیکار می شود، سری به سایت های آشپزی می زند تا با جدیدترین و سالم ترین روش های پخت آشنا شود. ما هم قصد داریم در این مقاله، چند روش ساده اما کاربردی را برای خوش طعم کردن غذاها به شما آموزش بدهیم.

چگونه غذای خوشمزه درست کنیم؟

▪ افزودن نمک

هنگامی که صحبت از کاربرد ادویه جات به میان می آید، میزان نمک مصرفی به دلیل تأثیر خاص آن بر طعم غذا نسبت به سایر ادویه ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. از این رو باید توجه داشت نمک گوشت و مرغ را قبل از کباب کردن به آنها افزوده و یا نمک ماکارونی را قبل از قرار دادن ظرف آب روی حرارت، به آن اضافه کرد. معمولاً افزودن دو قاشق غذاخوری نمک در شش لیتر آب مناسب است.

چگونه غذای خوشمزه درست کنیم؟

▪ مایعات طعم دار

استفاده منحصر از آب در پخارپز کردن سبزیجات، گرم کردن غذا، تهیه سوپ و... از طعم و کیفیت غذا می کاهد. از این رو استفاده از آب گوشت، مرغ و سبزیجات برای پخت غذا و برنج طعم آنها را بهبود می بخشد.

چگونه غذای خوشمزه درست کنیم؟

▪ ترشی غذا

گاهی حتی با وجود مناسب بودن سطح نمک در غذا، غذا طعم مطلوبی ندارد. باید دقت داشت که آیا میزان ترشی غذا مطلوب است یا باید با افزودن آبلیمو و یا مقداری سرکه طعم آن را بهبود بخشید. افزودن آبلیمو به غذا نه تنها طعم آن را بهتر می کند، بلکه به ایجاد تعادل دو طعم بین شیرین و ترش نیز کمک می کند. علاوه بر این در افرادی که در برنامه غذایی خود از نمک استفاده نمی کنند استفاده از آب لیمو یا سرکه جایگزین های مناسبی برای نمک خواهند بود.

چگونه غذای خوشمزه درست کنیم؟

استفاده از کره

استفاده از کره طبیعی به دلیل مزه خاص آن طعم غذا را بهبود می بخشد، این در حالی است که امروزه معمولاً کره گیاهی یا مارگارین جایگزین کره طبیعی شده است.

چگونه غذای خوشمزه درست کنیم؟

▪ بافت غذا

استفاده از مواد غذایی با بافت های مختلف در تهیه غذا، آن را خوش طعم تر خواهد کرد. برای مثال ترد بودن پوست مرغ سوخاری و تضاد آن با گوشت نرم داخل آن، مرغ را لذیذتر خواهد کرد.

برای دستیابی به این هدف باید سعی شود تا بافت های مختلف در تهیه غذا مورد استفاده قرار بگیرند برای مثال خرد کردن کرفس در پوره سیب زمینی، استفاده از خرده های نان سرخ شده روی ماکارونی و... بر طعم غذا می افزاید.

گردآوری توسط:مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (13 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits