دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۷ ماده پاک کننده دست ساز با مواد غذایی
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
پاک کننده طبیعی : با ترکیب چند ماده غذایی ساده میتوانید لکه بر و پاک کننده معجزه آسای درست کنید ،سطوح کثیف را خیلی سریع تمیز و مثل روز اول در بیاورید

با مجله دلگرم همراه باشید

ما در مورد خطرات بسیاری از پاک کننده های فروشگاهی باخبریم بیشتر آنها حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند همانطور که متخصصان محیط زیست گزارش داده اند، هر ماده پاک کننده به طور متوسط شامل 62 ماده شیمیایی سمی است که بسیاری از آنها با آسم، سرطان، اختلالات تولید مثل، اختلال هورمونی و عصبی مرتبط است.

سرکه سفید یکی از محصولات متنوعی است که شما می توانید به عنوان تمیز کننده از آن استفاده کنید. این ماده می تواند به طرق مختلفی مورد استفاده قرار گیرد تا خانه شما را از وجود باکتری ها حفظ کند.

چگونه میتوان پاک کننده طبیعی ساخت

پاک کننده دست ساز با مواد غذایی

تمیز کننده های شیمیایی می تواند به سلامت شما آسیب برساند و همچنین سلامت محیط زیست را به خطر بیاندازد زیرا آنها روش های بسیار زیادی برای تمیز کردن محصولات خانگی دارند و می خواهند با کمترین هزینه و به قیمت جان شما این کار را انجام دهند.


پاک کننده شماره 1 (اسپری پاک کننده)

  1. 1/2 فنجان سرکه سفید
  2. 2 قاشق غذا خوری نوشابه
  3. 10 قطره اسانس اسانس لیمو یا چای.

اول، سرکه و روغن های ضروری را در یک بطری اسپری ترکیب کنید، سپس نوشابه را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مقداری به آن اضافه کنید و به آرامی بطری را تکان دهید هنگام آماده شدن برای استفاده، به سادگی در آن منطقه اسپری کنید و با پارچه تمیزی آن را پاک کنید.

پاک کننده شماره 2 (دستمال مرطوب)

شما همچنین می توانید از سرکه به عنوان یک عنصر اصلی در دستمالهای ضد عفونی کننده خانگی استفاده کنید. همراه با درخت چای، اکالیپتوس و اسانس های لیمو، از دستمال مرطوب قوی بدون مواد شیمیایی مضر استفاده کنید.

برای ساخت به موارد زیر نیاز دارید:

  1. 1 فنجان آب
  2. 1/4 فنجان سرکه سفید
  3. 8 قطره روغن درخت چای
  4. 8 قطره اسانس اکالیپتوس
  5. 8 قطره اسانس لیمو
  6. یک بطری اسپری خوب
  7. دستمال

پارچه های مربع شکل را درون ظرف خالی پاک کنید و سپس آن را کنار بگذارید. در یک کاسه ، آب، سرکه سفید و تمام سه اسانس را ترکیب کنید. مخلوط را روی پارچه در ظرف بگذارید و اجازه دهید تا در محلول خیس بخورد. پس از چند دقیقه، پارچه آماده است

پاک کننده شماره 3 (تمیزکننده کاشی)

تمیزکننده های کاشی موجود در سوپرمارکت، یا فروشگاه ها معمولا با ده ها برند عرضه می شود. این یکی از بدترین جنایت ها در حق مردم است، با مواد شیمیایی که با آسیب های تولید مثلی، مشکلات هورمونی و حتی سرطان ارتباط دارند. تحلیلی در سال 2009 نشان داد که فرمالدئید، بنزن و تولوئن، که همه اجزای بنزین هستند. خبر خوب این است که می توانید جایگزین آن را با محصولات خانگی بسازید.

برای تمیز کردن کاشی، به موارد زیر نیاز دارید:

  1. 1/2 فنجان نوشابه گازدار
  2. پودر صابون
  3. 5 تا 10 قطره اسطوخدوس، درخت چای یا اسانس رزماری

محلول نوشابه را در یک کاسه بریزید و سپس به آرامی پودر صابون را با آن ترکیب کنید ، سپس روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کنید. برای استفاده، یک اسفنج را درون مخلوط قرار داده و به محل بمالید. برای اثر بیشتر، یک نصف لیمو را به آن اضافه کنید.

لکه بری ، شستشو ، پاک کننده طبیعی با مواد غذایی

پاک کننده شماره 4 (تمیز کننده وان حمام)

حمام اغلب سخت ترین جا برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن است بنابراین شما واقعا نیاز به تمیز کننده قدرتمندی دارید. به راحتی می توانید با اضافه کردن نمک به نوشابه این کار را انجام دهید.


برای تمیز کردن وان حمام به موارد زیر نیاز دارید:

  1. 1 قاشق چایخوری بوراکس
  2. 1 قاشق چایخوری نوشابه
  3. 1 قاشق چایخوری پودر صابون
  4. 1/2 فنجان سرکه سفید
  5. 2 فنجان آب گرم
  6. 25 تا 30 قطره عصاره درخت چای، گریپ فروت، اسانس روغن لیمو یا اوکالیپتوس
  7. بطری اسپری

ترکیب بوراکس، نوشابه، صابون و سرکه سفید را در یک کاسه بزرگ اندازه گیری و ترکیب کنید. به آرامی آب اضافه کنید و هم بزنید و در بطری اسپری دار بریزید.

پاک کننده شماره 5 (تمیز کننده شیر و دوش حمام )

  1. سرکه سفید
  2. مایع ظرفشویی
  3. یک بطری اسپری

مقادیر مساوی از سرکه مایع را اندازه گیری کنید. سرکه سفید را در مایکروویو بگذارید تا گرم شود و سپس آن را به بطری اسپری اضافه کنید. حالا مایع ظرفشویی را اضافه کنید و به آرامی تکان دهید تا ترکیب شود

پاک کننده شماره 6 (تمیز کردن شیشه)

  1. 1/4 فنجان سرکه سفید
  2. 1/2 قاشق چای خوری پودر صابون و مایع ظرفشویی
  3. 8 قطره اسانس پرتقال
  4. 2 فنجان آب

تمام مواد را در یک بطری اسپری قرار دهید و کاملا مخلوط کنید. برای استفاده از آن، به سادگی بر روی پنجره یا یک سطح شیشه ای اسپری کنید و با یک دستمال آن را پاک کنید.برای نقاط سخت تر از یک اسفنج آشپزخانه استفاده کرده آن را بیشتر بر روی محل بمالید

پاک کننده شماره 7 (تمیز کننده فرش)

شما حتی می توانید لکه های فرش را به راحتی پاک کنید

چیزی که شما نیاز دارید:

  1. نوشابه (به اندازه کافی برای پوشش لکه)
  2. 1 قاشق غذاخوری صابون یا مایع ظرفشویی مایع طبیعی
  3. 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید
  4. 2 فنجان آب گرم

نوشابه را با پودر صابون مخلوط کرده و به آن سرکه سفید اضافه کنید مخلوط را بر روی لکه مالیده و سپس با استفاده از پارچه خشک به محل بمالید. تا زمانی که لکه ناپدید شود آن را تکرار کنید

چگونه میتوان پاک کننده طبیعی ساخت

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits