دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه لکه شکلات روی لباس را تمیز کنیم؟
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چطور لکه شکلات را از روی لباس پاک کنیم- چطور لکه شکلات را از روی لباس سفید پاک کنی- چگونه لکه های لباس را پاک کنیم- چگونه لکه ها را پاک کنیم-از بین بردن لکه,ماز بین بردن لکه بستنی شکلاتی-جلوگیری از پخش نشدن لکه بستنی-کاربرد پدر لباسشویی

چگونه لکه شکلات روی لباس را تمیز کنیم؟

چگونه لکه شکلات روی لباس را تمیز کنیم؟

لکه شکلات اگر به موقع تمیز نشود، در اثر گرما به لکه ثابت تبدیل خواهد شد. تا زمانی که لکه را با آب گرم نشسته‌اید، روش‌های زیر در پاک شدن آن موثر است.

1- برای جلوگیری از پخش شدن لکه، لباس را پشت و رو کنید و روی پشت پارچه کار کنید. تا لکه بیرون آید و داخل بافت پارچه نفوذ نکند. قسمت لک‌شده را روی چند لایه دستمال کاغذی قرار دهید.


2- یک قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی، نصف قاشق چای‌خوری آمونیاک و یک پیمانه آب سرد را ترکیب کنید.


3- با استفاده از یک پارچه بدون پرز، لکه را به آمونیاک آغشته کنید. پارچه را به هم نمالید. هدف انتقال شکلات به دستمال کاغذی است نه مالیده شدن همه چیز به هم و پخش شدن شکلات به پارچه.


4- اگر لکه با آمونیاک پاک نشد، با پراکسید هیدروژن 3 درصد امتحان کنید. مایع را روی لکه بریزید و چند دقیقه صبر کنید. سپس این قسمت را کاملا با آب بشویید.

نکته: پراکسیدهیدروژن رنگ بعضی از پارچه‌های تیره را می‌برد، قبل از استفاده، آن را امتحان کنید.
همچنین نکاتی در مورد لکه بستنی بر روی لباس ذکر می کنیم.


بستنی شکلاتی لکه چسبناکی از خود بر روی لباس بر جا می‌گذارد که هر گونه معطلی در پاک‌کردن مخلوط شکلات، تخم‌مرغ، شیر و سایر مواد تشکیل‌دهنده آن باعث ثابت شدن آن بر روی لباس می‌شود.

هر چه لکه تازه‌تر باشد، تمیز کردن آن آسان‌تر است. فقط به یاد داشته باشید که لباس را داخل خشک کن نیندازید که این کار باعث ثابت شدن لکه شده و دیگر پاک نخواهد شد.

چگونه لکه شکلات روی لباس را تمیز کنیم؟

1- بستنی را با دقت بوسیله یک قاشق از روی لباس بردارید. پارچه را زیر شیر آب برده، به پاک کردن آن ادامه دهید.

2- دستمال کاغذی را روی لباس بگذارید تا رطوبت و باقی‌مانده لکه را به خود جذب کند. دستمال را چند بار عوض کنید.

3- لباس را داخل ظرفی حاوی مقداری آب‌گرم، ½ قاشق چای‌خوری پودر ماشین ظرفشویی و 1 قاشق غذاخوری آمونیاک به مدت 30 دقیقه خیس کنید.

4- لباس را با آب سرد بشویید سپس از لکه‌بر آنزیم‌دار استفاده کنید. بگذارید لباس یک ساعت و نیم داخل لکه‌بر باقی بماند.

5- در آخرین مرحله لباس را داخل ماشین لباسشویی شسته تا آخرین آثار لکه از بین برود. شستشو را با توجه به نوع پارچه انجام دهید. در این مرحله از پودر لباسشویی و سفیدکننده اکسیژن استفاده نمایید و قبل از زدن دور خشک‌کن مطمئن شوید که لکه کاملا از بین رفته است. در غیر این صورت اثر لک دیگر از بین نخواهد رفت و بر روی لباس ثابت خواهد ماند.

گردآوری توسط:مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits