دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش از بین بردن سیاهی و کثیفی دور لاستیک لباسشویی
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
جرم و کثیفی موجود در لاستیک لباسشویی علاوه‌بر ایجاد منظره ناخوشایند، بوی بسیار نامطبوعی نیز تولید می‌کند و روی کیفیت شست‌وشو تاثیر می‌گذارد؛ ازاین‌رو بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام به از بین بردن آن کنید.

راه های از بین بردن سیاهی لاستیک لباسشویی

ما در این مقاله تعدادی از کاربردی‌ترین راه های از بین بردن سیاهی لاستیک لباسشویی را بررسی می‌کنیم و نکات لازم را شرح می‌دهیم. با صرف زمانی کوتاه برای مطالعه مطلب پیش رو،‌ با راهکارهای ساده و موثر برای از بین بردن جرم لاستیک ماشین لباسشویی آشنا خواهید شد.

وایتکس؛ روشی برای از بین بردن جرم لاستیک ماشین لباسشویی

برای از بین بردن جرم لاستیک ماشین لباسشویی می‌توانید از سفیدکننده یا وایتکس استفاده کنید. در این روش باید یک پیمانه سفیدکننده را با چهار پیمانه آب مخلوط کنید و آن را در یک بطری بریزید. اگر به بطری دسترسی ندارید، یک تکه دستمال را به مقداری سفیدکننده آغشته کرده و با استفاده از آن لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنید. این روش برای تمیز کردن ماشین لباسشویی بسیار موثر است و جرم‌ها را کاملا از بین می‌برد. هنگام استفاده از وایتکس، دستکش فراموش نشود.

پیش از استفاده از وایتکس برای تمیز کردن ماشین لباسشویی باید دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید. اگر استفاده از سفیدکننده یا ترکیبات حاوی هیپوکلریت سدیم در ماشین لباسشویی شما ممنوع است، سرکه را جایگزین وایتکس کنید. در صورت عمل نکردن به توصیه‌های موجود در دفترچه و استفاده نادرست از دستگاه، ماشین شما آسیب می‌بیند و نیاز به تعمیر لباسشویی خواهید داشت.

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی با سرکه سفید و جوش شیرین

یکی دیگر از راه‌های از بین بردن سیاهی لاستیک لباسشویی استفاده از سرکه سفید است. این ماده یک ضدعفونی‌کننده قوی به شمار می‌رود و ترکیب آن با جوش شیرین نتیجه بسیار خوبی در از بین بردن لجن ماشین لباسشویی دارد. برای تهیه محلول باید دو پیمانه سرکه سفید را با یک چهارم پیمانه جوش شیرین و یک پیمانه آب مخلوط کنید.
سپس با استفاده از اسپری، دستمال یا اسفنج، عمل پاکسازی لاستیک را انجام دهید. همچنین این محلول برای جرم‌گیری کلی ماشین لباسشویی نیز مناسب است؛ یعنی شما می‌توانید مقداری از آن را داخل لباسشویی خالی ریخته و با حرارت و دور بالای شست‌وشو اقدام به جرم‌گیری داخلی کنید. سپس با استفاده از دستمال و گوش‌پاک‌کن، لاستیک در لباسشویی و منافذ موجود در آن را نیز کاملا تمیز کنید.

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی ال جی تفاوتی با نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی سامسونگ یا سایر برندها ندارد. شما می‌توانید برای کلیه ماشین‌ها از همین روش یا سایر راه‌های پاک‌سازی استفاده کنید. البته ساختار ماشین لباسشویی برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت باشد و برای تعمیر آن‌ها باید به سراغ متخصص بروید. به عنوان مثال برای تعمیر لباسشویی سامسونگ باید به یک نمایندگی معتبر و تخصصی مراجعه کنید تا آسیب بیشتر به دستگاه شما وارد نشود.

لاستیک درب ماشین لباسشویی

لیمو ترش؛ پاک‌کننده‌ای طبیعی و قوی برای از بین بردن کپک لاستیک لباسشویی

لیمو ترش خاصیت اسیدی و پاک‌کنندگی دارد و به‌عنوان یک روش تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی از آن استفاده می‌شود. لاستیک را به مقداری لیمو‌ترش آغشته کنید و چند دقیقه اجازه دهید میکروب‌ها و جرم‌ها درون این محلول حل شوند. سپس با استفاده از یک دستمال خشک لاستیک لباسشویی را کاملاً تمیز و پاک کنید.
مخلوط لیمو ترش با سرکه نیز ترکیب مناسبی برای از بین بردن سیاهی لاستیک لباسشویی است. این مواد را هرگز با مایع سفید‌کننده مخلوط نکنید، زیرا باعث آزاد شدن گازهای مسموم‌کننده می‌شوند و سلامتی شما را به خطر می‌اندازند.
راهکارهای خانگی در برخی مواقع برای مراقبت از لوازم برقی از جمله ماشین لباسشویی مناسب هستند؛ اما سرویس‌های سالانه را حتما به افراد متخصص بسپارید. مثلا تعمیر لباسشویی ال جی کاری کاملا تخصصی است و باید با روش‌های اصولی انجام شود.

حتماً بخوانید:
چگونه ماشین لباسشویی را تمیز و ضدعفونی کنیم ؟

چگونه ماشین لباسشویی را تمیز و ضدعفونی کنیم ؟

ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین لوازم منزل به حساب می آید که باید به خوبی از آن مراقبت کرد. یکی از نکات مراقبت از ماشین لباسشویی تمیز نگه داشتن،…

اسید سیتریک؛ یکی از راه های از بین بردن سیاهی لاستیک لباسشویی

اگر مقدار جرم و سیاهی لاستیک لباسشویی تا حدی باشد که پاک‌کننده‌هایی مانند وایتکس یا سرکه موفق به از بین بردن آن نشوند، بهتر است از اسید سیتریک استفاده کنید. این محلول قوی، کلیه قارچ‌ها و کپک‌های روی لاستیک و داخل دیگ لباسشویی را کاملا از بین می‌برد. نباید در استفاده از این پاک‌کننده‌های اسیدی زیاده‌روی کنید؛ زیرا اسیدها خاصیت خورندگی بالایی دارند و در صورت استفاده بیش از حد، آسیب جدی به ماشین لباسشویی وارد می‌کنند.

جرمگیری لباسشویی

هنگام تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی به این نکات توجه کنید

حالا که متوجه شدیم چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم، برای دریافت نتیجه بهتر، باید برخی نکات را نیز مدنظر قرار دهیم.

پس از تمیز کردن لاستیک حتماً آن را با استفاده از یک دستمال خشک پاک کنید. ماندن آب در لاستیک لباسشویی باعث ایجاد بوی بد و رشد باکتری ها می‌شود.
استفاده بیش از حد مواد ضدعفونی‌کننده برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی بوش، سامسونگ یا سایر برندها به دستگاه آسیب می‌زند؛ بنابراین از استفاده بی‌رویه این مواد خودداری کنید.
پس از تمیز کردن لاستیک، در ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا گازهای مضر از آن خارج شود.
اگر سیاهی لاستیک لباسشویی بسیار عمیق و آزاردهنده است آن را با یک لاستیک جدید جایگزین کنید.

تمیز کردن سیاهی لاستیک ماشین لباسشویی

با رعایت نکات ذکرشده هنگام به‌کارگیری راه های از بین بردن سیاهی لاستیک لباسشویی، آسیب کمتری به ماشین وارد می‌شود و سلامتی شما نیز در معرض خطر قرار نمی‌گیرد.

لاستیک لباسشویی را چند وقت یک بار تمیز کنیم؟

بهترین زمان برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی، بعد از هر بار شست‌وشو است. شما می‌توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب ساده لاستیک را پاک کنید تا از رسوب جرم و باکتری روی آن جلوگیری شود. اگر هر بار فرصت انجام این کار را ندارید، پیشنهاد ما این است که هر ماه با استفاده از روش‌های ذکرشده در مقاله مانند استفاده از وایتکس، سرکه، لیموترش یا اسید سیتریک، اقدام به رفع سیاهی‌های لاستیک لباسشویی کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits