دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نکات جالب در مورد نحوه استفاده و قرار دادن مسواک
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خطر قراردادن مسواک در دستشویی- حقایقی درباره مسواک- گذاشتن مسواک در توالت- بدترین محل برای قرار دادن مسواک-نگهداری مسواک-خراب شدن مسواک-خرین مسواک نو-جزییات مسواک خوب-انواع مسواک

نکات جالب در مورد نحوه استفاده و قرار دادن مسواک

نکات جالب در مورد نحوه استفاده و قرار دادن مسواک

اگر شما هم مثل بقیه مسواک و خمیر دندان خود را در جای مخصوص آن یعنی روی سینک دستشویی یا کمد سینک گذاشته اید یا اینکه چون مسواک شما در دارد مطمئن هستید که مشکلی ایجاد نمی شود همین الان مسواک را از آن محیط خارج سازید. بدترین محل برای قرار دادن مسواک سینک دست‌شویی است.

نکات جالب در مورد نحوه استفاده و قرار دادن مسواک

به گفته محققان و میکروب‏شناسان دانشگاه آریزونا، به طور متوسط در یک کاسه توالت حدود ۳ میلیون میکروب وجود دارد. این میکروب‏ها می‏توانند تا ۲ متر جابه‌جا شوند و روی زمین، دیوارها و روی مسواک قرار بگیرند. بهتر است مسواک را بیرون توالت در کابینت دارو یا یکی از کابینت‏های آشپزخانه نگهداری کنید.

نکات جالب در مورد نحوه استفاده و قرار دادن مسواک

در زیر نکاتی در مورد استفاده بهتر از مسواک ذکر شده:

چه زمانی مسواک بزنیم بهتر است؟

خیلی ها عادت دارند به محض بیدار شدن، از رختخواب به دستشویی بروند و مسواک بزنند؛ ولی بعد از صبحانه زود لباس می پوشند و سرکارشان می روند بدون این که مسواک بزنند! ولی به نظر شما بهتر است قبل از صبحانه مسواک زد یا بعد از آن؟ توصیه ما دندان پزشکان این است که حتما بعد از صبحانه مسواک بزنید؛ مسواک زدن قبل از صبحانه به خوش بو شدن محیط دهان شما کمک می کند؛ ولی این مسواک زدن انتخابی است.

روش درست این است که پس از صبحانه مسواک بزنید چون پس از صبحانه باقی مانده مواد غذایی درون شیارهای دندان های شما جمع می شوند و باقی ماندن این مواد در طول روز در آنجا، باعث پوسیدگی دندان های شما می شود بنابراین اگر قرار است از بین قبل و بعد از صبحانه مسواک زدن یکی را انتخاب کنید، بعد از صبحانه را پیشنهاد می کنیم.

نکات جالب در مورد نحوه استفاده و قرار دادن مسواک

● زمان خرید مسواک نو

بهتر است هر ۳ ماه یک بار مسواک قدیمی تان را دور بیندازید و یک مسواک جدید بخرید، تغییر شکل و کج و معوج شدن موهای مسواک نشانه آن است که باید به فکر خرید مسواک جدیدی بیفتید البته اگر نیروی دست شما حین مسواک زدن خیلی زیاد و بیش از اندازه باشد، موهای مسواک تان زودتر از فرم می افتند، بنابراین مسواک تان زودتر کهنه می شود. پس از خرید مسواک نو، برای جلوگیری از آسیب لثه ها و دندان های تان با نیروی کمتری، مسواک بزنید.

نکات جالب در مورد نحوه استفاده و قرار دادن مسواک

● اگر مسواک جواب بعضی از ایرادات دندانی من را ندهد!

زمانی که از مسواک استفاده کردید ولی برخی مشکلات دندان های تان از بین نرفت برای افزایش زیبایی، افزایش شفافیت یا تغییر فرم دندان ها و به دست آوردن لبخند زیبا به یک درمان معمولی مانند سفید کردن یا چسباندن پوشش های سرامیکی لامینت نیاز دارید. لامینت پوسته ای نازک از جنس چینی است که سطح بیرون و لبه دندان ها را می پوشاند و در مواردی از قبیل بلند کردن دندان های کوتاه، بستن فاصله بین دندان ها و... به زیباتر شدن لبخند شما کمک می کند.

نکات جالب در مورد نحوه استفاده و قرار دادن مسواک

● از همین امشب مهربانی را شروع کنید

حسابی خواب تان می آید و آماده اید در رختخواب شیرجه بزنید ولی یک کار باقی مانده است و آن هم سر زدن به آخرین دوستی است که در طول روز با او ملاقات می کنید؛ «مسواک عزیز» را می گوییم. با بی حوصلگی به دستشویی می روید، خمیردندان را روی مسواک می گذارید و جلوی تلویزیون برمی گردید. در حالی که غرق تماشای آخرین صحنه های فیلم هستید، دندان های تان را تند تند مسواک می زنید. این عمل حتی یک دقیقه هم نمی شود.

نکات جالب در مورد نحوه استفاده و قرار دادن مسواک

اگر از شما سوال کنند کدام قسمت از دندان های تان را مسواک زده اید، به یاد ندارید، چون در حالی که غرق تماشای آخر فیلم بودید، مثل هر شب و به صورت خودکار در کوتاه ترین زمان ممکن دندان های تان را مسواک زده اید!

یک لحظه صبر کنید. حتما قبول دارید شما همین یک دست دندان را دارید و اگر هر یک از آن ها را از دست بدهید، دندان تازه ای به جای آن رویش پیدا نخواهد کرد و باید تا آخر عمر با جای خالی آن کنار بیایید. از همین امشب با دندان های تان مهربان تر باشید. لحظاتی را فقط به مسواک زدن اختصاص دهید. جلوی آینه بایستید و با این روش جدید، دندان های تان را مسواک بزنید.

نکات جالب در مورد نحوه استفاده و قرار دادن مسواک

● به سرزمین های فراموش شده سربزنید

همیشه عادت کرده ایم از سطح جونده یا سطح «لپی گونه ای» دندان ها مسواک زدن را شروع کنیم بنابراین بیشتر اوقات وقتی نوبت به سطح زبانی دندان ها می رسد، یا دست مان خسته شده یا مسواک زدن در این سطح از دندان ها را از قلم می اندازیم بنابراین از امشب به بعد، اول سطح زبانی دندان ها، بعد سطح جونده و آخر از همه سطح گونه ای دندان های تان را مسواک بزنید.

نکات جالب در مورد نحوه استفاده و قرار دادن مسواک

هنگامی که سطح جونده را مسواک می زنید، موهای مسواک را روی این سطح نکشید. این کار نه تنها موجب نمایش سطح دندان ها می شود، بلکه عمق شیارهای سطح دندان را نیز پاک نخواهد کرد. روش درست آن است که موهای مسواک را روی سطح جونده دندان ها فشار دهید و مسواک را فقط در جای خود لرزش دهید. به این ترتیب، عمق شیارها که محل اولیه ایجاد پوسیدگی است، پاک خواهد شد.

نکات جالب در مورد نحوه استفاده و قرار دادن مسواک

پشت دندان های جلویی و پشت آخرین دندان های موجود در هر قوس فکی که معمولا دندان های عقل هستند، سرزمین های فراموش شده ای در دهان شما هستند که مسواک کمتر به این سرزمین ها پا می گذارد. برای پاک کردن این سطوح، مسواک تان را به صورت عمودی گرفته و یک زاویه ۴۵ درجه به آن بدهید. در این وضعیت موهای مسواک به این سطوح رسیده و می تواند کاملا این سطوح را پاک کند.

نکات جالب در مورد نحوه استفاده و قرار دادن مسواک

هیچ مسواکی معجزه نمی کند: برخی کارخانجات تولیدکننده مسواک مدعی هستند به دلیل ایجاد تغییراتی اندک در نحوه قرار گیری، طول و سختی پرزها و مسواک، محصول آن ها بهترین طراحی است و طرح جدید مسواک ارائه شده آن ها، بهترین کارایی را دارد. اگرچه ادعا می شود بعضی از انواع مسواک های جدید، پلاک های میکروبی را بهتر از این می برند، ولی در کاربرد علمی و تحقیقات، نشان داده شده هیچ یک برتری مشخصی بر دیگری ندارند و هیچ مسواکی قادر نیست همه پلاک ها را بردارد. به نظر دندان پزشکان، روش مسواک زدن صحیح مهم تر از نوع مسواک است.

گردآری توسط:مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits