دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش تمیز کردن و چربی زدایی زودپز برقی
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تمیز کردن زودپز برقی و چربی زدایی آن : در این مطلب روشی ساده و کاربردی را برای تمیز کردن زودپز برقی برای شما بررسی می کنیم تا بتوانید به راحتی این کار را انجام داده و از تمیزی این وسیله لذت ببرید.

برای تمیز کردن زودپز برقی نیاز است تا یک سری اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید این کار را به درستی انجام داده و هیچ مشکلی برای دستگاه شما ایجاد نشود. در ادامه نکات انجام این کار را برای شما بیان می کنیم.

تمیز کردن زودپز برقی در خانه

برخی از وسایل هستند که نمی توانید آن ها را با استفاده از آب و مایع ظرفشویی شسته و یا آن ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید با این حال بهتر است آن ها را هر از چند گاهی تمیز کنید تا چربی ها و آلودگی هایی که روی آن ها وجود دارد را بتوانید به راحتی تمیز کنید زیرا هر نوع چربی بعد از مدتی ماندگارتر خواهد شد و مشکلاتی را برای شما ایجاد می کند.
بسیاری از افراد هستند که با تمیز کردن این وسیله در آشپزخانه مشکل دارند و نمی دانند که برای تمیز کردن این وسیله باید چه کاری را انجام دهند. در واقع در این زودپزها لبه هایی وجود دارد که در حین پختن غذا مقداری از غذا لای آن ها گیر می افتد و بیرون آوردن این مواد بسیار سخت خواهد بود ولی شما می توانید با استفاده از بخار شوی لباس به راحتی این کار را انجام دهید.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن زودپز

چاقوی کره خوری
بخار شوی دستی لباس
پارچه نازک

تمیز کردن زودپز برقی

پاکسازی زودپز برقی از چربی

برای این که بتوانید لبه های زودپز برقی را تمیز کنید نیاز است تا بخار شوی دستی را روشن کنید و آن را در لبه های درب زودپز قرار دهید. به آرامی می توانید این دستگاه را دور تا دور زودپز حرکت دهید. این کار شما باعث می شود که مقداری از غذاهای باقی مانده در بخار شو جمع گردد.
شیارها و لبه های بخار پز را از یاد نبرید. بعد از این که کارتان با بخار شو تمام شد یک پارچه نازک بردارید و آن را به لبه بکشید تا بتوانید تمامی لکه ها را از درون آن پاک نمایید. این کار کمی سخت است از این رو شما می توانید به راحتی با استفاده از چاقوی کره خوری این کار را انجام دهید.

بعد از این که تمامی لکه ها را از بین بردید باید دوباره لبه ها را چک کنید و اگر غذاها هنوز هم در لبه های این دستگاه قرار دارند روش گفته شده را یک بار دیگر تکرار کنید تا بتوانید زودپز برقی خود را مانند روز اول تمیز و نو کنید.
دقت در این کار بسیار مهم می باشد و باعث می شود که زودپز شما آسیب ندیده و به راحتی تمیز شود و به صورت کلی می توان گفت این کار ۵ دقیقه بیش تر وقت شما را نمی گیرد و بهتر است تمام دقت خود را برای این کار در نظر بگیرید.

حتماً بخوانید:
چگونه داخل و بیرون زودپز را سفید کنیم؟

چگونه داخل و بیرون زودپز را سفید کنیم؟

همه شما عزیزان دوست دارید تا ظروف آشپزیتون تمیز باشه در این بخش از مقاله دلگرم شما عزیزان را با روش تمیز کردن داخل و بیرون زودپز آشنا میکنیم.

تمیز کردن وسایل برقی راحت می باشد و کافی است نکاتی را در این مورد بدانید در غیر این صورت ممکن است به آن ها آسیب برسانید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits