دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین راه ها برای تمیز کردن کاغذ دیواری منزل

۸ نکته ساده برای تمیز کردن کاغذ دیواری بدون آسیب رساندن به آن

بهترین راه ها برای تمیز کردن کاغذ دیواری منزل
13
زمان مطالعه: 7 دقیقه
بهترین روش برای تمیز کردن کاغذ دیواری _ کاغذ دیواری، جلوه زیبایی به دیوار‌های اتاق می‌دهد و معمولا در معرض کثیفی به ویژه گرد و غبار قرار می‌گیرد. کاغذ دیواری گرد و غبار را جذب می‌کند و نیاز به تمیز کاری مرتب دارد.

چگونه کاغذ دیوارى را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن کاغذ دیواری بدون آنکه به آن آسیبی بزنید گام‌ های زیر را انجام دهید . با دلگرم همراه شوید.

تمیز کردن کاغذ دیواری

تمیز کردن کاغذ دیواری با روش‌های ساده و کاربردی

1 - شست و شوی کاغذ دیواری قابل شست و شو

برای شست و شوی کاغذ دیواری تنها به یک سطل آب، دو قاشق چای خوری مایع ظرفشویی و دستمال یا اسفنج تمیز احتیاج دارید. دو قاشق مایع ظرفشویی را در سطل آب حل کنید.

دقت کنید که از مایع زیاد استفاده نکنید زیرا شوینده زیاد باعث چسبیدن خاک به دیوار می‌شود. ابتدا مایع ظرفشویی را روی یک تکه کوچک از کاغذ دیواری امتحان کنید و مطمئن شوید که به آن آسیبی نمی‌رساند.

زمانی که محلول را درست کردید دستمال را داخل محلول برده و خوب بچلانید و سپس از آن روی کاغذ دیواری استفاده کنید.

پس از اینکه همه جای کاغذ دیواری را به این شیوه تمیز کردید یک سطل آب تمیز و یک دستمال خشک و تمیز بیاورید و با دستمال نمناک کاغذ دیواری را از مایع پاک کننده تمیز کنید.

هر بار که دستمال خیس و تمیز را روی دیوار کشیدید با یک دستمال خشک آب آن را گرفته و دیوار را خشک کنید. اگر روی دیوارهایتان گرد و خاک زیادی است قبل از آن که آن را خیس کنید با جاروبرقی گرد و خاک دیوار را بگیرید.

فقط برای این کار جاروبرقی را مستقیم روی کاغذ دیواری نکشید. سر جاروبرقی یک دستمال کشیده و سپس آن را روی کاغذ دیواری بکشید.

2 - شست و شوی کاغذ دیواری‌ های معمولی

کاغذ دیواری‌های معمولی را باید با دستمال خشک یا یک اسفنج خشک تمیز کنید و تنها در نقاطی که لکه وجود دارد از تمیز کننده هم استفاده کنید. برای تمیز کردن لکه‌ها می‌توانید از گوش پاک کن هم استفاده کنید. اما لکه‌های مختلف را به شیوه‌های مختلفی می‌توان تمیز کرد و باید دقت داشت که حتما لکه را در اسرع وقت تمیز کنید.

نحوه صحیح تمیز کردن کاغذ دیواری

3 - پاک کردن لکه‌ رنگ از کاغذ دیواری

اگر روی کاغذ دیواری لکه‌های رنگ افتاد، ابتدا قسمت‌های سفت و قابل برداشتن را با تیغه تیز چاقو به آرامی بردارید، سپس یک حوله کاغذی روی لکه رنگ قرار دهید. اتو را در پایین‌ترین درجه گرم کنید سپس اتو را روی حوله کاغذی بگذارید، یک دقیقه اتو را نگه دارید، سپس اتو را برداشته و حوله کاغذی را از کاغذ دیواری جدا کنید. به این ترتیب لکه رنگی روی حوله کاغذی می‌ افتد و کاغذ دیواری شما تمیز و پاک می‌شود.

4 - پاک کردن لکه اثر انگشت از روی کاغذ دیواری

برای حذف لکه اثر انگشت از روی کاغذ دیواری، از پاک کن استفاده کنید. به آرامی پاک کن را روی لکه‌ های اثر انگشت بکشید.

راهکار دیگر برای پاک کردن اثر انگشت از روی کاغذ دیواری‌های قابل شستشو استفاده از محلول آب و مایع ظرف شویی است. با یک دستمال نرم این محلول را روی اثر انگشت بکشید و سپس آن را با دستمال مرطوب دیگری خشک کنید.

یک روش دیگر برای از بین بردن اثر انگشت روی کاغذ دیواری، به کار بردن یک قطعه نان است. یک تکه نان را خمیری کنید و روی لکه بگذارید. گلوتن موجود در نان اثر انگشت روی کاغذ دیواری را از بین خواهد برد.

5 - پاک کردن لکه های چربی از روی کاغذ دیواری

با حوله کاغذی و اتو لکه‌ های چربی روی کاغذ دیواری را از بین ببرید. اتو را روی پایین‌ ترین درجه گرم کنید، حوله کاغذی را روی لکه چربی قرار دهید، سپس اتو را روی حوله کاغذی برای یک دقیقه نگه دارید. با حرارت اتو چربی روی کاغذ دیواری به حوله کاغذی منتقل می‌شود.

روش دیگر برای از بین بردن لکه چربی استفاده از پودر تالک یا همان پودر بچه است. روی لکه چربی مقدار مناسب پودر بچه بپاشید و ده دقیقه اجازه دهید بماند، سپس با یک برس یا اسفنج خشک پودر را از روی کاغذ دیواری پاک کنید.

روش صحیح شستشوی کاغذ دیواری

چند نکته کلیدی برای شست و شوی کاغذ دیواری ها

  1. برای جلوگیری از ماندگاری لکه های کاغذدیواری باید لکه ها را زود به زود از روی کاغذدیواری تمیز کنید. حدالامکان گرد و غبار و خاک را از روی کاغذ دیواری زود به زود پاک کنید، چرا که کاغذ دیواری را کدر کرده و رفته رفته از درخشندگی و جلای آن می کاهد.
  2. بهتر است سطح کاغذ دیواری ها را از پایین به بالا تمیز کنید. برای شست و شوی آسانتر می توان کاغذ دیواری های نازک را با آب گرم و بدون مواد تمیز کننده و برای کاغذ دیواری های ضخیم تر، از محلول آب گرم و صابون ملایم استفاده کنید.
  3. اگر بر روی کاغذ دیواری های منزل شما لکه چربی ایجاد شد، هرچه سریعتر نسبت به پاک کردن آن اقدام نمایید. ابتدا با استفاده از مایع پاک کننده ملایم، پودرهای جذب کننده رطوبت و گچ خیاطی یک خمیر بسازید و بر روی لکه مورد نظر قرار بدهید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. بعد از آن با استفاده از یک برس یا مسواک سطح کاغذ دیواری را پاک کنید.
  4. اگر کودک شما بر روی کاغذ دیواری نقاشی کشیده بود، می توانید به راحتی با یک پارچه آغشته به مایع پاک کننده سطح کاغذ دیواری را پاک نمایید. اگر لکه های مداد رنگی پر رنگ بود می توانید از خمیردندان و مسواک برای بهتر تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده کنید.
  5. اگر بر روی سطح کاغذ دیواری شما چند قطره شمع چکید، ابتدا با دقت زیاد و با نوک کارد( جسم تیز) از روی دیوار بکنید و بعد با مداد پاک کن جای آن را خوب تمیز کنید.
  6. تا حد امکان مراقب باشید تا بر روی کاغذ دیواری های غیر قابل شست و شو لکه ای ایجاد نشود، چرا که نمی توانید لکه به وجود آمده را به طور کامل از بین ببرید و از زیبایی و شکیل بودن کاغذ دیواری های شما کاسته می شود! برای رهایی از این مشکل می توانید با استفاده از گوش پاک کن تا جای ممکن مواد ریخته شده بر روی کاغذ دیواری را برداشته و بعد با یک دستمال خشک و تمیز، لکه را پاک کنید.
  7. برای تمیز کردن کاغذ دیواری هرگز ابزار ساینده را به کار نبرید و از صابون، اسفنج نرم برای شست و شوی کاغذ دیواری ها استفاده کنید.
  8. برای از بین بردن لکه جوهری که بر روی کاغذ دیواری ایجاد شده است،می توان با استفاده از گچ خیاطی، لکه را جذب و بعد با استفاده از یک برس و یا مسواک سطح کاغذ دیواری را پاک کنید. این کار را به دقت هرچه تمام تر انجام دهید تا لکه جوهر پخش تر نشود.

بیشتر بخوانید :

کم هزینه ترین روش برای شستشوی مبلمان در منزل

همه چیز در مورد شستشو و اتو کشی لباس های مشکی

۳ روش برای پاک کردن لکه ی خودکار از روی دیوار

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (13 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits