دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ روش خانگی برای پاک کردن برچسب از روی سطوح مختلف
57
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شاید مقالات زیادی درباره نحوه جدا کردن برچسب از روی سطوح مختلف خوانده باشید. و یا خانم های خانه دار، با تست کردن و تجربه با روش های جدا کردن برچسب مثل گرفتن سشوار و … آشنا باشند ما در این قسمت 10 روش حیرت انگیز را به شما معرفی میکنیم .

ترفندهای خانگی برای جدا کردن برچسب قیمت و استیکر

جدا کردن برچسب قیمت یا استیکر با کمک ناخن،آثاری روی اشیاء باقی می گذارد. خوشبختانه، راه های آسانی برای حذف آثار برچسب وجود دارد، راه حل های خانگی زیر برای از بین بردن استیکرها، برچسب ها و تگ های قیمت و برچسب های تبلیغاتی موثرند. برای آشنایی با این ترفندهای خانگی با مجله دلگرم همراه شوید.

راهکار های خانگی برای جدا کردن برچسب

1. سشوار

قوطی های دستمال مرطوب کودک و قوطی ها پاک کننده آرایش را بجای این که دور بریزید می توانید برای جاسازی بعضی از لوازم استفاده کنید، بخصوص اگر هنرمند باشید این قوطی ها بیشتر بدردتان می خورد. اگر ترجیح می دهید برچسب قیمت و استیکرها را از روی قوطی ها حذف کنید، روش های خانگی را امتحان کنید. برای حذف برچسب قیمت این نوع قوطی ها از سشوار استفاده کنید با استفاده از سشوار برچسب ها را حرارت دهید تا راحت تر جدا شوند. سپس با استفاده از اسپری روان کننده WD-40 یا یکی از روش های زیر آثار باقی مانده برچسب را جدا کنید.

2. مایع فندک

برای اینکه به سرعت و به راحتی برچسب ها را تقریبا از هر سطوحی جدا کنید، از مایع فندک استفاده کنید، زیرا به راحتی قابل دسترس است. این روش بسیار راحت است. زمانی که نیاز به حذف برچسب قیمت ها و مارک ها و نوارها از روی لوازم دارید این روش را امتحان کنید .

3. لاک پاک کن

بجای خراش برچسب روی شیشه ها با ناخن، می توانید از لاک پاک کن حاوی استون استفاده کنید. از این روش برای حذف برچسب ها و آثار باقیمانده برچسب ها از روی سطوح فلزی نیز می توانید استفاده کنید. کافی است لاک پاک کن را روی سطح فلزی و شیشه ای آنقدر بکشید تا جای چسب از بین برود.

4. کره بادام زمینی

چسب برچسب های قیمت ممکن است محکم باشد و به سختی کنده شود. اما شما می توانید با مالیدن کره بادام زمینی روی برچسب ظروف جای چسب ها را پاک کنید.

5. مداد پاک کن

آثار باقی مانده برچسب ها را با پاک کن پاک کنید، زیرا به راحتی جای برچسب از روی ظروف پاک می شود.

6. روغن قنادی

به جای خراش برچسب با ناخن، از روغن شورتنینگ (روغن صاف قنادی یا روغن ترد کننده شیرینی) استفاده کنید. با این روش نه تنها می توانید برچسب را حذف کنید، بلکه می توانید جای چسب خشک شده آن را نیز پاک کنید. این روش بر روی شیشه، فلزات و اکثر پلاستیک ها موثر است. پس برچسب را با مقداری روغن صاف قنادی پوشش دهید سپس 10 دقیقه صبر کنید. بعد از اسفنج نرمی برای تمیز کردن آثار برچسب استفاده کنید.

7. روغن پخت و پز

اگر می خواهید از یک بطری شیشه ای قدیمی دوباره استفاده کنید، اما نمی خواهید آثار برچسب روی آن باشد، آن ظرف شیشه ای را در روغن دنبه فرو برید تا برچسب به راحتی جدا شود. از این روش برای حذف برچسب قیمت ها نیز می توانید استفاده کنید.

8. سرکه سفید

دو طرف یک برچسب یا عکس برگردان را سرکه سفید رقیق نشده بمالید. سپس با استفاده از یک کارت اعتباری قدیمی و بدرد نخور، آثار باقی مانده برچسب را با دقت خراش دهید. از سرکه بیشتر استفاده کنید تا آثار باقیمانده برچسب را به طور کامل حذف کنید. اجازه دهید سرکه چند دقیقه روی برچسب باقی بماند سپس با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید. این روش برای پاک کردن استیکرها و برچسب قیمت از روی سطوح شیشه ای، پلاستیکی و سطوح صاف و صیقلی مفید است.

9. اسپری WD-40

برای پاک کردن عکس برگردان ها، استیکرها و برچسب روی ظروف شیشه ای و جای چسب خشک شده استیکرها، از اسپری روان کننده WD-40 استفاده کنید . 30 ثانیه صبر کنید و سپس با حوله کاغذی یا پارچه ای آن را پاک کنید.

10. روغن حمام

هنگامی که آثار برچسب ها و تگ های قیمت باقی مانده است، برای پاک کردن آن مقدار کمی روغن حمام استفاده کنید. مقداری روغن را روی پنبه توپی بمالید و روی برچسب اعمال کنید. از این روش برای پاک کردن برچسب ظروف پلاستیکی، فلزی و شیشه ای می توانید استفاده کنید.


تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی

بیشتر بخوانید:

لیست قیمت انواع وسایل شستشو و مراقبت ویژه در بازار

لیست قیمت انواع صابون های شستشو در بازار

روش شست و شوی صحیح پرده ها-یادداشت های یک خانم خانه دار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (57 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits