دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاربردهای جوش شیرین در خانه داری
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جوش شیرین و خانه داری- کاربرد جوش شیرین در خانه داری- خواص متنوع جوش شیرین در خانه داری-خواص جوش شیرین-ضررهای جوشی شیرین-از بین بردن بوی سیگار-از بین رفتن لکه های لباس کثیف-از بین بردن بوی گریس-نرم کننده های طبیعی-چگونگی سفید کردن دندان ها-از بین...

کاربردهای جوش شیرین در خانه داری:

کاربردهای جوش شیرین در خانه داری

یک بسته جوش‌شیرین کافیست تا لباس‌ها و پارچه‌های کتان شما همیشه تمیز باشند.


1 - اگر جزو افرادی هستید که سبد لباس‌های کثیف را تا زمان شستشو داخل کمد می‌گذارید، برای از بین رفتن بوی نامطبوع و بو نگرفتن لباس‌های تمیز، مقداری جوش‌شیرین روی آن‌ها بپاشید.

2 - برای از بین بردن بوی سیگار از روی لباس، ½ پیمانه جوش‌شیرین را تقریبا داخل 4 لیتر آب حل کنید. لباس را قبل از شستشو یک ساعت داخل آن خیس کنید تا خوشبو شود. از این روش برای لباس‌هایی که بوی کلر و عرق می‌دهند نیز استفاده کنید.

3 - به جای خرید نرم‌کننده‌های آماده، ½ پیمانه جوش‌شیرین در دور آبکشی به ماشین لباسشویی اضافه کنید تا لباس‌ها نرم‌تر شده، بوی تازه‌تری دهند.

4 - زمانی که لباس‌های شما بوی گریس، روغن یا بنزین می‌دهد، آن‌ها را داخل کیسه زباله گذاشته، رویشان‌ جوش‌شیرین بپاشید. در آن را دو روز ببندید تا مانع انتشار و باعث از بین رفتن بو شده، سپس طبق معمول بشویید.

5 - به پودر لباسشویی ¼ تا ½ پیمانه جوش‌شیرین اضافه کنید تا هم حکم نرم‌کننده را داشته و هم قدرت پاک‌کنندگی پودر بیش‌تر شود.

کاربردهای جوش شیرین در خانه داری

کاربردهای دیگر جوش شیرین عبارتست از:


برای سفید کردن دندان ها کافیست مسواک را با کمی جوش شیرین آغشته کرده و دندان ها را با آن تمیز کرد.

برای رفع بوی بد پا یک لگن را با آب ولرم و کمی جوش شیرین پر کرده و پاها را ۵ تا ۱۰ دقیقه درون آن قرار دهید.

با پاشیدن کمی جوش شیرین به داخل کفش ها به راحتی بوی بد آن از بین می رود.

برای از بین بردن بوی دست ها پس از خرد کردن پیاز و سیر و یا تمیز کردن ماهی، کافیست دست های خود را با آب و کمی جوش شیرین شستشو دهید.

با ترکیبی از نمک، آب و جوش شیرین یک پاک کننده قوی برای جرم های کنار حمام بسازید.

از جوش شیرین به همراه آب می توان یک لایه بر ملایم برای پوست صورت و بندهای انگشتان استفاده کرد که برای آرنج ها و زانوها بسیار مناسب است.

با یک لیف و کمی جوش شیرین به راحتی می توانید پوست دورناخن ها را نرم و لطیف کرده و ناخن هایی شفاف نیز داشته باشید.

در صورتی که زیورآلات طلای شما کدر شده اند با یک مسواک و کمی جوش شیرین مثل روز اول درخشان می شوند. جوش شیرین تمام جرم های روی زیورآلات را به راحتی پاک می کند.

با ریختن کمی جوش شیرین در جا سیگاری منزل می توانید تا حدی از بوی سیگار در امان باشید.

کاربردهای جوش شیرین در خانه داری

اما با تمام محاسنی را که برای جوش شیرین شمردیم، جا دارد که به مضرات این سفید کننده ارزان قیمت نیز اشاره ای داشته باشیم :


استفاده از جوش شیرین درتولید نان مانع از انجام تخمیر صحیح د ر نان شده، همچنین موجب اختلال درجذب کلسیم، آهن و روی می شود و ارزش غذایی نان را کاهش می دهد.


مصرف جوش شیرین در هر نوع غذا، نان، شیرینی و ... موجب بروز عوارض سوء گوارش، پوکی استخوان و کم خونی شده ضمن اینکه ضایعات و دور ریز اطراف نان نیز افزایش می یابد.

گردآوری توسط: مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits