دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه زدودن گرد و غبار میز چوبی
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راهکارهایی برای مقابله با گرد و غبار در منزل- چطور غبار را از روی میزهای چوبی پاک کنیم- راههای تمیزکردن وسایل چوبی- طریقه پاک کردن واز بین بردن انواع لکه ها- ترفند های خانه داری-تمیز کردن خانه-تمیز کردن گردو غبار-تمیز کردن خانه-بهترین دستمال برای...

نحوه زدودن گرد و غبار میز چوبی:

نحوه زدودن گرد و غبار میز چوبی

خانم های خانه دار همیشه از دردسرهای زدودن گرد و غبار از روی وسایل گلایه دارند زیرا در هر حال حجم زیادی از این گرد و غبار از راه درها و پنجره ها به محیط خانه وارد می شود. البته غبارها همیشه از بیرون وارد نمی شوند بلکه گاهی بر اثر تجزیه طبیعی وسایل در خانه به وجود می آیند.

مهم این است که بدانیم چطور می شود از شر آنها خلاص شد یا حداقل از حجم آنها در خانه کم کرد. الیاف گیاهی، تجزیه بعضی از حشرات که در نقاط تاریک خانه پنهان می شوند، جست و خیز حیوانات خانگی، موی افراد خانه، باکتری هایی که خواه ناخواه در محیط زندگی انسان ها وجود دارند، کپک مواد غذایی مانده و خاک و شنی که با کفش و لباس وارد خانه می شود تمام آن چیزهایی هستند که در خانه تولید گرد و غبار می کنند.

محل های تجمع و گاه تولید گرد و غبار در خانه ها، فرش ها، پارچه ها، وسایل به هم ریخته، خرت و پرت های به دردنخور، کتاب ها، مجله ها، مبل ها، بالش ها و شومینه ها هستند. همچنین استفاده از جاروبرقی هایی که فیلتر قوی ندارند و قدرت مکش آنها پایین است، باعث به وجود آمدن غبار بسیار در محیط خانه شما می شود.

نحوه زدودن گرد و غبار میز چوبی
نحوه تمیز کردن میز چوبی:

1- روی میز را با جاروبرقی تمیز کنید
جاروبرقی غبار روی میز را کاملا از بین می‌برد. برای جلوگیری از خط و خش از سر باریک مخصوص گردوغبار استفاده کنید. سر باریک را به‌آرامی تا زمان محو شدن غبار روی کل سطح میز بگیرید.

2- دستمال گردگیری را فراموش نکنید
از دستمال مخصوص گردگیری استفاده کنید. دستمال‌های میکروفیبر معروف به دستمال جادویی نرم بوده، بدون نیاز به مواد پاک‌کننده سطوح مختلف را به‌راحتی تمیز می‌کنند.
برای تاثیر بیش‌تر قبل از استفاده آن‌ها را کمی نم‌دار کنید.
دستمال را چهارلا کرده، هر بار یک گوشه از میز را با قسمت‌های تمیز آن پاک کنید.

3- از گردگیرهای دستی یا برقی مخصوص استفاده کنید
گردگیرهای استاتیک از هزاران فیبر کوچک ساخته شده‌اند که مانند آهن‌ربا گردوغبار را به خود جذب می‌کنند. گردگیرهای از جنس لانولین طبیعی به راحتی گردوغبار را پاک و در خود نگه می‌دارد.

4- از اسپری‌های تمیزکننده استفاده کنید
بعد از به کار بردن موارد فوق، برای تمیز کردن غبار از سطح میز و براق شدن آن از اسپری مخصوص استفاده کنید. این اسپری‌ها مانع نفوذ غبار به داخل چوب می‌شوند به شرطی که از نوع مخصوص و مناسب چوب استفاده کنید. بعضی از آن‌ها مخصوص وسایل تصویری و برقی هستند.

5- برای تمیز ماندن سطح میز کل خانه را تا جای ممکن از گردوغبار تمیز نگه دارید
حداقل هفته‌ای یک‌بار کل اتاق‌ها را گردگیری کنید. برای این کار از سقف و وسایل روی دیوار شروع کنید و تا روی میز و کابینت‌ها و کف زمین ادامه دهید. تا جای ممکن از جاروبرقی استفاده کنید. می‌توانید از گردگیرهای برقی برای تمیز کردن همه چیز استفاده کنید.
روی فرش‌ها جاروبرقی بزنید. پرده‌ها را تکان داده، روی وسایل و قرنیز دیوار را گردگیری کنید.

گردآوری توسط:مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits