دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کفش‌های کتانی سفید خود را به این روش مانند روز اول تمیز کنید!

۷ روش عالی جهت شستن کفش های کتانی سفید در منزل

کفش‌های کتانی سفید خود را به این روش مانند روز اول تمیز کنید!
1
زمان مطالعه: 12 دقیقه
کتونی های سفید یکی از اجزای جدا نشدنی شیک پوشی در فصل تابستان هستند. رنگ سفید این کتونی ها یکی از مشکلات آنها است. اگر کتونی های سفید شما هم کثیف شده به راحتی با دستورات زیر آنها را مانند روز اول برق بیاندازید.

تمیز کردن کفش کتانی سفید با روش های کاملا امن

کتانی های سفید خیلی زود کثیف می شوند که باید برای شستن و تمیزکردن آن از ترفندهای مناسب در این مقاله از مجله دلگرم برای هر جنس استفاده کنید تا بتوانید برای مدت طولانی تری کفش های خود را بپوشید.

روش شستن کفش کتانی سفید با مواد کاملا طبیعی

  • برای شستن و جایگزینی بوی نامطبوع در کفش های کتانی تان با یک رایحه خوب شما نیاز به شستن آنها دارید ؛ از کتانی سفید خود به خوبی مراقبت کنید ، تا آن ها برای مدت طولانی ای تمیز بمانند
  • اسپری لکه زدای کفش را به سادگی و به طور مساوی بر روی سطح کفش خود اسپری کنید و اجازه دهید آن ها در طول شب خشک شوند
  • هر چند هفته یک بار تمیز کردن و اسپری کردن لکه زدای را برای کفش خود اعمال کنید
  • این بخش پیشگیری و مراقبت بود اما حالا که کتانی سفید شما کثیف شده بهتر است به فکر چاره باشیم و با بهترین مواد شوینده ای که البته در خانه میسازیم این کفش را تمیز کنیم برای این مورد بخش خانه داری دلگرم ترفندهای مفیدی دارد.

چگونه کتانی سفید خود را گام به گام تمیز کنیم؟

تمیز کردن کفش های سفید طول نمی کشد، در واقع، فقط چند دقیقه زمان می برد که شما کفش نو داشته باشید، ابزار تمیز کردن خیلی گران نیست، روزانه آن ها را با نوشابه های گازدار و آب گرم تمیز کنید، با این حال، اگر کفش های شما "بسیار کثیف" بود .

این مراحل را دنبال کنید:

  1. اولین کاری که ما انجام خواهیم داد در آوردن بند کتانی و کفیِ آن ها است تا آن ها را به طور جداگانه شستشو داده و بی عیب و نقص لکه هایشان را از بین ببریم، در یک کاسه یا لیوان ، یک مخلوط از صابون و آب گرم را با نوشابه یا مواد شوینده درست می کنیم.
  2. برای استفاده از مخلوط صابون و آب، می توانید از یک پارچه نرم یا یک برس نرم متحرک مانند یک مسواک استفاده کنید، مزیت مسواک این است که آن را به هر گوشه و لبه کفش می توانید برسانید، با یک پارچه تمیز و مرطوب، می توانید خاک را از بین ببرید.
  3. اگر ببینیم که هنوز نقصی وجود دارد، گام قبلی را تکرار خواهیم کرد.
  4. بند های کتانی را می توان با دست با آب و مواد شوینده شسته و در غیر این صورت می توانیم آن ها را در یک کیسه پارچه ای قرار دهیم و یا آن ها را گره بزنیم و در ماشین لباسشویی قرار دهیم.
  5. اگر بسیار کثیف هستند، می توانیم آن ها را به مدت چند ساعت در آب قرار دهیم و با مواد شوینده بشوریم ، ما باید بند ها را با دست بشوییم تا کارایی خود را از دست ندهد.
  6. همچنین می توانیم از مسواک با آب و صابون استفاده کنیم، به این ترتیب همه باکتری ها را خارج کنیم و اجازه دهیم خشک شوند، تا زمانی که کاملا خشک شدند، نباید آن ها را در قفسه های کفش قرار دهید.

روش تمیز کردن کتانی سفید در جنس های مختلف

1. جهت تمیز کردن کفش کتانی سفید کف کفش را تمیز کنید

  • می توانید از یک اسکراب خوب استفاده کنید، یک روش تمیز کردن وجود دارد که احتمالا آن چیزی نیست که شما فکر می کنید
  • دفعه بعد که به فروشگاه می روید، یک پاک کننده سحر آمیز را بردارید و به زودی خود را برای حفظ کفشهای ورزشی سفید آماده کنید
  • به سادگی خمیر جادویی را با آب خیس کنید و کفش های خود را در یک حرکت دایره ای بمالید تا کار جادویی فوم ملامین را ببینید.

2. برای تمیز کردن کتانی سفید بند های کفش خود را فراموش نکنید

سینک خود را با آب گرم پر کنید و مقداری از مواد شوینده مورد علاقه خود را اضافه کنید، بند های کفشتان را با انگشت شست و سبابه خود چنگ بزنید و شاهد تغییرات آن باشید.

3. چگونگی تمیز کردن کتانی هایی از جنس کتانی سفید

  1. نوشابه های گازدار با یک مقدار مساوی از یک مخلوط که نصف آب و نصف هیدروژن پراکسید را تشکیل می دهد ترکیب کنید تا زمانی که خمیری تشکیل شود
  2. پس از اطمینان از اینکه تمام خاک های اضافی از بخش های کفش های ورزشی تان پاک شده است، مخلوط را استفاده کنید، اجازه دهید کفش هایتان برای حدود چهار ساعت بمانند تا مخلوط سفت شود
  3. برای پاک کردن اضافیِ محلول از یک حوله ی مچاله شده استفاده کنید.

4. چگونگی تمیز کردن کفش جیر سفید

یادگیری نحوه تمیز کردن کتانی جیرِ سفید نیازمند مهارت است، لکه های جیر به راحتی پاک می شود، اما هنگام پاک کردن لکه ها باید مراقب باشید ، زیرا پارچه ای بسیار ظریف است، برای پاک کردن لکه ها از یک حوله کاغذی خشک استفاده کنید

اطمینان حاصل کنید که آن را نمالید، زیرا ممکن است لکه را گسترش دهد و بدتر شود، سپس از یک پارچه نرم که در سرکه سفید غوطه ور شده است، به آرامی برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید.

۷ روش عالی جهت شستن کفش های کتانی سفید در منزل

5. چگونگی تمیز کردن کفش های چرم سفید

دقیقا همان طور که دندان هایتان را مسواک می زنید، تا زمانی که راضی بشوید، کفش خود را نیز با یک مسواک قدیمی و مقداری خمیر دندان تمیز کنید

برای سرعت بخشیدن به این رویه از آب گرم استفاده کنید، شما حتی می توانید شکر را به خمیر دندان اضافه کنید.

چند بار باید کفش کتانی سفید خود را تمیز کنید

اگر می خواهید کفشهای سفید مورد علاقه ی تان همیشه تمیز بنظر بیاید، باید هر دو هفته آن ها را بشویید، بدیهی است، بستگی به این دارد که چقدر آن ها را می پوشید، تمیز کردن مکرر می تواند از ایجاد خاک و لکه ها جلوگیری کند، به یاد داشته باشید

هر چه طولانی تر لکه ها روی کفشتان باقی بماند، پاک کردنشان سخت تر می شود، فقط به خاطر سفید رنگ بودنشان ، بسیار سخت است که از آن ها مراقبت کنیم

چند روش جالب و مفید برای شستن کفش کتانی سفید با مواد طبیعی

در ادامه مجدد چندین روش را برای شما آورده ایم

روش 1: از پراکسید هیدروژن و نوشابه استفاده کنید.

اگر پراکسید هیدروژن را با آب مخلوط کنید، آن را تبدیل به یک پاک کننده عالی کفش سفید خواهد کرد. برای این منظور می توانید از آب و جوش شیرین نیز استفاده کنید، هر دو همان کار را خواهند کرد.

مرحله 1: شما باید خمیری از مخلوط یک قاشق غذا خوری پراکسید هیدروژن، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب گرم درست کنید ، آن را خوب مخلوط کنید و این کار را به طور منظم انجام دهید.

مرحله 2: یک مسواک را بردارید و آن را در خمیر فرو کنید، سپس لکه های روی کفش را پاک می کنید و آن را فقط برای نیم ساعت بعد از شستن کفش ، قرار دهید تا خشک شود.

مرحله 3: کفش را به طور کامل با آب تمیز کنید تا شامپوهای جا مانده پاک شوند، شما تمام لکه ها را با این فرآیند پاک خواهید کرد، اکنون قادر خواهید بود دوباره کفش های سفید خود را بپوشید که به شخصیتتان می آید.

روش 2: استفاده از پودر بچه برای پاک کردن کفش های سفید

  • پودر بچه نیز یک راه حل دیگر برای پاک کردن لکه ها از کفش سفید است، این مراحل را دنبال کنید تا یاد بگیرید که چگونه کفش سفید خود را پاک کنید.
  • کمی از پودر بچه را در یک کاسه بریزید و آن را کاملا با آب گرم مخلوط کنید تا خمیرِ غلیظی تشکیل شود، یک برس کفش بردارید و تمام خاک و آلودگی را از سطح کفش پا کنید، یک مسواک بردارید و آن را در خمیر غلیظ فرو ببرید
  • پس از آن، کفش های سفید خود را با مسواک پاک کنید، بعد از شستن، چند ثانیه خمیر را روی کتانی ها قرار دهید، تمام باقی مانده خمیر را پاک کنید و سپس آن ها را به طور کامل با آب بشویید تا جادو را ببینید، این روش بسیار ساده تر برای تمیز کردن کفش سفید کثیف است.
  • این روش مطمئنا تمام کثیفی ها را از کتانی ها پاک می کند و به نظر می رسد روشی جدید است.

روش 3: چگونگی استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن کفش های سفید

استفاده از مواد سفید کننده برای کفش یک گام قدرتمند برای تمیز کردن کفش های سفید است، اما در استفاده از آن ها باید مورد زیر را در نظر بگیرید

ما می دانیم که استفاده از سفید کننده ها برای سفید کردن مناسب است، اما به مقدار زیاد از آن استفاده نکنید.

کفش را با آب تمیز کنید تا به شرایط اولیه بازگردید، پس از انجام تمام این مراحل، متوجه خواهید شد که تمام آلودگی ها پاک شده اند.

روش 4: تمیز کردن کفش با مواد شوینده

اگر مواد شوینده شستشو را با آب گرم مخلوط کنید، پس از آن پاک کننده کفش بهتر عمل خواهد کرد، این یکی از بهترین پاسخ ها به این سوال است، چگونه می توان کفش سفید را تمیز کرد؟

شما باید ¼ فنجان مواد شوینده را با دو فنجان بزرگ آب گرم را مخلوط کنید، اگر مواد شوینده تان کم است، می توانید از برخی از انواع صابون شستشو استفاده کنید.

دو فنجان آب گرم را با ¼ فنجان صابون مایع ظرفشویی مخلوط کنید، ¼ فنجان شامپو را به دو فنجان آب گرم اضافه کنید و سپس آن را کاملا مخلوط کنید تا یک خمیر مایع درست شود، دو فنجان آب گرم را با یک ¼ فنجان تمیز کننده شیشه مخلوط کنید و از آن برای پاکسازی و نو شدن کفش هایتان استفاده کنید .

روش 5: استفاده از خمیر دندان برای پاک کردن کفش سفید

خمیر دندانی که ما روزانه مصرف می کنیم، قدرت پاکسازی کفش سفید را دارا است، همچنین باید بر روی تمام نکات تمرکز کنید تا بدانید چگونه کفش های سفید را با خمیر دندان تمیز کنید.

مقدار کمی از خمیر دندان را روی مسواک قرار داده به اندازه نخود، بعد مسواک را در دست راست خود و کفش را در سمت چپ خود قرار دهید و شروع به تمیز کردن کفش های سفید کنید

شما باید این روند را تا زمانی که کفش های سفیدتان از آلودگی ها کثیف پاک شوند، تکرار کنید، کفش های خود را با قرار دادن قسمت داخلی لیمو روی آن به درستی شستشو دهید، پس از انجام این مراحل، کفش های شما مانند کفش های جدید خواهد شد

این یک روش ارزان است و می تواند هر زمانی در خانه انجام شود.

بیشتر بخوانید :

نحوه ی تمیز کردن تشک تخت فقط با جوش شیرین

۴ ترفند اساسی برای پاک کردن لکه چمن از روی لباس

چندین روش برای شستن لباس های زیر + نکات مهم برای شستشو لباس زیر

۸ نکته ساده برای تمیز کردن کاغذ دیواری بدون آسیب رساندن به آن

ترفند شستن کتانی سفید در جنس های مختلف با مواد طبیعی

روش 6: کفش های کثیف خود را در ماشین لباسشویی بشویید

این تکنیک به خوبی کار می کند، اگر شما کفش های سفیدی دارید که گِلی شده است، فقط بند کفش ها را در بیاورید و سپس آن ها را در ماشین لباسشویی برای تمیز کردن مناسب قرار دهید، اما قبل از انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید.

مرحله 1: شما نباید کفش خود را مستقیما در ماشین لباسشویی قرار دهید، اول، آنها را در کیسه قرار دهید، سپس آن ها را به دستگاه وارد کنید، این کار کفش شما را از ضربه های درون دستگاه محافظت می کند

برای این منظور، شما می توانید از یک رو بالشتی استفاده کنید ، اما قبل از قرار دادنش در ماشین اطمینان حاصل کنید که در کیسه بسته است.

مرحله 2: از آب گرم برای تمیز کردن در ماشین لباسشویی استفاده نکنید و همچنین باید همان مقدار از مواد شوینده که برای تمیز کردن لباس استفاده می کنید ، اضافه کنید، هر وقت در حال شستن کفش هایتان در ماشین لباسشویی هستید، هیچ چیز دیگری را در ماشین لباسشویی قرار ندهید، شما باید از این عامل آگاه باشید، با افزودن چیزهای دیگر در ماشین به لباس هایتان آسیب می رسانید.

مرحله 3: کیسه را از ماشین لباسشویی بیرون بیاورید و کفش ها را در نور خورشید خشک کنید، ابتدا آب را با کمک روزنامه پاک کنید، چرخش ماشین لباسشویی ها عمدتا بر اساس سرعتشان متفاوت است

این بدان معنی است که با انتخاب چرخش ملایم کفش های ورزشی تان را با سرعت کند تر در هر دو دوره ی شستشو و چرخش می چرخاند که میزان اصطکاک آن ها را کاهش می دهد

این خوب است، چرا که کمتر کفش های ورزشی تان ضرب می بیند، بنابراین: از چرخش ملایم و آب سرد استفاده کنید.

روش 7: حذف لکه ها و علامت های سایش

محصولات پاک کننده جادویی موجود در بازار بهترین هستند و تمام لکه ها را به طور موثر از کفش های کثیفتان پاک خواهد کرد، شما می توانید آن ها را با توجه به تولید کننده شان انتخاب کنید.

مایع را روی کفش بریزید، با استفاده از مسواک یا قلم مو کفش را تمیز کنید تا تمام لکه ها از کفش پاک شوند، با کاغذ یا پارچه تمیزی خوب آن را پاک کنید، پاک کننده جادویی تمام لکه ها را از کفش های سفید پاک می کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits