دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه لوازم خانه را براق کنیم؟
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونه لوازم خانه را براق کنیم روش های مختلف برای برق انداختن وسایل خانه

چگونه لوازم خانه را براق کنیم

چگونه لوازم خانه را براق کنیم

- روغن زیتون

شما در تهیه بسیاری از غذاهایتان از روغن زیتون استفاده می کنید اما آیا می دانستید که از این روغن خوشمزه استفاده های دیگری هم می شود؟ روغن زیتون تنها برای آشپزی بکار نمی رود. روغن زیتون ماده براق کننده بسیار مفیدی برای مبلمان و اثاثیه ی چوبی به شمار میرود که رنگ نشده اند . نگران نباشید ، اثاثیه تان لیز نمی شود ، کافی است مقدار کمی از روغن زیتون را روی یک تکه پارچه تمیز ریخته و روی مبلمان بکشید.


اگر در خانه صندلی چوبی دارید که باید به دست تعمیرکار سپرده شود ، کمی روغن زیتون آن روی آن بمالید. از تکه پارچه های کهنه برای مالیدن روغن زیتون روی اثاثیه خود استفاده کنید. بعد از تمیز کردن صندلی ها با روغن زیتون آنها بقدری شفاف و براق خواهند شد که هیچ کس آنها را از وسایل نو و تازه تشخیص نمی دهد.

-------------------------------------------------------------------------------------------

2- واكس كفش

اگر در خانه روغن زیتون ندارید یا مقدار کمی در یخچال تان باقی مانده که آن هم برای آماده کردن شام لازم دارید ، از کمی واکس کفش برای تمیز و براق کردن اثاثیه و مبلمان چوبی تان بهره بگیرید.

ابتدا ،‌واکس را نزدیک بخاری یا شوفاژ خانه قرار دهید تا کمی نرم شود. با این روش واکس براحتی در تمام نقاط پخش می شود. سپس ، از یک تکه پارچه نرم برای برق انداختن وسایل چوبی کمک بگیرید. در نهایت ، یک تکه پارچه دیگر برداشته و آنقدر روی چوب را بمالید تا برق بیفتد.

به گزارش نیک صالحی، از این روش برای تمیز کردن تمام وسایل چوبی خانه میتوانید بهره بگیرید. برای تمیز کردن وسایلی از چوب گردو یا وسایل چوبی که به رنگ قهوه ای روشن هستند از واکس قهوه ای استفاده کنید ، و برای وسایل تیره بهتر است از واکس سیاه رنگ کمک بگیرید. روغن و واکس حتی لولاهای سفت وسایل چوبی را نیز نرم و روان می کند.

-------------------------------------------------------------------------------------------

3-سس مایونز

هرچقدر هم که به بچه ها ، همسر یا مهمانان تان گوشزد کنید که لیوان را روی زیر لیوانی بگذارند ، باز هم کسی هست که لیوان خیس را روی میز چوبی شما بگذارد. اگر پس از پایان مهمانی با لکه نوشیدنی یا آب روی میز ناهار خوری مواجه شدید عصبانی نشوید.

تنها با استفاده از کمی سس مایونز می توانید لکه نوشیدنی و آب روی میز چوبی خود را از بین ببرید. روی قسمت لکه شده کمی مایونز مالیده و بگذارید شب به همان حالت باقی بماند. فردا صبح ، لکه لیوان ناپدید خواهد شد. اما به جای تبلیغ کردن این راه حل موقع میهمانی ، به میهمانان گوشزد کنید که از زیرلیوانی استفاده کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits