دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش‌های ساده خوشبو کردن کمد و کشو لباسی
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لباسهایی که در کشو و کمدها می مانند به مرور بوی نامطلوبی به خود می گیرند در این مطلب همراه با ما شوید تا درباره خوشبو کننده کشو لباس و روشهای خوش عطر کردن کمد لباسها بخوانید.

خوشبو کننده کشو و کمد لباس

برای آن که کشوهای لباس خود را همیشه معطر نگه دارید، از مواد زیر استفاده کنید. ۱.۲ پیمانه گل های خشک شده اسطوخودوس ۱.۲ پیمانه گلبرگ های خشک شده گل سرخ پوست خرد و خشک شده یک عدد پرتقال ۱.۲ قاشق چای خوری پودر جوز بویا ۱ قاشق غذاخوری پودر ریشه زنبق زرد ۵ قطره اسانس گل سرخ ۵ قطره اسانس اسطوخودوس کمی فلفل آمریکایی پارچه مستطیل شکل نازک یا توری را انتخاب کنید.
پارچه را از وسط تا بزنید. سه طرف آن را بدوزید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید و داخل کیسه بریزید. سر کیسه را با دست کوک بزنید. به این ترتیب لباس های شما همیشه خوشبو خواهند بود.

خوشبو کننده کشو

درباره خوش عطر کردن کمد لباس بیشتر بدانید

یک کیسه پارچه‌ای کوچک را با ذغال یا پودر ذغال پر کنید و آن را در کنار لباس قرار دهید. این کار بوی بد لباس را از بین می‌برد. این امر به ویژه برای لباس های داخل کمد مفید است زیرا جریان هوا در گنجه وجود ندارد.
اگر به زغال دسترسی ندارید ، می‌توانید مقداری برنج خام یا شاخه ای از گیاهان مانند رزماری و اسطوخودوس را در این کیسه‌ها بریزید و در کمد بگذارید. برنج خام علاوه بر جذب بوی نامطبوع، می‌تواند رطوبت داخل گنجه را نیز جذب کند تا بوی رطوبت لباس‌های شما بو ندهد.

 روش خوشبو کردن لباس ها در کمد

اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که نزدیک دریا یا مناطق گرمسیر هستند، حتماً از این روش استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که این روش به سرعت موثر نیست، اما به مرور زمان تاثیر آن را خواهید دید. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

حتماً بخوانید:
دلایل ایجاد رطوبت و کپک در کمد دیواری چیست ؟

دلایل ایجاد رطوبت و کپک در کمد دیواری چیست ؟

کپک زدن کمد دیواری به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و نقطه مشترک همه آن‌ها، چنگ زدن به اعصاب ساکنین واحد است. صرف نظر از علت کپک زدن دیوار گچی یا بدنه خود…

لباس‌های خود را تا کنید و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را محکم ببندید. سپس کیسه را یک شب در فریزر قرار دهید. فردا صبح بوی بد روی لباس نمی‌آید. به نظر می‌رسد سرما باکتری‌های عامل بوی بد لباس را از بین می‌برد. بنابراین اگر لباسی دارید که بوی عرق می‌دهد، از این روش استفاده کنید. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits