دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تمیز کردن توالت فرنگی مرحله به مرحله

۱۰ گام مهم برای نظافت توالت فرنگی + عکس

تمیز کردن توالت فرنگی مرحله به مرحله
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تمیز کردن توالت فرنگی و خوشبویی دستشویی بخشی مهم از نظافت هر خانه می باشد. توالت های فرنگی در خانه های ایرانی فراگیر شده اند و لازم است که طرز تمیز کردن این توالت ها را بدانیم.

چگونه توالت فرنگی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن توالت فرنگی ممکن است خیلی ساده به نظر بیاید، اما باید به نحوی انجام شود که کاملا گندزدایی گردد. در اینجا مراحل کامل تمیز کردن توالت فرنگی و محیط اطراف آن را با شوینده‌های مناسب می‌توانید بیاموزید. با دلگرم همراه شوید.

نحوه تمیز کردن توالت فرنگی به صورت کامل

separator line

برای تمیز کردن توالت فرنگی به :

  • دستکش پلاستیکی
  • فرچه توالت
  • اسفنج
  • مایع شوینده سرامیک
  • و اسپری چندمنظوره سطوح نیاز دارید.

separator line

چند نکته اولیه برای تمیز کردن توالت فرنگی

1- برای تمیز کردن توالت فرنگی از یک جفت دستکش پلاستیکی ضد آب استفاده کنید. این دستکش‌ها را از دستکش‌های دیگر خود جدا کنید.

۲- ابتدا با یک اسفنج مرطوب توالت را بشویید. با این کار هم سطح سنگ توالت مرطوب می‌شود و هم اینکه گرد و غبار و کثیفی‌های سطحی از روی آن برداشته می‌شود.

3- روی اسفنج آب گرم بریزید و آن را در اطراف مخزن، درب، صندلی، پایه و بیرون کاسه بکشید. اغلب، با همین کار بدون نیاز به مواد شوینده خاصی کثیفی‌ها از بین می‌رود.

separator line

۱۰ گام مهم برای نظافت توالت فرنگی + عکس

separator line

4- مواد شوینده مخصوص توالت می‌تواند در از بین بردن لکه‌ها و جرم‌های موجود در توالت کمک کند. مواد شوینده را داخل لبه کاسه توالت بریزید و اجازه دهید مواد از طرف کاسه به داخل آب بریزد.

اینکه مواد شوینده از داخل لبه کاسه مورد استفاده قرار گیرد بسیار مهم است، زیرا این منطقه اغلب نادیده گرفته می‌شود، و می‌تواند منجر به تولید جرم و مواد معدنی قهوه‌ای در امتداد لبه بشود.

5- کاسه توالت را با یک برس توپی مخصوص توالت پاک کنید. کل کاسه توالت فرنگی را به طور کامل پاک کنید و توجه ویژه‌ای به لکه‌های معدنی و جرم‌هایی که در امتداد سطح آب و در پشت کاسه جمع می‌شوند داشته باشید. با دقت و محکم باید کاسه را تمیز کنید.

۱۰ گام مهم برای نظافت توالت فرنگی + عکس

separator line

از مایع شوینده که در انتهای کاسه جمع شده است می‌توانید دوباره استفاده کنید و فرچه توالت را در آن زده و بازهم دیواره‌ها را بشویید. این کار می‌تواند باعث لایه برداری بیشتر و افزایش قدرت تمیز کنندگی در زمان شستشو بشود.

6- سیفون توالت را بزنید. فلاشینگ می‌تواند کاسه و فرچه توالت را تمیز کند. همزمان با تخلیه آب فرچه را دور تا دور کاسه بکشید تا کف و کثیفی‌ها از روی دیواره‌ها شسته شوند.

اگر هنوز روی توالت لکه‌هایی وجود دارد، چرخه استفاده از تمیزکننده‌ ی توالت را تکرار کنید و در صورت لزوم لکه را با ماده شوینده بپوشانید، سپس آن را بشویید تا لکه محو شود.

7- بقیه قسمت‌های توالت را با یک ماده ضد عفونی کننده تمیز کنید. پس از تمیز کردن کاسه توالت فرنگی، باید بقیه توالت نیز پاکسازی شود، حتی اگر کثیف نباشد.

وقتی تمیز کردن توالت فرنگی تمام شد، نه تنها توالت خود را زیبا و درخشان می‌بینید بلکه همه باکتری‌های مضر نیز از آن پاک شده اند و سلامت شما را تضمین می‌کند.

separator line

پاک کردن توالت فرنگی با اسپری ضد عفونی کننده

با استفاده از یک اسپری ضد عفونی کننده "همه منظوره" کل توالت را پاک کنید. حتما هر دو قسمت بالا و پایین صندلی و کل قسمت بیرونی کاسه از جمله پایه آن را با اسپری تمیز کنید. سپس با استفاده از یک پارچه یا حوله کاغذی همه مواد پاک کننده را از روی سطوح تمیز کنید.

8- دکمه سیفون باید به خوبی پاک شود زیرا شما هر بار که از توالت استفاده می‌کنید آن را لمس خواهید کرد. اگر این دکمه محلی برای پرورش باکتری‌ها باشد، پس از اینکه آن را فشار دادید، باکتری‌ها روی انگشتان شما قرار می‌گیرند!

9- پس اطمینان حاصل کنید که دکمه سیفون به خوبی با مواد ضد عفونی کننده پاک می‌شود زیرا احتمال اینکه میکروب‌ها از این دکمه به شما منتقل شوند خیلی بیشتر از قسمتهای دیگر است.

۱۰ گام مهم برای نظافت توالت فرنگی + عکس

10- اگر توالت فرنگی کثیف باشد، معمولا کف و اطراف آن نیز کثیف می‌باشد. اگر نمی‌خواهید در زمان استفاده از توالت پا‌های شما کثیف شود، بهتر است کف آن را نیز به خوبی تمیز کنید.

با استفاده از یک برس یا جارو موی سر و یا آشغال و گردو غبار‌های اطراف و به ویژه در پشت کاسه توالت را جمع کنید. سپس با دستمال مرطوب، یا تی پارچه‌ای کف را بشویید.

۱۰ گام مهم برای نظافت توالت فرنگی + عکس

separator line

نکات مورد توجه در تمیز کردن توالت

  • بهتر است لوازمی که برای تمیز کردن توالت استفاده می‌کنید را در قسمت های دیگر منزل به کار نبرید، تا میکروب‌هایی که ممکن است روی آنها باقی بماند به سطوح دیگر منتقل نشود.
  • بعد از استفاده از وسایل برای تمیز کردن توالت، آنها را به خوبی بشویید تا بوی بد نگیرد و موجب رشد باکتری نشود.
  • در زمان تمیز کردن توالت فن هواکش را روشن کنید و حتی المقدور درب را باز بگذارید تا گازی که از مواد شوینده متصاعد می‌شود باعث گرفتگی تنفسی نشود.

۱۰ گام مهم برای نظافت توالت فرنگی + عکس

separator line

بیشتر بخوانید :

نحوه ی تمیز کردن تشک تخت فقط با جوش شیرین

۳ روش برای پاک کردن لکه ی خودکار از روی دیوار

آموزشی نوین برای شستشوی انواع پرده در خانه مرحله به مرحله



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits