دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برق انداختن سریع شیر آلات خانگی با این روش ها

۸ ترفند طلایی برای تمیز و براق کردن شیر آلات منزل

برق انداختن سریع شیر آلات خانگی با این روش ها
8
زمان مطالعه: 6 دقیقه
تمیز کردن شیرآلات سرویس بهداشتی و ظرفشویی کار بسیار سختی نیست. شما به راحتی می توانید با چند ترفند خانگی شیرآلات منزل تان را مانند روز اول برق بیاندازید. شیر آلات بخش مهمی از دکوراسیون خانه را به خود اختصاص می دهند.

چند روش ساده برای برق انداختن شیرآلات منزل

براق بودن شیرهای آب می‌تواند نشانه‌ای از پاکی و تمیزی باشد. البته دقت داشته باشید که برای تمیز کردن این بخش باید نکات خاصی را نیز رعایت کنید. .ما در این مقاله چندین راهکار برای تمیز و براق بودن شیر آلات منزل را به شما پیشنهاد میکنیم. با دلگرم همراه شوید.

روش تمیز کردن شیرآلات و رفع جرم آنها

  1. لکه‌های کوچک سفید روی شیر آب، براقی و شفافیت را از بین می‌برند و دلیل پیدایش این لکه‌ها بر اثر رسوب کردن مواد معدنی موجود در آب بر سطح شیر آب یا لوله‌های پایین آن بوجود می‌آیند.
  2. قبل از هر چیزی تاکید می‌گردد به هیچ عنوان از پاک کننده‌های اسیدی و شیمیایی نظیر جوهر نمک، وایتکس و سیم‌های ظرفشویی استفاده ننمایید که باعث از بین رفتن پوشش نیکل شده و شیرآلات را از شرایط ضمانت خارج می‌نماید.
  3. بهترین راه برای شستشوی شیرآلات استفاده از محلول آب و صابون است که رنگ طبیعی آنها را حفظ می‌کند و باعث براق شدن می‌شود. بهتر است از اسکاج‌های نرم و اسفنجی استفاده کنید تا خطی روی آن ها ایجاد نشود.
  4. برای جلوگیری از جرم گرفتن شیر آلات شستن پی در پی آن در پایان هر روز و خشک نمودن توسط حوله‌ای نرم لازم است.
  5. حتی آب خالص هم قادر به پاک کردن شیرآلات است در صورتی که این شستشو مداوم و روزانه باشد ولی باز هم در صورتی که از مواد شوینده ساده استفاده کنید بهتر است.
  6. سرکه سفید یکی از مواد طبیعی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. بسیاری از افراد باتجربه محلول سرکه و آب را بهترین تمیز کننده و براق کننده شیر آلات می‌دانند. برای پاک کردن این رسوبات یک حوله کاغذی را کاملا به سرکه آغشته کنید.
  7. حوله کاغذی را دور محل لکه‌ها بپیچید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس لکه‌ها را با استفاده از یک حوله کاغذی خشک به راحتی پاک کنید. فقط توجه داشته باشید که استفاده از سرکه به علت خاصیت اسیدی بودن آن می‌تواند باعث از بین رفتن رنگ شیرهای آب رنگی و شیرهای برنجی بشود.
  8. در صورتی که از شیرهای بی رنگ و معمولی رایج استفاده می‌کنید، می‌توانید با خیال راحت از سرکه به عنوان یک براق کننده قوی برای پاک کردن رسوبات به جای مانده بر روی شیرهای آب استفاده کنید.

۸ ترفند طلایی برای تمیز و براق کردن شیر آلات منزل

نکته بسیار مهم برای تمیز کردن شیرآلات خانه

  • اگر برای تمیز کردن سرویس خود از جوهر نمک استفاده می‌کنید قبل ریختن جوهر نمک حتما روی شیر را با پلاستیک بپوشانید زیرا دود جوهر نمک رنگ شیرآلات را از بین می‌برد.
  • برای استفاده از جوهر نمک در سرویس بهداشتی بعد از ریختن جوهر نمک در محیط درب آن را نبندید و سریع محیط را بشویید زیرا گاز و دود جوهر نمک رنگ شیرآلات را از بین می‌برد.

چطور شیرآلات خود را تمیز کنیم که به آن صدمه نزنیم؟

اگرچه تمیز کردن شیرآلات و تمیز کردن سینک به یک اندازه اهمیت دارند اما شیرآلات به نسبت سینک جرم بیشتری می بندند و تمیز کردن آنها به خاطر آبکاری و ظاهرشان دشوارتر است. یک شیر کِدِر حتی اگر کاملاً بهداشتی باشد، به نظر کثیف می آید و حس یک سینک نشسته را منتقل می کند.

جهت برق انداختن شیر استفاده از مواد درست و روش صحیح برای جلوگیری از خراشاندن و یا آسیب زدن به آبکاری آن ضرورت دارد. می توانید شیرآلات خود را به ترتیب زیر تمیز کنید:

نوع آبکاری شیرآلات خود را تعیین کنید

شیرآلات با آبکاری های مختلف در صورتی که روش تمیز کردن عمومی جواب ندهد، باید به روشهای خاص خودشان تمیز شوند؛ مثلاً روشهای اختصاصی که در مورد آبکاری کروم بکار می روند، برای سایر آبکاری ها مؤثر نخواهد بود. در اینجا روش عمومی تمیز کردن شیرآلات با هر نو آبکاری آورده شده است.

  • در یک کاسه کوچک تقریباً نیم لیتر آب گرم را با یک یا دو قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید .
  • یک ابر را در این محلول بخیسانید و به آرامی بر روی سطح شیر مخصوصاً پایه و دستیگره آن بکشید.
  • موی یک مسواک کهنه را به جوش شیرین آغشته کنید.
  • از این مسواک برای تمیز کردن نواحی استفاده کنید که مواد معدنی موجود در آب روی آنها رسوب بسته است. در صورت نیاز چند قطره آب بر روی مسواک بریزید.
  • از یک تکه نخ دندان 30 سانتی متری برای تمیز کردن نواحی مثل شکاف ها و زیر دستگیره ها که دسترسی به آن محدود است استفاده کنید.
  • شیر را با آب سرد و تمیز آبکشی نمایید.
  • در نهایت شیر را به یک حوله نخی خشک کنید و برق بیندازید.

برق انداختن سریع شیر آلات خانگی

  • لوله ها و شیرهای آب با خمیردندان هم تمیز می شوند. کمی خمیردندان رابا استفاده از یک دستمال روی شیرآلات بمالید.
  • و آن قدر بسابید تا براق شوند و بعد از مدتی میتوانید آنها را بشویید.
  • برای مبارزه با کدر شدن لوله ها میتوانید کمی آبلیمو را روی یک دستمال بچکانید و آنرا روی شیرآلات بمالید.
  • بگذارید شب تا صبح بماند و بعد آن رابا آب بشویید.
  • لیموترش هم انتخاب خوبی برای تمیز کردن شیرآلات است.

۸ ترفند طلایی برای تمیز و براق کردن شیر آلات منزل

بیشتر بخوانید :

نحوه ی تمیز کردن تشک تخت فقط با جوش شیرین

۷ روش جهت پاک کردن لکه روغن ماشین از انواع سطوح + عکس

۳ روش برای پاک کردن لکه ی خودکار از روی دیوار

نکاتی برای برق انداختن سریع شیرآلات منزل

  1. اگر مقداری لیموترش روی شیرها بمالید نه تنها تمیز می شود، بلکه بوی خوبی نیز داخل فضای سرویس بهداشتی می پیچد.
  2. اگر برای تمیز کردن سرویس خود از جوهر نمک استفاده می کنید. قبل ریختن جوهر نمک حتماً روی شیر را با پلاستیک بپوشانید زیرا دود جوهر نمک رنگ شیرآلات را از بین میبرد.
  3. برای استفاده از جوهر نمک در سرویس بهداشتی بعد از ریختن جوهر نمک در محیط درب آنرا نبندید و سریع محیط را بشویید. زیرا گاز و دود جوهر نمک رنگ شیرآلات را از بین می برد.
  4. نکته مهم دیگری هم هست که باید به آن توجه کنید. وسایلی که به کمک آنها سرویس بهداشتی را تمیز می کنید مانند اسکاچ، برس مخصوص سرویس های بهداشتی و…. نیز باید تمیز شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits