دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین روش برای تمیز کردن و از بین بردن لکه های ظروف سرامیکی
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
همیشه قبل از اولین استفاده از ظروف سرامیکی داخل ظروف را با آب گرم و به نرمی بشویید و دیگر اینکه برای شستشوی این ظروف همیشه بهترین روش را انتخاب کنید تا به ظروفتان آسیبی نرسد.

نحوه تمیز کردن و از بین بردن لکه های ظروف سرامیکی

برای از بین بردن غذاهای چسبیده و چربی از ظروف سرامیکی راه های زیادی وجود دارد. خصوصاً شوینده های مخصوص ظروف سرامیکی که برای تمیز کردن این نوع ظرف ها بسیار موثر هستند.
علاوه بر این می توانید از تمیز کننده اجاق گاز (تمیز کننده های چند منظوره) هم برای پاک کردن این ظروف استفاده کنید. خیساندن ظروف سرامیکی در محلول جوش شیرین هم روش دیگری برای زدودن جرم ها، لکه ها و چربی ها از این نوع ظرف ها است.

استفاده از شوینده مخصوص ظروف سرامیکی

1- ظرف را پر از آب داغ و مایع شوینده کنید. با توجه به دستورالعمل برچسب بطری شوینده، مقداری از ماده را داخل آب بریزید. اجازه دهید تا محلول تمیز کننده بین 30 دقیقه تا 1 ساعت داخل ظرف بماند.
دمای آب باید حدود 40 تا 46 درجه سانتی گراد باشد. این شوینده ها را می توانید از فروشگاه های آنلاین تهیه کنید.

نحوه تمیز کردن و از بین بردن لکه های ظروف سرامیکی

2- ظرف را با اسکاج بسابید. بعد از استفاده تمیز کننده، برای سابیدن ظرف از یک اسکاج نرم (پلاستیکی یا نایلونی) استفاده کنید. ظرف را آنقدر بسابید تا باقیمانده های غذا و چربی ها از روی آن پاک شوند. درصورت لزوم این کار را بیشتر از یکبار هم انجام دهید؛ تا همه لکه های چسبیده از روی ظروف سرامیکی پاک شود.

3- ظرف را با مایع ظرفشویی بشویید. برای تمیزی بیشتر، از مایع ظرفشویی استفاده کنید. کمی مایع ظرفشویی و آب گرم داخل ظرف ریخته و آن را با یک اسکاج نایلونی بسابید.

4- ظرف را آبکشی کنید. بعد از زدودن و تمیز کردن همه لکه ها، ظرف را با آب گرم شسته و همه مواد صابونی و لکه های باقیمانده غذا را از بین ببرید. سپس ظرف را در سبدی گذاشته تا خشک شود، یا آن را با حوله و دستمال خشک کنید.

تمیز کردن ظروف سرامیکی

استفاده از تمیز کننده اجاق گاز (اسپری چند منظوره) برای ظروف سرامیکی

1- اسپری را روی ظرف هایتان بزنید. برای محافظت از دستانتان، یک جفت دستکش بپوشید. سر تا سر ظرف را اسپری بزنید، اما بیشترین تمرکز را روی لکه ها داشته باشید.

2- ظرف را داخل یک کیسه زباله قرار دهید. کیسه را با یک گره محکم کرده و اجازه دهید ظرفتان یک شب داخل کیسه بماند. کیسه را در جایی بیرون از خانه و در سایه قرار دهید.

3- کیسه را جایی بیرون از خانه باز کنید. گره پلاستیک را دور از صورتتان نگه داشته و آن را باز کنید. با انجام این کار از تنفس گاز های سمی که در طول شب درون کیسه به وجود آمده اند، پیشگیری می کنید. قبل از شستشوی کامل و دقیق، یکبار ظرف را با شلنگ داخل حیاط بشویید و سپس آن را به داخل خانه ببرید.

شستن ظروف سرامیکی

4- ظرفتان را با آب و صابون بشویید. ظرف را داخل سینک قرار داده و کمی آب گرم داخل آن بریزید. مقدار مناسبی از صابون یا مایع ظرفشویی را روی یک اسکاج نرم ریخته و لکه ها و چربی ها را بسابید. اصلاً از سیم ظرفشویی استفاده نکنید، چون ظرفتان خراش بر می دارد.

5- ظرف را با آب گرم آبکشی کرده و خشک کنید. هنگامی که لکه ها از بین رفتند، ظرف را با آب گرم شسته و در جایی بگذارید تا خشک شود. همچنین می توانید از یک پارچه یا حوله خشک و تمیز هم برای خشک کردن ظرف استفاده کنید.

شستشوی ظروف

استفاده از محلول جوش شیرین

1- ظرف را داخل سینک قرار دهید. این بار ظرف را تا نصفه با آب داغ پر کنید، سپس مقدار مناسبی مایع ظرفشویی را داخل آن ریخته و بقیه ظرف را هم از آب داغ پر کنید. حداقل دمای آب باید 40 درجه سانتی گراد باشد.

2- یک یا دو قاشق سوپخوری (15 تا 30 میلی گرم) جوش شیرین را به محلول آب و صابون اضافه کنید.
جوش شیرین را کاملاً با محلول آب و صابون ترکیب کرده و اجازه دهید بین 30 دقیقه تا 1 ساعت داخل ظرف باقی بماند. (حتی می توانید محلول را یک شب کامل هم داخل ظرف باقی بگذارید).

3- ظرف را با یک اسکاج نرم بسابید. اگر پس از این کار هنوز لکه ای باقی مانده بود، مراحل یک تا سه را دوباره تکرار کنید.

4- ظرف را آب کشیده و با یک پارچه یا حوله خشک آن را خشک کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits