دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاثیر دهان شویه در نظافت منزل
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آنچه باید درباره دهانشویه ها بدانید- میکروب زدایی بادهان شویه در نظافت خانه-اسرار خانه داري-مهارت هاي زندگي-شستشو-نظافت-لکه گيري-شستشوي منزل-نظافت منزل-گل و گياه-نکات مهم آشپزي-نکات آشپزي-هنر درخانه-برس-صفحه کلید-دستمال خشک-دهان شویه-میکروب-تمیز...

تاثیر دهان شویه در نظافت منزل

تاثیر دهان شویه در نظافت منزل

شاید اگر از بعضی ها بپرسیم شما از دهانشویه استفاده می کنید یا نه؟ این طور جواب بدهند: «برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن هم فرصت نداریم چه برسد به دهانشویه ...» هر چند دهانشویه ها، نقش اصلی در بهداشت و نظافت دهان و دندان ندارند اما استفاده از آنها به بهبود سلامت دهان و دندان کمک زیادی می کند...

تاثیر دهان شویه در نظافت منزل

بیشتر دهانشویه ها به دهان حس تازگی و طراوت می بخشند، گروهی از آنها به برطرف شدن بوی بد دهان کمک می کنند و بسیاری از دهانشویه ها که به منظورهای خاص درمانی تهیه می شوند، در بهبود بیماری های لثه و جلوگیری از پوسیدگی های دندانی موثر هستند. با تمام تاثیرات مثبتی که دهانشویه ها در سلامت دهان و دندان دارند، به یاد داشته باشید که استفاده از آنها هرگز جای مسواک و نخ دندان را نخواهد گرفت و این دو مورد همچنان نقش مهم و اصلی را در بهداشت دهان و دندان بازی می کنند.

تاثیر دهان شویه در نظافت منزل

علاوه بر استفاده از دهانشویه ها در درمان دندان و تمیز کردن آن استفاده های دیگری در زمینه خانه داری ارد که برایتان ذکر شده.


صفحه کلید کامپیوتر به دلیل استفاده زیاد و اغلب توسط کاربران متعدد به سرعت آلوده می شود تا جایی که به گفته متخصصان در هر ۴/۶ سانتیمتر مربع از صفحه کلید،64 باکتری وجود دارد. اگرچه در نظر بسیاری از افراد تمیز کردن آن بدون آسیب دیدن صفحه کلید امکان پذیر نیست اما راه های ساده ای برای رفع آلودگی و میکروب از روی صفحه کلید وجود دارد.

تاثیر دهان شویه در نظافت منزل

برای تمیز کردن صفحه کلید به یک عدد برس یا فرچه با ضخامت یک سانتیمتر دهان شویه، یک عدد کاسه کوچک، آب گرم و دستمال خشک و نرم نیاز است. ابتدا تمام اتصالات صفحه کلید را جدا کرده و با استفاده از یک دستمال نرم غبار روی آن را پاک کنید. دهان شویه و آب گرم را به نسبت مساوی در یک کاسه با هم ترکیب کنید. (استفاده از دهان شویه مناسب تر از مواد شوینده است زیرا علاوه بر تمیز کردن صفحه کلید به دلیل برخورداری از خاصیت ضدباکتریایی، صفحه کلید را ضدعفونی می کند.)

تاثیر دهان شویه در نظافت منزل

قلم مو را درون محلول دهان شویه و آب گرم زده و پس از گرفتن رطوبت اضافه سطح صفحه کلید را با فرچه تمیز کنید. توجه داشته باشید رطوبت بیش از حد فرچه به صفحه کلید آسیب می رساند. پس از تمیز شدن سطح صفحه کلید دوباره روی آن را با دستمال خشک پاک کنید. پس از اطمینان از خشک شدن کامل صفحه کلید آن را به کامپیوتر وصل کنید.

در صورتی که محلول دهان شویه در دسترس نیست، امکان استفاده از سرکه به جای آن وجود دارد.

گردآوری توسط:مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits